Gå til innhold

Helt på grensa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har begynte på jobb etter ferien, etter et år der korona og et dødsfall i nær familie sendte meg rett ut i 10 mnd sykemelding. Ble friskmeldt i juni. Jobber som renholder på et sted der jeg er nederst på rangstigen og ingen orker å tilrettelegge for at jobben min skal være grei. Får hele tida høre at de må gjøre jobben sin til brukernes beste og det er det viktigste på den arbeidsplassen. Så jeg føler meg litt alene . 

Er veldig sliten og orker ingenting hjemme i uka, oppvaskmaskina  og vaskemaskina står siden mandag og jeg har ikke krefter til å gjøre noe med det. Har passert 50 år og kjenner det på kroppen. Så jeg går og ber om at ikke smitten skal blusse opp så det blir enda mer å gjøre, for da tipper det over og jeg blir FOR sliten. Og så er det mørket som blir mer krevende da, mørketid suger krefter ut av meg. 

Det er ikke slik at jeg bare hviler ut om natta og er like god neste dag, men det er kjempehardt å stå opp. Og verre utover uka. Og man skal jo orke litt annet og, lage mat og rydde f.eks. 

Hva tenker dere om dette? Erfaring, gode råd osv... Er litt rådvill, vil helst unngå å brenne ut og bli sykemeldt.

Anonymkode: 946b4...df6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får gå ned i stillingsprosent. 

Anonymkode: dc99f...cf7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får gå ned i stillingsprosent. 

Anonymkode: dc99f...cf7

Jobber kun 70 % og har ikke råd å gå ned mer. Da blir gradert sykemelding løsning og det er siste utvei. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobber kun 70 % og har ikke råd å gå ned mer. Da blir gradert sykemelding løsning og det er siste utvei. Ts

Du bør IKKE gå ned i stillingsprosent, for da får du langt mindre utbetalt hvis du blir langtidssykemeldt, går over på AAP, blir ufør, og ikke minst, du får mindre i alderspensjon. Så IKKE gå ned i stilling!!!

Ellers tenker jeg at du er sliten, men det høres ikke ut som det feiler deg noe. 

Og jeg synes at brukernes beste er det man bør oppnå, og det man skal forholde seg til. Det har ikke noe med rangstige å gjøre, men at brukerne skal ha det bra til tross for at de har vanskelige liv, og utfordringer med det.

Hva ønsker du av tilrettelegging? 

Anonymkode: 4b2a0...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...