Gå til innhold

Tok du vaksinen likevel?

Fremhevede innlegg

Skrevet
gjest:) skrev (3 minutter siden):

Dette sier ingen ting når vi ikke vet hvor mange vaksinerte/uvaksinerte som var tilstede.

Når det er sagt, så er ikke en enkelt observasjon av veldig usannsynlige hendelser et bevis på at hendelsen ikke var usannsynlig likevel. Om du setter i gang og kaste terning, så vil du før eller siden kaste 1000 6'ere på rad.. alle undersøkelser tilsier at vaksinen beskytter godt mot alvorlig sykdom.

Det er rimelig å anta at det var omtrentlig et representativt utvalg tilstede når så mange som 469 ble smittet, men det er ikke relevant for argumentet.

Hvis du ser på første link jeg postet så har de kommet opp i 12500 "breakthrough cases" blant vaksinerte og blant dem er 125 døde, altså 1%.

1% dødelighet er ikke langt unna det befolkningen der har som helhet...

I Israel er 59% av de på sykehus fullvaksinerte, ikke veldig langt fra andelen fullvaksinerte i befolkningen (78% for de over 12 år).

A grim warning from Israel: Vaccination blunts, but does not defeat Delta | Science | AAAS (sciencemag.org)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
likestilling skrev (1 time siden):

Ja, i følge data fra Israel faller effektiviteten med omtrent 25% per måned, som igjen betyr at man har 20% av opprinnelig beskyttelse (mot infeksjon) etter et halvt år...

Dårlige nyheter 😶

Ikke søren om jeg skal ta stadig nye vaksiner..

• Liker 4
Skrevet
likestilling skrev (4 minutter siden):

Det er rimelig å anta at det var omtrentlig et representativt utvalg tilstede når så mange som 469 ble smittet, men det er ikke relevant for argumentet.

Hvis du ser på første link jeg postet så har de kommet opp i 12500 "breakthrough cases" blant vaksinerte og blant dem er 125 døde, altså 1%.

I Israel er 59% av de på sykehus fullvaksinerte, ikke veldig langt fra andelen fullvaksinerte i befolkningen (78% for de over 12 år).

A grim warning from Israel: Vaccination blunts, but does not defeat Delta | Science | AAAS (sciencemag.org)

Så du tror at vaksinerte har større sjanse for å bli alvorlig syke og dø? 

Det er jo riv ruskende galt.

• Liker 5
Skrevet
Værre skrev (1 minutt siden):

Så du tror at vaksinerte har større sjanse for å bli alvorlig syke og dø? 

Det er jo riv ruskende galt.

Det har jeg aldri sagt, jeg sa at tallene fra Israel viser at 59% av de på sykehus er vaksinerte så forskjellen er ikke så stor som man kunne ønske.

• Liker 3
Skrevet
Jajajane skrev (På 19.8.2021 den 9.56):

Kommer ALDRI til å ta den. Ingenting  vil overbevise meg om noe annet. Aldri vært så sikker i mitt liv på noe som helst som nå. 

Kan du forklare hvorfor? 

• Liker 1
Gjest Neidasåjo
Skrevet

Hadde bestemt meg for å ikke ta den. Men ble skremt av alt folk sa, så da tok jeg den. Følte meg rar i kroppen i to uker etterpå, med noe som kjentes som prikking i kroppen. Det kjentes ut som en flue som gikk over huden. Tror ikke jeg kommer til å ta dose to.

Skrevet (endret)
23 hours ago, likestilling said:

Det har jeg aldri sagt, jeg sa at tallene fra Israel viser at 59% av de på sykehus er vaksinerte så forskjellen er ikke så stor som man kunne ønske.

23 hours ago, likestilling said:

Det spiller igrunn ikke så stor rolle om det var et representativt utvalg eller ikke. Poenget er at også sjeldne hendelser skjer, uten at det er et bevis på at hendelsen ikke er sjelden.

All forskning tilsier at vaksinene har god effekt mot både smitte og alvorlig sykdom, selv en andel av befolkningen fortsatt blir syke og alvorlig syke. Også studien fra Israel viste ganske god beskyttelse mot alvorlig sykdom. Det er ikke så veldig interessant hvor stor andel av de innlagte som er fullvaksinert om man ikke også vurderer vaksinedekning i risikogrupper vs andre.

Det ser ut som om moderna er den vaksinen som gir best beskyttelse. Så vi skal nok være fornøyd med den millionen + av oss som får satt moderna neste uke. Forhåpentligvis vil det at vi nå gir moderna til mange unge i tettbefolkede områder gi oss en fordel mtp smittespredning sammenlignet med land som har satt færre moderna-doser.

Endret av gjest:)
  • Liker 2
Skrevet
Neidasåjo skrev (14 timer siden):

Hadde bestemt meg for å ikke ta den. Men ble skremt av alt folk sa, så da tok jeg den. Følte meg rar i kroppen i to uker etterpå, med noe som kjentes som prikking i kroppen. Det kjentes ut som en flue som gikk over huden. Tror ikke jeg kommer til å ta dose to.

Samme har skjedd med meg, jeg var også veldig skeptisk så får jeg bivirkninger så klart. Skal heller ikke ta dose to. 

• Liker 2
Gjest Neidasåjo
Skrevet

Jeg har også opplevd mye leamus på øyet etter vaksinen. Har aldri opplevd det så hyppig tidligere. Har det ca annenhver dag og det kom også ett par dager etter første dose Pfizer. Flere som har merket det?

Skrevet

Ryddet for antivaksineinnlegg. Lomvi, mod.

• Liker 1
Skrevet
Jajajane skrev (På 19.8.2021 den 9.56):

Kommer ALDRI til å ta den. Ingenting  vil overbevise meg om noe annet. Aldri vært så sikker i mitt liv på noe som helst som nå. 

Enig!

• Liker 3
  • Opprett ny...