Gå til innhold

Hvilken årstid liker du best og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hvilken årstid liker du best og hvorfor? 

Jeg liker best høst og vinter. Elsker å være inne med koselige aktiviteter inne. Jeg liker ikke så godt sommeren fordi det er så varmt og dette presset om å være ute hele tiden. Særlig når man har barn. 

Anonymkode: f9254...5a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er særlig glad i midten av mars til midten av mai. Altså våren. Snøen smelter og det går mot lysere tider. 

Men jeg er også særlig glad i midten av august og ut oktober, når det går mot mørkere tider igjen. Alltid deilig med mørke kvelder igjen etter en lang sommer med midnattsol.

Og så liker jeg desember da med julelys og kos. 

November er en ventemåned, og en stressmåned for å forberede seg opp mot jul. Januar, februar og første halvdel av mars er vanligvis noen møkkamåneder med tanke på snø og vind. Midten av mai til midten av august er det egentlig altfor lyst og altfor varmt, eller regnfyllt. Sjeldent en mellomting. 

Anonymkode: abaaa...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er særlig glad i midten av mars til midten av mai. Altså våren. Snøen smelter og det går mot lysere tider. 

Men jeg er også særlig glad i midten av august og ut oktober, når det går mot mørkere tider igjen. Alltid deilig med mørke kvelder igjen etter en lang sommer med midnattsol.

Og så liker jeg desember da med julelys og kos. 

November er en ventemåned, og en stressmåned for å forberede seg opp mot jul. Januar, februar og første halvdel av mars er vanligvis noen møkkamåneder med tanke på snø og vind. Midten av mai til midten av august er det egentlig altfor lyst og altfor varmt, eller regnfyllt. Sjeldent en mellomting. 

Anonymkode: abaaa...bc3

Herlig å lese 😊 vi deler samme tanker egentlig. Jeg elsker høsten, mørke kvelder og stearinlys. Det er fint med høstfarger synes jeg. 

Av en eller annen grunn blir jeg stresset på våren, sikkert fordi jeg smågruer meg litt til sommeren. 

Samtidig er det deilig å slippe vinterklær og slafs etter januar og februar... 😂 

Anonymkode: f9254...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg liker godt våren for da våkner jorden opp igjen fra vinterdvale, også liker jeg sommeren deilig å kjenne varmen fra sola, liker også godt høsten med den friske lufta og nydelige farger. Vinteren er jeg ikke glad i kaldt og guffent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Av en eller annen grunn blir jeg stresset på våren, sikkert fordi jeg smågruer meg litt til sommeren. 

Ja, dette kjenner jeg også på. Sommerlyset og lyse netter gjør at jeg ikke finner kveldsroen. Man lever på "dagenergi" hele døgnet. Samt at fint vær "krever" mye av deg. Det er liksom ikke lov å sitte inne. Man skal være aktiv. Man skal være sosial. Man skal være en livsnyter. Gjør man ikke det, så er man liksom et utskudd. Dette slipper man å føle på mellom september og april. :) 

Anonymkode: abaaa...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd fem år i et land uten årstider, 360 soldager i året. Husker enda følelsen av å ha på meg jeans og sokker når jeg flyttet tilbake til Norge, syntes det var fantastisk. 
Så jeg setter pris på alle årstider, men liker sommeren minst og høsten mest. 

Anonymkode: 8678c...984

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren, uten tvil! Etter en lang tid med mørke morgener og tidlig mørke kvelder, kaldt og grått vær, regn, vind, slaps og ganske fargeløs natur - så er det så nydelig når våren dukker opp. Lysere kvelder, solen titter frem mer, mildere temperatur som varmer mer og mer, naturen får farge masse flotte farger igjen med grønne trær, blomster som løvetann, tusenfryd, syriner og kirsebærtrær. Fuglene kvitrer, lam blir født og løper rundt på beitet; humler, bier og sommerfugler flyr rundt. Det er så masse nytt liv! Kjenner jeg blir som en liten unge igjen, jeg blir så glad og får gåsehud når jeg ser de første løvetennene 😍😍😍 Jeg får mye mer energi, føler meg gladere, oppstemt og får mer lyst til å tilbringe tid ute. Og det å vite at man har sommeren i vente er også deilig å tenke på 😍

Jeg blir så tung i hodet når man virkelig er kommet ut i høsten - september er ganske mild og lys enda - og utover vinteren. Jeg blir tiltaksløs, sløv og nedstemt. Synes det er sørgelig når klokka er 16 og det er nesten bekmørkt, det er kaldt og jeg orker ikke være ute mer enn jeg må. Kan heller ikke fordra å måtte pakke meg inn i lag på lag med ull og fleece, lue, skjerf, votter, vinterjakke og vintersko og fremdeles fryse. Kan ikke fordra det. Så første dagen jeg kan gå ut døren og offisielt droppe vintertøyet er helt magisk for meg. Jeg er et mye bedre menneske om våren og sommeren. 

Anonymkode: c65a0...a02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommer og atter sommer. Det er grønt, man kan bade, være oppe hele natta det er lyst, alt er lettvindt i motsetning til vinter. Og man er endelig der man har drømt om fra høsten til neste vår. Neste sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Sen vår og sommer.

Fordi da er det mer sol og varmere vær, kan sole oss, bade, mindre smittsomme sykdommer enn det er om vinteren, lyse kvelder, blir rett og slett i bedre humør. Alt er så mye bedre om sommeren. Hater høst og vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt på meg selv som et vintermenneske, men nå er jeg blitt gammel og klok og innser at hver årstid har sin sjarm. Og som en annen skrev over her - vi har i det minste årstider, og det er jeg veldig glad for at vi har. Det gjør at iallfall jeg setter pris på hver enkelt av de.

Anonymkode: 0a5a8...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best, varmt og deilig. Kan bruke lite klær og det er fint med kjoler. Vinter er verst, lyst til varmer land da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer, helt klart. Sol, varme, grønt landskap, blå himmel. Lette klær og lyst om morgenen…

Anonymkode: 8646e...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2021 at 9:05 PM, AnonymBruker said:

Jeg har bodd fem år i et land uten årstider, 360 soldager i året. Husker enda følelsen av å ha på meg jeans og sokker når jeg flyttet tilbake til Norge, syntes det var fantastisk. 
Så jeg setter pris på alle årstider, men liker sommeren minst og høsten mest. 

Anonymkode: 8678c...984

Gjør det nå, og jeg savner virkelig en skikkelig høst! 
Mørke kvelder med stemningslys og oransje blader ute. Men får vel vente et par år før jeg kan lovlig og enkelt dra til Norge igjen nå.

Anonymkode: b6aca...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2021 den 11.25):

Hei! Hvilken årstid liker du best og hvorfor? 

Jeg liker best høst og vinter. Elsker å være inne med koselige aktiviteter inne. Jeg liker ikke så godt sommeren fordi det er så varmt og dette presset om å være ute hele tiden. Særlig når man har barn. 

Anonymkode: f9254...5a7

Det samme. Jeg elsker å føle meg kald, og elsker å gå tur i regnet.

Jeg dusjer i lunkent og deretter kaldt vann. Da kan jeg stå lenge i dusjen.

Liker ikke så godt å gå tur i varme og sol, jeg liker generelt sett ikke å bli varm faktisk. 

Best til verst:  vinter - høst - vår - sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker egentlig alle årstidene og er glad for at jeg bor i et land der vi har alle fire.

Allikevel dersom jeg skal velge tror jeg at jeg kanskje ville ha sagt høsten. Liker godt å komme inn litt småkald i et varmt hus, ta på en ovn eller fyre i peisen. Er også glad i literatur, film og puslespill så det passer spesielt godt til høsten (og vinteren, men liker høsten bedre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren fordi da går det mot lysere tider, naturen våkner og alt gror. Sommeren går fort mot høst og sensommer er grusom, da er fargene mørke og det går mot det dystre. Høsten kan være fin i fargene men å gå å vente på den første snøen med glatte veier, snøbrøyting og kulde er ikke gøy. Vinter er greit om jeg kan sitte inne å fyre og slippe å gå ut, DET kan jeg ikke dermed blir vinter slitsom. Mørketid betyr depresjon . 

Anonymkode: 7fede...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren. Elsker solen, lyset, at naturen er levende og de varmeperiodene vi har. Kjenner jeg begynner å grue meg til høsten nå og 6 måneder med kulde. 

Anonymkode: 4c903...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...