AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Har noen erfaring med Venlafaxin krka? Sliter med angst mot oppkast (emetofobi), og depresjon som har kommet i etterkant. Har gått jevnlig til psykolog uten fremskritt så nå ble det et alternativ å prøve antidepressiva. Venlafaxin krka/venlazid er det som ble utskrevet til meg. Jeg vil ikke pine meg selv ved å lese bivirkninger på arket selv, men heller høre deres personlige erfaringer, gjerne hvor «vanlig» det er med oppkast som en bivirkning.. Hilsen skeptiker med fobi Anonymkode: b5ae9...a1a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Jeg har lest i pakningsvedlegget og har lagt inn en setning om det du lurte på i en spoiler. (Forstod ikke helt om du ville vite det eller ikke?) Pakningsvedlegget er jo personlige erfaringer til tusenvis av mennesker, så det blir jo egentlig ikke bedre enn det. Spoiler Sjeldne (kan ramme opp til 1 av 1000 personer): Kan få en reaksjon hvor noen av symptomene kan være kvalme eller oppkast. Alt tyder på at dette kommer til å gå veldig fint! Anonymkode: 4f8c7...7dd
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har lest i pakningsvedlegget og har lagt inn en setning om det du lurte på i en spoiler. (Forstod ikke helt om du ville vite det eller ikke?) Pakningsvedlegget er jo personlige erfaringer til tusenvis av mennesker, så det blir jo egentlig ikke bedre enn det. Skjul innhold Sjeldne (kan ramme opp til 1 av 1000 personer): Kan få en reaksjon hvor noen av symptomene kan være kvalme eller oppkast. Alt tyder på at dette kommer til å gå veldig fint! Anonymkode: 4f8c7...7dd Jo tusen hjertlig takk! Det var betryggende å høre:-) Anonymkode: b5ae9...a1a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Jo tusen hjertlig takk! Det var betryggende å høre:-) Anonymkode: b5ae9...a1a Bare hyggelig! ☺️ Anonymkode: 4f8c7...7dd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 Noen opplever kvalme ved opptrapping - men det er særlig for dem som skal opp i høyere doser og dermed trapper opp i litt større mengde av ganga. Du kan kjøpe ingefærkapsler og seaband og ha klart i tilfelle Jeg synes det hjelper, har også emotofobi som deg. Bruker Cipralex selv av andre grunner, og stod klar med Afipran 😅 Fikk ikke bruk for det da. Oppdoserte med minste dose. Anonymkode: d2cd0...024
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 Glemte hovedpoenget, altså: emotofobien er helt klart dempet. Merker det for eksempel på at jeg plutselig spiser umerkede rester som jeg vet ble satt i kjøleskapet i rimelig tid. Før datomerket jeg alt, sjekket datoen mange ganger før jeg spiste, ville ikke RØRT det som ikke var merket med dag og full dato. Anonymkode: d2cd0...024 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 8.58): Glemte hovedpoenget, altså: emotofobien er helt klart dempet. Merker det for eksempel på at jeg plutselig spiser umerkede rester som jeg vet ble satt i kjøleskapet i rimelig tid. Før datomerket jeg alt, sjekket datoen mange ganger før jeg spiste, ville ikke RØRT det som ikke var merket med dag og full dato. Anonymkode: d2cd0...024 Vil du si at det var verdt å begynne på medisin? Går du i terapi ved siden av? Og hvilke andre bivirkninger har du opplevd? Hva hjelper ingefærkaplser med og seaband? syns det er betryggende at det er fler med emetofobi der ute som kan fortelle om sine opplevelser:-) Anonymkode: b5ae9...a1a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 14.21): Vil du si at det var verdt å begynne på medisin? Går du i terapi ved siden av? Og hvilke andre bivirkninger har du opplevd? Hva hjelper ingefærkaplser med og seaband? syns det er betryggende at det er fler med emetofobi der ute som kan fortelle om sine opplevelser:-) Anonymkode: b5ae9...a1a Det var absolutt verdt å begynne på medisin. Hadde prøvd ALT annet. I mange år. Så medisin var det eneste som fungerte. Det går også an å få kvalmestillende på resept hos lege. Anonymkode: 49e76...1ca
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #9 Skrevet 2. oktober 2021 Ofte kan man føle litt kvalme av slike medisiner men det er mere som litt uvel. Jeg har forsøkt mange ulike medisiner mot angst og depresjon og aldri vert så kvalm at jeg kaster opp eller føler jeg må kaste opp. Det er mere forbigående mindre matlyst i oppstarten hvis det i det hele tatt er kvalme. Anonymkode: d995f...df2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå