Gå til innhold

Tok du vaksinen likevel?

Fremhevede innlegg

Gjest bredbrem
Skrevet (endret)
Værre skrev (På 19.8.2021 den 18.02):

!

Endret av bredbrem
Videoannonse
Annonse
Gjest bredbrem
Skrevet (endret)
Værre skrev (På 19.8.2021 den 18.04):

!

Endret av bredbrem
Skrevet

Nei, jeg kommer aldri under noen omstendighet til å ta noen av disse såkalte vaksinene. Kunne godt utdypet hvorfor, men det vil bare medføre at innlegget blir slettet, for det jeg vil si bryter antageligvis med sensurreglene her inne. 

Fiktive, melodramatiske historier om folk som liksom "trygler om vaksine på dødsleiet sitt" gjør meg bare enda mer bestemt på å aldri komme i nærheten av disse injeksjonene. 

• Liker 16
Skrevet
bredbrem skrev (45 minutter siden):

Her misforsto du. Det var link til denne påstanden jeg mente: "Man kan ikke få noen langtidseffekter årevis etterpå. " Beklager at jeg regnet med at det avr selvsagt.

Du kan ikke få noen langtidseffekter av mRNA vaksinene til Moderna eller Pfizer. mRNAet er borte etter ett par uker. Er det så vanskelig å forstå? 

• Liker 3
Skrevet
Værre skrev (2 timer siden):

Hvis du ikke tar vaksine bør du bruke munnbind hele tiden. Hvis du ikke gjør det vil du bli smittet i løpet av vinteren.

Det holder ikke bare med en overskrift i VG «munnbind beskytter»og så tror man at de billige munnbindene man kjøper i butikken skal hjelpe. Hvis man holder seg hjemme hvis man er syk, og som symptomfri på feks. butikken er det svært liten mulighet for at man skal smitte folk. Man går som regel ikke helt opptil ansiktet på fremmede uansett.

Det kan hende mange har vært «smittet» men immunforsvaret har tatt seg av det -man får knapt symptomer og vet ikke at man har vært utsatt for viruset. De som frivillig takker nei til vaksinen må få lov å ta den risken selv. Hvis alle andre er vaksinerte så er jo de beskyttet- og det er ingen grunn til å «frykte» uvaksinerte personer hvis vaksinen virker?

• Liker 2
Skrevet
Velour skrev (1 minutt siden):

Det holder ikke bare med en overskrift i VG «munnbind beskytter»og så tror man at de billige munnbindene man kjøper i butikken skal hjelpe. Hvis man holder seg hjemme hvis man er syk, og som symptomfri på feks. butikken er det svært liten mulighet for at man skal smitte folk. Man går som regel ikke helt opptil ansiktet på fremmede uansett.

Det kan hende mange har vært «smittet» men immunforsvaret har tatt seg av det -man får knapt symptomer og vet ikke at man har vært utsatt for viruset. De som frivillig takker nei til vaksinen må få lov å ta den risken selv. Hvis alle andre er vaksinerte så er jo de beskyttet- og det er ingen grunn til å «frykte» uvaksinerte personer hvis vaksinen virker?

Problemet er at det finnes ca 400 000 som ikke vil ta vaksine i Norge. Da vil vi ikke oppnå flokkimmunitet og vi vil få en ny smitte bølge. Dette sier FHI. Da vil mange vaksinere også bli smittet og dø. Vaksinene er kun 80-90% effektive. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 hours ago, Værre said:

Man kan ikke få noen langtidseffekter årevis etterpå. mRNAet er borte etter ett par uker.

Hvis man kan ha langtidsvirkninger, så kan det vel være langtidsbivirkninger også..

Endret av gjest:)
  • Liker 4
Skrevet
gjest:) skrev (15 minutter siden):

Hvis man kan ha langtidsvirkninger, så kan det vel være langtidsbivirkninger også..

Det er stor forskjell på å gjennomgå en koronavirus infeksjon og  ta vaksinen. Førstnevnte gir ofte langtidsskader. Vaksinen gjør det ikke. 

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, Frøya90 said:

Jeg synes det mangler informasjon om hvordan det går med folk flest som blir smittet. Hvordan er egentlig et vanlig sykdomsforløp for dem som er slanke, friske og sunne? Hvorfor skriver ikke media mer om det? Jeg savner flere kilder før jeg bestemmer meg. Jeg er fortsatt uvaksinert. For meg kjennes det tryggere. Er bekymret for hvordan vaksinen påvirker kroppen. Man vet ikke nok om langtidsbivirkninger enda. Om det er riktig avgjørelse er jeg usikker på! Det er som å velge mellom pest eller kolera. Jeg ser det an en stund til 

Jeg er relativt slank, ung og sunn, og jeg ble helt slått ut. Jeg trodde jeg kom til å dø, eller at jeg aldri kom til å bli frisk igjen. Jeg hadde problemer med pusten (Måtte hele tiden hive etter pust, kjentes ut som om jeg pustet gjennom et sugerør) høy feber som kom og gikk. Jeg kunne våkne opp helt fin og tro at det var over, bare for å få høy feber igjen på kvelden. Var kvalm og alle inntrykk gjorde meg uvel. Kunne ikke engang slappe av med en koselig film.

Mannen min lå våken om natten fordi han var redd for at jeg skulle slutte å pusten. Det verste med det hele var at jeg ikke var syk nok for sykehus. Jeg tør ikke tenke på hvordan de som var syke nok følte det.

I ettertid har jeg fått skader på lungene, og blir fort utslitt.

Selv om man ikke kan vite 100% hva eventuelle langtidsbivirkninger er, så vet man nok til at det lønner seg. Denne type vaksine har blitt brukt i kreftbehandling i mange år, så dette er ikke noe nytt.

• Liker 6
Skrevet
Anonymburker skrev (21 timer siden):

https://www.dagen.no/nyheter/israelsk-studie-viser-at-effekten-av-vaksine-raskt-avtar/

Tror dere vi må stadig ta nye vaksiner? Jeg kommer til å blånekte å ta mer enn disse to som er planlagt.

Ja, i følge data fra Israel faller effektiviteten med omtrent 25% per måned, som igjen betyr at man har 20% av opprinnelig beskyttelse (mot infeksjon) etter et halvt år...

Dårlige nyheter 😶

• Liker 3
Skrevet
PinkishLampshade skrev (4 minutter siden):

Jeg er relativt slank, ung og sunn, og jeg ble helt slått ut.

Får du i deg nok D-vitamin? 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Psilocybe said:

Får du i deg nok D-vitamin? 

Ja. Tar jevnlig blodprøver og har/hadde ingen mangler eller noe som skulle tilsi at jeg skulle bli så syk.

• Liker 4
Skrevet
likestilling skrev (6 minutter siden):

Ja, i følge data fra Israel faller effektiviteten med omtrent 25% per måned, som igjen betyr at man har 20% av opprinnelig beskyttelse (mot infeksjon) etter et halvt år...

Dårlige nyheter 😶

Fortsatt god effekt mot alvorlig sykdom og død. 

• Liker 3
Gjest bredbrem
Skrevet (endret)

!

Endret av bredbrem
Skrevet
bredbrem skrev (5 minutter siden):

Vittig hvordan man drar fram antall covid-døde i Norge. Det er fortsatt ikke klart hvor mange av disse som døde AV covid, og hvor mange som døde MED. Sannsynligvis langt flere i den siste kategorien.

Det er ingen forskjell om folk dør av eller med. De 811 ville ikke vært døde uten korona. 

• Liker 2
Skrevet
Værre skrev (1 minutt siden):

Fortsatt god effekt mot alvorlig sykdom og død. 

Kilde på at vaksinen ikke mister effektivitet mot alvorlig sykdom og død? Jeg har ikke sett noen gode studier på dette.

Risikoen er for øvrig ikke veldig stor for alvorlig sykdom og død for unge og friske mennesker, det store problemet med COVID er at det er så smittsomt, samtidig som det er farlig for de i risikogrupper.

Det som er sikkert er at veldig mange som har tatt vaksinen fortsatt havner på sykehus og dør i f.eks. Israel som var de som kom først i gang med vaksinen...

En ting som bekymrer meg litt er hvordan de "lyver" med statistikk, f.eks. her:

COVID Breakthrough Cases in Massachusetts: Delta Variant Symptoms in Vaccinated Adults – NBC Boston

Sitat

The 124 deaths out of more than 4.4 million fully vaccinated residents represents a rate of just 0.003%

Ja, tallet er riktig, men det gir jo ingen mening om man ikke sammenligner det med uvaksinerte.

"Bare" 124 døde av 12500 smittede er fortsatt mye, 1%, og ligger omtrentlig på nivå med befolkningen under ett.

Massachusetts coronavirus cases and deaths | USAFacts

VELDIG langt fra de tallene som CDC gir med "99.5% som dør er ikke vaksinerte", som de for øvrig nylig har innrømmet er utdaterte og ikke reelle tall.

• Liker 1
Skrevet
likestilling skrev (3 minutter siden):

Kilde på at vaksinen ikke mister effektivitet mot alvorlig sykdom og død? Jeg har ikke sett noen gode studier på dette.

Risikoen er for øvrig ikke veldig stor for alvorlig sykdom og død for unge og friske mennesker, det store problemet med COVID er at det er så smittsomt, samtidig som det er farlig for de i risikogrupper.

Det som er sikkert er at veldig mange som har tatt vaksinen fortsatt havner på sykehus og dør i f.eks. Israel som var de som kom først i gang med vaksinen...

En ting som bekymrer meg litt er hvordan de "lyver" med statistikk, f.eks. her:

COVID Breakthrough Cases in Massachusetts: Delta Variant Symptoms in Vaccinated Adults – NBC Boston

Ja, tallet er riktig, men det gir jo ingen mening om man ikke sammenligner det med uvaksinerte.

"Bare" 124 døde av 12500 smittede er fortsatt mye, 1%, og ligger omtrentlig på nivå med befolkningen under ett.

Massachusetts coronavirus cases and deaths | USAFacts

VELDIG langt fra de tallene som CDC gir med "99.5% som dør er ikke vaksinerte", som de for øvrig nylig har innrømmet er utdaterte og ikke reelle tall.

Når flere er vaksinere enn uvaksinerte vil flere vaksinerte dø og være innlagt på sykehus enn uvaksinerte. Likevel er sjansen betydelig redusert for vaksinerte sammenlignet med uvaksinerte. 

Det er flere eldre i USA vaksinert enn yngre. 

Delta er x faktoren. Vi har enda ikke sett hva den kan føre til utenfor India. 

Sitat

1137 fullvaksinerte smittet:

Totalt har 1137 fullvaksinerte fått påvist coronasmitte, skriver FHI i sin ukerapport. Det tilsvarer 0,06 prosent av de fullvaksinerte.

- 21 av disse regnes som fullvaksinerte etter gjennomgått SARS-CoV-2 infeksjon og én dose coronavaksine. 6 av disse regnes som fullvaksinerte med én dose Janssen-vaksine eller en kombinasjon av to ulike mRNA-vaksiner. De resterende 1110 individene har fått to doser med coronavaksine og fått påvist SARS-CoV-2 minst 7 dager etter andre dose, skriver FHI.

Blant de 1137 vaksinerte som er smittet, er 35 personer som er blitt innlagt på sykehus med covid-19 som hovedårsak til innleggelsen. Av disse tilhører 29 personer risikogrupper
med høy eller moderat risiko for alvorlig forløp av covid-19. Medianalderen blant de innlagte er 80, skriver FHI.

- Færre enn fem fullvaksinerte har blitt lagt inn på intensivavdeling, og det er ukjent om covid-19 er årsak til intensivinnleggelsene, skriver FHI.

Totalt har 23 fullvaksinerte personer dødd mens de var smittet av corona.

- Blant de fullvaksinerte som har fått påvist SARS-CoV-2, er det registrert 23 Covid-19-assosierte dødsfall i MSIS. Dette inkluderer både dødsfall der personer dør av og med covid-19, skriver FHI.

Avdelingsdirektør Line Vold i FHI skriver i en pressemelding at vaksinene er svært gode.

– Mot slutten av september vil alle over 18 år ha fått tilbud om 2 doser vaksiner. Vaksinene er svært effektive, men ikke 100 prosent effektive og vi vil fortsatt se smitte, sykehusinnleggelser og dødsfall i forbindelse med Covid-19-infeksjoner. Vaksinedekningen vil også redusere smittespredningen i samfunnet og gjøre at vi gradvis vil nærme oss en tilstand der Covid-19 blir en infeksjon vi kan leve tilnærmet normalt med, skriver Vold.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=70741

• Liker 3
Skrevet
bredbrem skrev (4 timer siden):

Du vet vel ikke hvor mange av de som jobber med coronatester som har blitt syke? Dessuten er det jo bare en svært liten andel av de som tester som tester positivt. Hvor jeg har fått inntrykket fra? Se rundt deg: folk stimler sammen overalt, de jogger og peser rett forbi deg, ingen bryr seg om meteren lenger, de hoster i henda og tar på ting. "Myten" om at munnbindet først og fremst beskytter de rundt deg, har jeg fått fra FHI...

Synes det er skremmende at FHI sier at munnbind først og fremst beskytter de rundt deg om jeg forsto deg rett? 

Skrevet
zemer skrev (1 minutt siden):

Synes det er skremmende at FHI sier at munnbind først og fremst beskytter de rundt deg om jeg forsto deg rett? 

Det stemmer ikke. FHI er ingen autoritet på munnbind. 

• Liker 1
Skrevet

Føler at folk rundt meg prøver å presse meg til å ta den og for å være ærlig så frister det mindre å ta den da😂Høres teit ut, men tar den bare om JEG faktisk har lyst å ta den😜

• Liker 4
  • Opprett ny...