Gjest Bøllefrøet Skrevet 22. september 2005 #21 Skrevet 22. september 2005 Vi hadde den type geografi på barneskolen.. Husker vi måtte tegne kart over alle de forskjellige fylkene og sette inn stedsnavn.. Og jeg er bare 19 år (straks 20), disse her var så vidt jeg har skjønt bare tre år yngre enn meg, 16 eller 17.. De har nok bare glemt barneskolekunnskapen..
Gjest Milah Skrevet 22. september 2005 #22 Skrevet 22. september 2005 Nei, men du vet kanskje at Tromsø ikke ligger på det sentrale Østland?? ;-) ← Ja, akkurat det vet jeg..
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. september 2005 #23 Skrevet 22. september 2005 Jeg har ikke peiling på hvor Jostedalsbreen ligger.. ← Da anbefaler jeg deg å sjekke det opp .
Gjest Milah Skrevet 22. september 2005 #24 Skrevet 22. september 2005 Hehe, burde vel kanskje det. Men føler i grunn ikke noe behov for å vite det.. Skal gjøre det, hvis jeg noen gang skal dit..
monja Skrevet 22. september 2005 #25 Skrevet 22. september 2005 Synes det var ganske så sjokkerende, men jeg tenkte jo litt på at det kanskje er klippet sammen sånn da.
momo Skrevet 22. september 2005 #26 Skrevet 22. september 2005 Jeg reagerte og kraftig på hvor lite kunnskap de hadde om geografi. Jeg ser på meg selv som en idiot i geografi, men jeg kunne alle de der.
Gjest Gjesten Skrevet 22. september 2005 #27 Skrevet 22. september 2005 Eg blei flau på deira vegne, men må også vedgå at om Vilhelm hadde vore broren eller sonen min så hadde eg skamma meg ganske voldsomt, han har eit enormt "attitudeproblem". Og når det gjeld å ikkje vite om dei største byane, alle fylka, dei største fjordane, breane osv er, så hadde eg som vaksen vore litt flau, og eg er ikkje spesielt god i geografi altså!
Dødspingvinen Skrevet 22. september 2005 #28 Skrevet 22. september 2005 Jepp. Syns Wilhelm og David bare burde gå å skamme seg.. Og det er det jo flere grunner til at jeg syns. Toskenakker av noen folk
Gjest cecilia Skrevet 24. september 2005 #29 Skrevet 24. september 2005 Vi hadde ingenting om hvor ulike land lå i geografitimene på videregående. Tror det var implisitt at man allerede hadde slike kunnskaper. ← Nei, men vi hadde da slik undervisning på barneskolen/ungdomskolen? Er 20 år, og de er vel rundt 16 år regner jeg med? Det er jo ikke så store endringer i undervisningen på fire år Men uansett. Fatter ikke hvordan det går an å bomme så ille. Enn å tro at Hammerfest ligger i sør og Bergen i nord Husker siste året på videregående, kjørte norsklærer'n vår en liten geo-test på oss i forbindelse med dialektkapittelet. Ble rett og slett sjokkert av enkelte klassekamerater som trodde Stjørdal(nabobyen) var i Finnmark, Kirkenes lå i Nordland, Oslo i Akershus, osv
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2005 #30 Skrevet 24. september 2005 Ja vi hadde slikt på barneskolen. Europa i 5. klasse og resten av verden i 6.klasse. Husker godt at vi fikk "tomme" kart og skulle plassere landene riktig. Hovedsteder pugget vi og. Ett er nå at man ikke vet hvor Kuala Lumpur er, men å begynne å lete etter Hammerfest på Sørlandet......
Annie Skrevet 27. september 2005 #31 Skrevet 27. september 2005 Tydelig av det burde være en reform på læreplanen til våre barn. Ikke kan de matte uten kalkulator og geografikunnskapene var mildest talt elendige!
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #32 Skrevet 27. september 2005 Jeg gikk ut av videregående for tjue år siden, og jeg er ikke imponert over hva politikere har gjort skolen til etter det. På skolen går man for å LÆRE. Ja, Internatet er en realityserie, men den avdekker faktisk svakheter ved den norske skolen fra idag. Jeg kan virkelig ikke si at skolepolitikken har vært vellykket siste tjue årene!
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2005 #33 Skrevet 27. september 2005 Jeg er bare 26 år, men er det virkelig slik at de som går på skolen i dag ikke vet hvor Hammerfest, Bergen, Oslo og Jostedalsbreen ligger? ← Jeg vet hvor de ligger, og jeg er elendig i geografi. Det viser jo bare hvor totalt uvitende elevene på Internatet er innen geografi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå