Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #1 Skrevet 21. september 2005 Jeg skal i et møte og diskutere frilansjobbing. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Jeg gruer meg fryktelig og kunne trengt noen gode råd
Gjest GreenSky Skrevet 21. september 2005 #2 Skrevet 21. september 2005 (endret) Tja, du skriver ikke å mye, så da blir det vanskelig å gi råd. Men du bør skrive ned noen punkter som er et "must" for deg, samt ting som du kan forandle frem. Samt hva du kan "gi" og hva du kan "ta". Endret 21. september 2005 av GrønnSky
Gjest Twigi ii Skrevet 22. september 2005 #3 Skrevet 22. september 2005 Jeg antar at det dreier seg om å få oppdrag. I så fall så er det mye som skal avklares, og ikke alt kommer til å skje i første møte. Først og fremst må de finne ut om de kan bruke deg. Dvs at du må avklare hvilket behov de har. Hvilken grad av fleksibilitet ønsker de - og du? Hvor fast skal avtalen være? Når du kommer over i forhandlingene, så må du huske på at prisen din skal dekke inn hele "arbeidsgiveransvaret" - dvs lønn, forsikringer (eks. v/sykdom), ferie, usikkerhet ved oppdrag etc. Dvs at hvis du tenker deg å sitte igjen med ca 200 kr utbetalt per time - så bør du fakturere minst 400. Jo lengre oppdrag, (i kalendertid og antall timer) jo lavere kan du gå ned i pris. Hvis det er veldig usikkert og kan gå lang tid mellom - da må du ta høyere pris. Men først og fremst: Finn ut hvorfor de vil bruke deg, og hva du kan tilby. Husk at noen kunder gjør seg veldig bra å ha i porteføljen, slik at man da kan leve med litt dårligere vilkår for å komme innafor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå