AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Jeg sliter veldig. Jeg ønsker virkelig å kutte ut alkohol, men innser jeg trenger «rusen» for å fungere. Uten så føler jeg meg jævlig, men føler meg jævlig med den også. Noen tips? Anonymkode: 7f221...5af
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 La vær å kjøp det. Anonymkode: 5ab08...71b
Jdz Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Du trenger den sannsynligvis ikke like mye som du tror. Jeg snakker av erfaring etter å ha kastet bort alt for mye av livet mitt på å sitte hjemme i rus. Nøkkelen kan ligge i å finne noe annet du liker å gjøre som kan erstatte rus, i tillegg til at det en vanesak. Man slipper å aktivisere seg selv når man ruser seg og blir lar. Det er et mønster man rett og slett må bite tennene sammen og bryte.
Sunbrain Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 Jeg vet ikke når du starter, kl 13 eller 18, eller hvor mye og hva, men uansett, når du føler du skal ta den første, finn på noe annet en liten stund. Vask badet, et vindu, re opp. Ett eller annet så du utsetter det en time. Neste uke utsetter du en time til osv. ( kort versjonen, men du skjønner sikkert 😉 ) Og når du skal ta den første som belønning for at du har vært flink og jobbet og utsatt, så la det gå en jævel i deg å si til deg selv at faen, jeg skal jaggu meg klare en halv time til uten alkohol. Og så kan du med stolthet begynne. Klarer du dette klarer du faktisk kanskje å trappe ned. Litt sparsomt med opplysninger om ditt forbruk fra deg, så det er mulig dette bare blir tull for deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå