Gå til innhold

Internatet og geografi

Anbefalte innlegg

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Jeg er bare 26 år, men er det virkelig slik at de som går på skolen i dag ikke vet hvor Hammerfest, Bergen, Oslo og Jostedalsbreen ligger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter på ni år vet i hvert fall hvor Bergen og Oslo ligger. Jeg trøster meg med det.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

De her går på videregående, etter hva jeg har forstått...

Skrevet

Jeg synes det er nifst jeg, at de sannsynligvis vet hvor New York ligger, men ikke Bergen...(og det er ikke fordi jeg er bergenser :ler: )

Skrevet

Ille ille ille...

Å bo i Oslo og peke på Tønsbarg er jo ganske drøyt.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Ille ille ille...

Å bo i Oslo og peke på Tønsbarg er jo ganske drøyt.

:ler: Synes ikke det var så bra å lete etter Hammerfest på østlandet heller.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ble helt sjokkert. Så den sammen med 10-åringen og hun visste svarene.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg innrømmer at jeg er skikkelig dårlig i geografi.. Men så dårlig som de var er jeg da ikke :ler:

Skrevet

Min 15 åring reagerte på at de var helt på jordet - så jeg tror ikke dette er helt vanlig.

Mulig de spiller litt ekstra dumme - for de KAN bare ikke være så blanke...

Skrevet

Skjønner jeg virkelig har gått glipp av en oppsiktsvekkende episode i dag... *hrmf*.. Må finne ut om det går noen reprise.

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

Det går reprise på lørdag 19.30!!

Bør få det med deg, er morsomt!

Skrevet

Jeg er ikke like dårlig som de var (men tror kanskje det blir filmet slik at det ser helt grusomt ut), men er fryktelig dårlig i geografi selv. Hata det når vi skulle opp å peke på kart når jeg gikk på skolen.

Men de dreiv å snakke om at man slutta med slik undervisning for lenge sida, men når jeg gikk på skolen (og siden jeg bare er 22 så er ikke det så lenge siden), så hadde vi fortsatt slik undervisning i geografien. Ikke bare kartundervisning, men mye av det og :klø:

Skrevet
Det går reprise på lørdag 19.30!!

Bør få det med deg, er morsomt!

Klart jeg skal se dette her. :)

Skrevet

Men de dreiv å snakke om at man slutta med slik undervisning for lenge sida, men når jeg gikk på skolen (og siden jeg bare er 22 så er ikke det så lenge siden), så hadde vi fortsatt slik undervisning i geografien. Ikke bare kartundervisning, men mye av det og :klø:

Vi hadde ingenting om hvor ulike land lå i geografitimene på videregående. Tror det var implisitt at man allerede hadde slike kunnskaper.

Skrevet

De eks som ble vist, var jo eksepsjonelt dårlige. Men kanskje de 17 andre satt der og visste svarene og var like sjokkerte som vi. Husk at man alltid kan klare å grave opp de underligste planter når man skal få til en artig reality-serie..

Skrevet

Hvor er de fra, de som er med i Internatet? Ja, litt underlig at de ikke vet mer om geografi? Jostedalsbreen er "borti her" et sted, og så veiva han over halve Norge....hehehehe......

Skrevet (endret)

da vi gikk på barneskolen -jeg er 23- hadde vi om Norge i 4.klasse, Europa i 5.klasse og Verden i 6.klasse, og vi måtte da lære hvor landene lå, og hovedsteder.

(husker vi fikk prøve om bl.a afrika: et tomt kart hvor vi skulle plassere landene..)

Endret av Fruktfat
Skrevet (endret)

Jeg har ikke peiling på hvor Jostedalsbreen ligger.. :rodme:

Endret av Milah
Skrevet

Nei, men du vet kanskje at Tromsø ikke ligger på det sentrale Østland?? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...