AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Hvor mye skal det egentlig til for at legen skal godkjenne melatonin til barn? Han en på 10 år å prøvde bare med en halv tablett å han sovnet overraskende fort. Skal selvsagt ikke gi mer uten å forhøre hos med legen først. Til vanlig bruker han 2-3 timer på å sovne hver eneste kveld. Så han er uopplagt og trøtt på skolen. Noe håp om at legen sier ja til å bruke melatonin en periode? Anonymkode: 85d79...439
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Har barnet en diagnose? Anonymkode: 7013d...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har barnet en diagnose? Anonymkode: 7013d...e3b Nei det har han ikke. Anonymkode: 85d79...439
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 https://helse-bergen.no/nasjonal-kompetansetjeneste-for-sovnsykdommer-sovno/sovnloshet-hos-barn-behandling Du må aldri gi barn medisiner som ikke er skrevet ut til dem eller der det er reseptfri bruk med dosering til barn! Les linken over. Det kommer nok ikke til å være aktuelt for barnet ditt å få melatonin. Når barnet ditt har kronisk insomni, må man gjøre noe med årsaken. Sovemedisiner gjør ingenting med årsaken. Anonymkode: 2b384...1c5 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://helse-bergen.no/nasjonal-kompetansetjeneste-for-sovnsykdommer-sovno/sovnloshet-hos-barn-behandling Du må aldri gi barn medisiner som ikke er skrevet ut til dem eller der det er reseptfri bruk med dosering til barn! Les linken over. Det kommer nok ikke til å være aktuelt for barnet ditt å få melatonin. Når barnet ditt har kronisk insomni, må man gjøre noe med årsaken. Sovemedisiner gjør ingenting med årsaken. Anonymkode: 2b384...1c5 Å herregud nå må du slutte å være så hysterisk! Melatonin er ikke sovemedisin! Å melatonin får en reseptfritt på apoteket,så han tar ingen skade av å prøvd en HALV tablett uten å snakke med legen først. Anonymkode: 85d79...439 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å herregud nå må du slutte å være så hysterisk! Melatonin er ikke sovemedisin! Å melatonin får en reseptfritt på apoteket,så han tar ingen skade av å prøvd en HALV tablett uten å snakke med legen først. Anonymkode: 85d79...439 Det er en grunn til at legen gir den ut på resept. Anonymkode: 7013d...e3b 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en grunn til at legen gir den ut på resept. Anonymkode: 7013d...e3b melatonin er ikke på resept nei. De har jeg kjøpt uten resept på apoteket til meg selv. Prøvde bare en halv tablett til han for å se om det hadde noe virkning å det hadde det absolutt. Anonymkode: 85d79...439 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 Hei. vår gutt på 8år går fast på melatonin, det har han gjort i 2år. Han har ingen diagnose, og Haukeland har avslått henvisning fra fastlegen pga han har god effekt av melatoninen. Problemet hans var og at han ikke sovner, ligger våken i mange timer, men 1mg melatonin sovner han på et blunk. Anonymkode: 249d9...d78 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei. vår gutt på 8år går fast på melatonin, det har han gjort i 2år. Han har ingen diagnose, og Haukeland har avslått henvisning fra fastlegen pga han har god effekt av melatoninen. Problemet hans var og at han ikke sovner, ligger våken i mange timer, men 1mg melatonin sovner han på et blunk. Anonymkode: 249d9...d78 Endelig ett fornuftig svar! Sønnen min har heller ingen diagnose men bruker veldig lang tid på å sovne,det kan som sagt ta 2-3 timer hver natt. Da tror jeg at jeg skal prøve å gå til fastlegen å se hva han sier til å prøve ut melatonin De har ingen negativ effekt? Anonymkode: 85d79...439
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #10 Skrevet 18. august 2021 Datteren min er litt eldre enn din da, hun begynte på melatonin da hun var 14-15 år. Hun sovner kjappere og sover bedre, ingen bivirkninger. Anonymkode: a028e...fa3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Å herregud nå må du slutte å være så hysterisk! Melatonin er ikke sovemedisin! Å melatonin får en reseptfritt på apoteket,så han tar ingen skade av å prøvd en HALV tablett uten å snakke med legen først. Anonymkode: 85d79...439 Circadin er ikke reseptfritt. Kun 1 mg melatonin som ikke er i depotform. Melatonin er en sovemedisin fordi det er en medisin som brukes ved søvnproblemer. Og selv om et legemiddel er reseptfritt, betyr det ikke at man kan gi det til barn. Anonymkode: 2b384...1c5 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #12 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Endelig ett fornuftig svar! Sønnen min har heller ingen diagnose men bruker veldig lang tid på å sovne,det kan som sagt ta 2-3 timer hver natt. Da tror jeg at jeg skal prøve å gå til fastlegen å se hva han sier til å prøve ut melatonin De har ingen negativ effekt? Anonymkode: 85d79...439 Hei dere 😊 Melatonin er ikke avhengighetsdannende og bør ikke ha negativ effekt. Hør med fastlege, håper barnet ditt sin fastlege vet mer om melatonin enn den barna mine hadde😅 Visste ikke hva melatonin var en gang. uansett, jeg har et barn med diagnose. Velger uansett å ta med meg det BUP har sagt, søvn er noe av det viktigste for oss mennesker- diagnose eller ikke. Som sagt, snakk med fastlegen 😊 Anonymkode: 5f1f4...18e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #13 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Circadin er ikke reseptfritt. Kun 1 mg melatonin som ikke er i depotform. Melatonin er en sovemedisin fordi det er en medisin som brukes ved søvnproblemer. Og selv om et legemiddel er reseptfritt, betyr det ikke at man kan gi det til barn. Anonymkode: 2b384...1c5 Det er et hormorn kroppen produserer naturlig. Noen mangler dette. Så ro ned. Anonymkode: 5610e...e47 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #14 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er et hormorn kroppen produserer naturlig. Noen mangler dette. Så ro ned. Anonymkode: 5610e...e47 Enig! Anonymkode: 5f1f4...18e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #15 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Circadin er ikke reseptfritt. Kun 1 mg melatonin som ikke er i depotform. Melatonin er en sovemedisin fordi det er en medisin som brukes ved søvnproblemer. Og selv om et legemiddel er reseptfritt, betyr det ikke at man kan gi det til barn. Anonymkode: 2b384...1c5 Men ett barn trenger jo ikke mer enn 1 mg likevel. Anonymkode: 85d79...439
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #16 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er et hormorn kroppen produserer naturlig. Noen mangler dette. Så ro ned. Anonymkode: 5610e...e47 Ja nettopp. Skulle tro jeg hadde gitt han sterke sovetabletter så hysterisk som enkelte er her. Ga han jo bare en halv melatonin å skal som sagt ikke gi noe mer uten at legen sier at det er okey. Anonymkode: 85d79...439
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #17 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): melatonin er ikke på resept nei. De har jeg kjøpt uten resept på apoteket til meg selv. Prøvde bare en halv tablett til han for å se om det hadde noe virkning å det hadde det absolutt. Anonymkode: 85d79...439 Melatonin er på resept jo. Anonymkode: 7013d...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #18 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Endelig ett fornuftig svar! Sønnen min har heller ingen diagnose men bruker veldig lang tid på å sovne,det kan som sagt ta 2-3 timer hver natt. Da tror jeg at jeg skal prøve å gå til fastlegen å se hva han sier til å prøve ut melatonin De har ingen negativ effekt? Anonymkode: 85d79...439 Er det fornuftig svar fordi det er det du vil høre? Jeg sier ikke at det er feil å gi sønnen din Melatonin, men forhør deg heller med fastlegen din enn en gjeng med ukvalifiserte synsere på internettet. Alt tyder på at Melatonin har få bivirkninger, men det betyr ikke nødvendigvis at det ikke finnes negative effekter. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er et hormorn kroppen produserer naturlig. Noen mangler dette. Så ro ned. Anonymkode: 5610e...e47 Så... så lenge kroppen produserer det naturlig er det liksom ikke noe å tenke på? Da regner jeg med det er helt greit at sønnen din tar testosteron for å prestere bedre på trening også? Det virker jo som alle unge gutter i dag mener at kroppen deres produserer for lite testosteron. Og alle på forumet er jo enig? Anonymkode: f3a4f...acb 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #19 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Melatonin er på resept jo. Anonymkode: 7013d...e3b Melatonin 1mg kan kjøpes reseptfritt. Anonymkode: f3a4f...acb 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #20 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Melatonin er på resept jo. Anonymkode: 7013d...e3b ikke 1 mg nei. De kan kjøpes uten resept. Anonymkode: 85d79...439
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå