AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Er det veldig viktig at dama har samme interesser som deg/har peiling på det samme? Hvis du feks er veldig interessert i og kan masse om film må dama ha like mye peiling? jeg synes det er viktig at man har litt samme interesser og lik humor og er like osv, og i eksempelet her da, så kan jeg godt dele gode filmer og sannsynligvis like mye av det samme som mannen, men jeg har ikke en eksisterende overveldende interesse og kunnskap om det. Anonymkode: 90c64...4e9
wandagirl Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Man må jo ikke ha samme interesser, men det er fint at den andre kan engasjere seg litt i hva man selv er brennende opptatt av? Innimellom i allefall. Man trenger ikke gjøre alt sammen😉
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Trenger jo ikke akkurat være klin lik, men personlig er jeg interessert i film, musikk, spill, litteratur, filosofi og litteratur. Å ha en partner som er helt "basic" og er mest opptatt av familie, hjem, trening og jobb, kun hører på listemusikk og P4, og ikke har lest en skjønnlitterær bok siden videregående, det tror jeg ikke vil fungere i lengden. Anonymkode: dd5df...13d 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trenger jo ikke akkurat være klin lik, men personlig er jeg interessert i film, musikk, spill, litteratur, filosofi og litteratur. Å ha en partner som er helt "basic" og er mest opptatt av familie, hjem, trening og jobb, kun hører på listemusikk og P4, og ikke har lest en skjønnlitterær bok siden videregående, det tror jeg ikke vil fungere i lengden. Anonymkode: dd5df...13d Det er jeg enig i. Men om jeg da feks ikke hadde like mye kunnskap som deg om feks musikk, til tross for å ikke være «basic» slik du skriver da.. som et eksempel. Anonymkode: 90c64...4e9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 Jeg trodde ikke at det var så viktig. Vi liker litt av de samme filmene og seriene… viser seg nå at det ikke var nok🤷♀️ Det blir fort kjedelig når den ene har lyst på hyttetur, museum, opplevelser og litt spenning og den andre bare vil sitte hjemme i sofaen og nærmes blir irritert for å bli dradd med på alt mulig de ikke har lyst til. Anonymkode: 02e75...6b9
Gjest irkan90 Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 Viktigere for enkelte. Kommer jo an på hvor stor del av livet og identiteten disse tingene er for deg. For meg er det veldig viktig at en partner kan delta i diskusjoner med meg, og at hun skjønner konseptene og ordene jeg bruker samt forstår nyansene i hva jeg prøver å formidle. Gjør hun ikke det forstår hun jo ikke meg. Utover det må hun gjerne ha helt egne og forskjellige interesser. Det er bare sunt!
Trolltunge Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 Jeg trodde at like interesser var viktig. Ble likevel forelsket i og gift med en mann som hadde svært ulike interesser i forhold til meg. Det vittige er at vi har adoptert hverandres interesser ganske mye i løpet av 18 år, samt funnet noen nye som er felles. Det vi fremdeles har ulike interesser angående er blitt noe positivt også. Det er fint å ha noe eget å drive med også. Ikke alltid være sammen om alt. Så noe å være like angående er nok bra, men det er også mye merkelig som skjer i løpet av et langt liv. Man påvirker hverandre, og dessuten popper det opp nye erfaringer som begge kanskje likte uventet godt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 Jeg ikke nødvendigvis det betyr så mye hvilken spesifikk kunnskap eller innsikt man faktisk har, men snarere hva slags intellektuell legning eller orientering man har. Jeg har ganske omfattende kunnskaper om moderne europeisk filosofi, litteratur og historie. Kjæresten min kan ikke så mye om dette, men er er mye bedre orientert enn meg i billedkunst, arkitektur og, ikke minst film. (Og så har vi en felles sterk interesse for musikk). Det at vi ikke har full overlapp på kunnskapsfelter er bare gjensidig berikende, men det ville ha vært helt uaktuelt for oss begge å være sammen med noen som ikke var intellektuelt anlagt, men mest opptatt av biler, møbler eller matlaging. Anonymkode: feacf...e15
Jr.Garcon Skrevet 20. august 2021 #10 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (På 18.8.2021 den 14.20): Er det veldig viktig at dama har samme interesser som deg/har peiling på det samme? Hvis du feks er veldig interessert i og kan masse om film må dama ha like mye peiling? jeg synes det er viktig at man har litt samme interesser og lik humor og er like osv, og i eksempelet her da, så kan jeg godt dele gode filmer og sannsynligvis like mye av det samme som mannen, men jeg har ikke en eksisterende overveldende interesse og kunnskap om det. Anonymkode: 90c64...4e9 Nei. Jeg synes det er viktig at man har lik sunn fornuft/ logikk, humor og sånn som du sier, men ellers kan interessefelt gjerne være helt ulike. Men det er jo hyggelig om man har noen felles interesser, eventuelt at den andre viser interesse/blir med å utforske noen av partners interesser - selvfølgelig gjør det da null og niks at man ikke har like mye peiling som f.eks. han som har spilt sjakk i 59 år.
Jolene Skrevet 20. august 2021 #11 Skrevet 20. august 2021 For meg er det veldig viktig. Kunne ikke vært sammen med en som ikke delte mine interesser, som er trening, musikk og film i hovedsak.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #12 Skrevet 20. august 2021 Jeg synes det er spennende med folk som er "eksperter" på andre ting enn meg. Vi må ha noe til felles, selvsagt, men jeg tror det bare er sunt at man ikke hele tiden skal dilte etter hverandre, men kan drive med forskjellige interesser også hver for seg. Så er det ekstra fint om man viser interesse for hva den andre driver med, og lar seg innvie i felt der man selv har lite kunnskap. Anonymkode: 50f06...7c5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå