Gå til innhold

Hvordan holde edderkopper unna?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tips for å holde edderkopper unna? 

Har virkelig paralyserende angst og fobi mot edderkopper :(

Anonymkode: 46ecf...c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal vissnok ikke like lukten av hvit eddik.Spray litt utblandet eddik rundt i huset.Samme gjelder sitron og peppermynte. Lavendelblomster er ett annet tips,hvis alt annet feiler så finnes det slike edderkoppsprayer,som dreper de ganske effektivt,men har aldri brukt det selv.

Skrevet

Spray med permetrin rundt dører og vinduer 😊 Den gule og svarte flaska 😊

Anonymkode: 778bb...f4a

• Liker 2
Skrevet

Sørg for å vaske godt i kriker og kroker, de liker seg i støvete, mørke områder!

Vi bor i en enebolig hvor husedderkoppene trives svært godt! Vasker nøye og sprayer med lavendelspray typisk rundt vinduer og lufteluker hvor de pleier å komme inn på vår/høst. Det funker som bare det! 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2021 den 21.51):

Tips for å holde edderkopper unna? 

Har virkelig paralyserende angst og fobi mot edderkopper :(

Fungerte noen av disse tipsene?

Anonymkode: e8b16...ddc

Skrevet

Heng opp et Edderkopper ingen adgang skilt. 

Anonymkode: 45d7e...4d3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Spray med permetrin rundt dører og vinduer 😊 Den gule og svarte flaska 😊

Anonymkode: 778bb...f4a

Dette ☝️

Alle småkryp hater dette og holder seg unna. De som våger seg over dør kort tid senere.

Kommer noen inn andre steder er det bare å spraye direkte på edderkoppen og den dør momentant.

Både denne:

https://www.clasohlson.com/no/p/31-8693?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=CjwKCAjwgviIBhBkEiwA10D2jz_anpOzixzSeUFxrxo89W893lopPrPBXi0UzjrYHEM_L2mp2BkFHBoCrssQAvD_BwE

Og denne:

https://www.obsbygg.no/hage-og-utemiljo/skadedyr-og-insektsfjerning/2379519?v=ObsBygg-7038090234145&gclid=CjwKCAjwgviIBhBkEiwA10D2j1tb8HbAcfyV4mVWLVeMjI4febHtpRhdIFI70ImaipGZSprTSJDJfhoCL6EQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

er gode.

Jeg kjøper på Plantasjen eller Jernia som regel.

Anonymkode: 70e07...e23

• Liker 2
Skrevet

Ha masse klær rundt om på gulvet. Ha vinduet åpent hele tiden. Støvsug minst mulig 

Anonymkode: 99efd...2f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 0.19):

Dette ☝️

Alle småkryp hater dette og holder seg unna. De som våger seg over dør kort tid senere.

Kommer noen inn andre steder er det bare å spraye direkte på edderkoppen og den dør momentant.

Både denne:

https://www.clasohlson.com/no/p/31-8693?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=CjwKCAjwgviIBhBkEiwA10D2jz_anpOzixzSeUFxrxo89W893lopPrPBXi0UzjrYHEM_L2mp2BkFHBoCrssQAvD_BwE

Og denne:

https://www.obsbygg.no/hage-og-utemiljo/skadedyr-og-insektsfjerning/2379519?v=ObsBygg-7038090234145&gclid=CjwKCAjwgviIBhBkEiwA10D2j1tb8HbAcfyV4mVWLVeMjI4febHtpRhdIFI70ImaipGZSprTSJDJfhoCL6EQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

er gode.

Jeg kjøper på Plantasjen eller Jernia som regel.

Kan man spraye dette inne, eller er det til bruk utvendig rundt dør og vindu? 

Skrevet

Takk for alle tips! 😄

Er det noen som har prøvd netting på vinduer, fungerer det? 

Og er det vanlig at de kommer opp fra sluket på badet? Der hjelper det vel isåfall ikke å spraye, iom at det renner vann der jevnlig? 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan man spraye dette inne, eller er det til bruk utvendig rundt dør og vindu? 

Kan spraye inne, mennesker og store dyr  tar visstnok ikke skade av det. Men selv bruker jeg det bare inne dør og vinduskarmer. Setter vindu/dør opp på vidt gap og sprayer så regn ikke vasker det bort og så det heller ikke direkte er inne. Tar noen dærter i ventiler også.

• Liker 1
Skrevet

La de være. De rydder vekk mer uønskede insekter og kryp. Edderkoppen er din venn. Helt ufarlig for deg.  ☺ 

Anonymkode: 7753d...3b0

• Liker 3
Skrevet

Jeg sprayer rundt alle vinduskarmer og dører. Støvsuger også ofte. Har funnet en inne på 3 år. 

Anonymkode: 6fac0...465

Skrevet

Skaff deg en katt 😁

Anonymkode: 4b195...820

• Liker 1
Skrevet

Permetrin i vinduskarmer og dørkarmer, vær generøs. Påføres hver tredje måned minst. Ikke luft for lenge av gangen, det er bedre å sjokklufte leiligheten/huset i 15 minutter enn å la alt stå åpent i flere timer, da kommer de fortere inn. 

Er livredd edderkopper selv men klarer å holde dem på avstand. Har prøvd ALT. Permetrin fungerer greit og å ta forholdsregler, dvs ikke la vinduer stå åpne for lenge osv. Permetrin kan også brukes inne om du finner en der. Noen ganger bruker jeg bare hårspray, langsom død for dem da. 

Anonymkode: c4fbf...052

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Permetrin i vinduskarmer og dørkarmer, vær generøs. Påføres hver tredje måned minst. Ikke luft for lenge av gangen, det er bedre å sjokklufte leiligheten/huset i 15 minutter enn å la alt stå åpent i flere timer, da kommer de fortere inn. 

Er livredd edderkopper selv men klarer å holde dem på avstand. Har prøvd ALT. Permetrin fungerer greit og å ta forholdsregler, dvs ikke la vinduer stå åpne for lenge osv. Permetrin kan også brukes inne om du finner en der. Noen ganger bruker jeg bare hårspray, langsom død for dem da. 

Anonymkode: c4fbf...052

Edderkopper og lignende klarer ikke gå over permetrin med livet i behold. Så du kan lufte akkurat så lenge du vil. Selv lar jeg døra stå oppe hele dagen om sommeren og vinduet på soveromme lukker jeg aldri.

Men å fylle på hver tredje måned er for sjeldent. Permetrin skal fornyes hver femte uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...