Gjest Gjesta Skrevet 21. september 2005 #1 Skrevet 21. september 2005 Vurderer å kjøpe meg ei pulsklokke, men er det verdt pengene, eller kan jeg likegodt bruke pengene på noe annet jeg ønsker meg. Gi meg noen argumenter - både for å kjøpe og for å la være!
Tusseline Skrevet 21. september 2005 #2 Skrevet 21. september 2005 Min pulsklokke blir lite tatt i bruk. Når det gjelder kondisjon, føler jeg det lett på kroppen, så da er det liten vits. De ulike funksjonene er ikke allitd like korrekte, for det kommer alt at an på hvilken/hvordan kroppen din er.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #3 Skrevet 21. september 2005 Jeg vurderte også pulsklokke, siden jeg har begynt å jogge veldig mye i det siste. Men da jeg så prisen (1500), vurderte jeg det dithen at det var mye viktigere å bruke de pengene på nye joggesko. For meg er det en mye viktigere innvestering. Tror det fint går an å trene på mosjonsnivå uten pulsklokke! Men har inntrykk at det for enkelte hjelper for motivasjonen å se konkrete resultater. Men hvis du ikke sliter med dårlig motivasjon, er vel kanskje ikke dette et produkt som er så essensielt for en hobbymosjonist?
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2005 #4 Skrevet 22. september 2005 Jeg er interessert i å vite hvor mange kalorier jeg forbrenner når jeg trimmer siden jeg holder på med vektreduksjon, men det er vel kanskje unødvendig å kjøpe ei pulsklokke bare for det...
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2005 #5 Skrevet 22. september 2005 Jeg bruker også pulsklokka mi heller lite; den gir meg gnagsår mellom puppene, så jeg er nødt til å plastre med sportstape for hver gang jeg skal bruke den. Ang. kaloriforbruk kan du jo finne tabeller som gir deg en pekepinn, og også slike kalkulatorer der du plotter inn høyde og vekt. En pulsklokke kan aldri ta hensyn til f.eks muskelmasse, så helt nøyaktig vil den aldri bli.
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2005 #6 Skrevet 22. september 2005 Jeg har jo en pekepinn på hvor mye som forbrennes ved feks en times gange...så det er vel strengt tatt unødvendig. Har bare en liten forkjærlighet for små duppedingser som har en eller annen funksjon - men når det koster såpass som det gjør og har såpass liten hensikt er det vel bortkasta penger. Trengte bare å høre det fra noen andre!
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2005 #7 Skrevet 22. september 2005 Jeg synes pulsklokke var vell verdt pengene. Jeg får mere målrettet kondistrening, jeg kan se at jeg ligger der jeg skal på pulsen, kan legge inn intervall med alarm( så jeg slipper å sjekke klokka mens jeg løper), enkelt å sjekke hvilepuls, får rimelig nøyaktig makspulstest på egen hånd og jeg vet hvor mye klokka er...... Men pulsklokke er ikke en nødvendighet for å trene eller for å komme i form! Og du trenger ikke kjøpe av de dyreste med haugevis av funksjoner, det holder i lange baner med pulsmåling, stoppeklokke og nedtelling.
Gjest z Skrevet 22. september 2005 #8 Skrevet 22. september 2005 Jeg elsker pulsklokka mi. Blir motivert av å se forbedringer.
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2005 #9 Skrevet 22. september 2005 Skal jeg ha en klokke, så skal jeg ha en med de funksjonene du nevner, lenej!
smil Skrevet 22. september 2005 #10 Skrevet 22. september 2005 Mannen min og jeg har ei pulsklokke fra polar som vi bruker begge to. Det gar an å legge inn to brukere på den (du legger inn info om kjønn, alder, vekt og aktivitetsnivå). Jeg synes den var vel verdt pengene. Det hjelper litt på motivasjonen å se hvor mye du forbrenner, gjennomsnittspuls osv. Kjøpte klokka for flere år siden, og de nye har enda bedre funksjoner.
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2005 #11 Skrevet 22. september 2005 Var litt skeptisk i stad, men nå har jeg fått tilbake ønsket om ei pulsklokke. Kan jo kjøpe ei og heller prøve å kvitte meg med den igjen, om jeg ikke får noe utbytte av den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå