AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Noen som vet hvordan det er å ankomme Gardermoen fra de nordiske landene nå? Etter de nye reglene, så skal vi kunne bevege oss fritt mellom grensene uten de helt store restriksjonene. Har de egne køer for oss som feks. kommer fra Stockholm, slik at vi ikke havner i samme kø som de som kommer fra Spania, Hellas osv? Kan nevne at jeg er fullvaksinert. Skal til Stockholm snart, og har knapt med tid mellom flightene (skal videre innenlands). Skeptisk til om jeg rekker det, om jeg havner i køen med "alle". Noen erfaringer? Anonymkode: 15233...a8d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Du blir skilt ut i egen kø sammen med andre fullvaksinerte uavhengig av avreisested. Ingen restriksjoner på innreise for fullvaksinerte (eller hatt Korona siste 6mnd). Anonymkode: 74706...d19
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Det er egne køet for fullvaksinerte, men det kan fortsatt bli køer. De må sjekke coronapasset ditt bl.a. Men du er jo i transit så du må jo ikke ut på samme måte som du skal i avgangshallen om du har gjennomgående billett. Men de har jo ikke en kø fra hver destinasjon. Du bør jo kjøpe billetter så du har en "lovlig"transit. Så det kommer jo ann på hva du har lagt inn av tid, kort tid på transit som i underkutte tid så blir det jo på eget ansvar og du må kjøpe ny billett Anonymkode: 7be39...ba6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er egne køet for fullvaksinerte, men det kan fortsatt bli køer. De må sjekke coronapasset ditt bl.a. Men du er jo i transit så du må jo ikke ut på samme måte som du skal i avgangshallen om du har gjennomgående billett. Men de har jo ikke en kø fra hver destinasjon. Du bør jo kjøpe billetter så du har en "lovlig"transit. Så det kommer jo ann på hva du har lagt inn av tid, kort tid på transit som i underkutte tid så blir det jo på eget ansvar og du må kjøpe ny billett Anonymkode: 7be39...ba6 Godt å høre at det er egne køer for fullvaksinerte. Jeg har kjøpt en billett med mellomlanding på Gardermoen. Altså jeg hadde ingen påvirkning av hvilket fly jeg kunne velge videre fra Oslo. Trodde domestic transfer var stengt, og at det derfor kan bli litt knapt med tid. Har en time mellom flightene. Bør går greit, men vi må nok hente bagasjen og sjekke den inn på ny. Deretter ny sikkerhetskontroll. Får krysse det jeg har 😅 Ts. Anonymkode: 15233...a8d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 Domestic transfer er stengt, så du må helt ut og inn gjennom sikkerhetskontrollen igjen. Anonymkode: 74706...d19 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Domestic transfer er stengt, så du må helt ut og inn gjennom sikkerhetskontrollen igjen. Anonymkode: 74706...d19 Takk, det var som jeg trodde 😩 Ts. Anonymkode: 15233...a8d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 1 time kan fort bli knapt med tanke på kø gjennom passkontrollen/sjekk av koronapass, henting av bagasje samt innsjekk og sikkerhetskontroll. Det er ikke umulig at du nå belage deg på å ta neste fly 😕 Anonymkode: aa9b8...697
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1 time kan fort bli knapt med tanke på kø gjennom passkontrollen/sjekk av koronapass, henting av bagasje samt innsjekk og sikkerhetskontroll. Det er ikke umulig at du nå belage deg på å ta neste fly 😕 Anonymkode: aa9b8...697 Tenker egentlig det samme, men det får blir Norwegian sitt problem. De som har satt denne kombinasjonen. Jeg har kun kjøpt én billett. Ts. Anonymkode: 15233...a8d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tenker egentlig det samme, men det får blir Norwegian sitt problem. De som har satt denne kombinasjonen. Jeg har kun kjøpt én billett. Ts. Anonymkode: 15233...a8d Nemlig. Jeg opplevde nylig det samme, bare med SAS. Ordnet seg fint med at vi fikk plass på neste fly. Bare kjipt å utvide reisetiden med 2-3 timer Anonymkode: aa9b8...697 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 "All passengers* who are travelling with Norwegian, SAS or Widerøe from an international origin, continuing on a domestic flight with Norwegian, SAS or Widerøe the same day and carrying a ticket to their final destination, shall use Domestic Transfer. If you do not travel with one of these airlines, you must go down to the arrivals hall and check in again." Hentet fra avinors nettside. Anonymkode: d892c...9b3
alli634 Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): "All passengers* who are travelling with Norwegian, SAS or Widerøe from an international origin, continuing on a domestic flight with Norwegian, SAS or Widerøe the same day and carrying a ticket to their final destination, shall use Domestic Transfer. If you do not travel with one of these airlines, you must go down to the arrivals hall and check in again." Hentet fra avinors nettside. Anonymkode: d892c...9b3 Oppdatert info nå under korona: Ved transfer: Vil bagasjen bli videresendt? Domestic Transfer på Oslo lufthavn er dessverre midlertidig stengt. Du må derfor hente ut bagasjen, ta den gjennom tollkontrollen og sjekke den inn igjen.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 alli634 skrev (24 minutter siden): Oppdatert info nå under korona: Ved transfer: Vil bagasjen bli videresendt? Domestic Transfer på Oslo lufthavn er dessverre midlertidig stengt. Du må derfor hente ut bagasjen, ta den gjennom tollkontrollen og sjekke den inn igjen. Det er kun hvis man reiser med annet selskap enn widerøe, norwegian og sas Anonymkode: d892c...9b3
alli634 Skrevet 20. august 2021 #13 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er kun hvis man reiser med annet selskap enn widerøe, norwegian og sas Anonymkode: d892c...9b3 Har du ankommet Oslo lufthavn (eller andre flyplasser i Norge) fra utlandet i det siste? Ingen slipper gjennom uten å gå via innreisekontrollen. Ser det kan være litt misvisende på hjemmesiden, men øverst står det tydelig at domestic transfer er stengt
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #14 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er kun hvis man reiser med annet selskap enn widerøe, norwegian og sas Anonymkode: d892c...9b3 Det er feil! Anonymkode: 74706...d19
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #15 Skrevet 20. august 2021 21 hours ago, AnonymBruker said: men det får blir Norwegian sitt problem Eeeeh nei? Det er ditt ansvar og komme til flyplassen I god tid for avreise ikke Norwegian sitt. Anonymkode: 435b0...ae8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #16 Skrevet 20. august 2021 45 minutter siden, AnonymBruker said: Eeeeh nei? Det er ditt ansvar og komme til flyplassen I god tid for avreise ikke Norwegian sitt. Anonymkode: 435b0...ae8 Feil. Hvis passasjeren har bestilt en gjennomgående billett er det flyselskapets ansvar å få vedkommende med neste tilgjengelige fly, og ordne overnatting ved behov. Anonymkode: 608c9...325 5
Anbefalte innlegg