Gå til innhold

quetapin erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk det utskrevet for angst og uro. Ironisk nok er jeg jo engstelig for å ta den også selvom jeg sitter her å har hjertebank til 100 og helvete for alt annet. Burde jo egentlig ta den men er også redd for alvorlige bivirkninger :/. Da apotekdama sa at "ikke les på pakningsvedlegget" så vet jo hun mener det bare godt, siden engstelige personer kan gjøre sånt å tenke det verste.. men da begynner jeg å tenke at " er det skikkelig ille ting som står der?" å blir super spektisk

Vil jo ikke ha det sånn, noen som kan fortelle erfaringer om dere har noen? Har nødt å oppmunte meg selv til å ta

Anonymkode: 219d8...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma hadde god effekt av de da hun brukte de. Hun hadde schizofreni og var plaget med hallusinasjoner, men etter hun begynte med de pillene hadde hun nesten ingen hallusinasjoner. Hun ble trøtt og døsen da. (Hun hadde ganske sterk dose også, så tviler på at du merker så mye til det) 

Skrevet
GulSitron skrev (8 minutter siden):

Mamma hadde god effekt av de da hun brukte de. Hun hadde schizofreni og var plaget med hallusinasjoner, men etter hun begynte med de pillene hadde hun nesten ingen hallusinasjoner. Hun ble trøtt og døsen da. (Hun hadde ganske sterk dose også, så tviler på at du merker så mye til det) 

Godt å høre, har så lyst å ta men angsten lar meg ikke selvom det er den jeg må ta den for 😬

Skrevet

Jeg bruker seroquel og den hjelper på søvnen min. Selv om jeg ikke får sove alltid uansett. Men uten den så får jeg null søvn. Så da hjelper den litt da.🙈

Skrevet

Quetapin er det samme som seroquel. Glemte å skrive det.🙈 Flaut.

Skrevet

Jeg bruker det for å få sove. Blir litt tung i hodet morgenen etter, mer spesifikt at det tar litt lengre tid å vokne, men på den gode siden så får jeg ihvertfall sove :) ville ikke bekymret meg for bivirkningene. De der infolappene som følger med forespeilet det verste slik at medisinprodusentene skal unngå søksmål.

Anonymkode: 68f85...32a

Skrevet

Det jeg først vil si, som ofte blir glemt, er at den aller første dosen du tar så kommer du til å bli trøtt og sovne 😅 Så ta den en kveld du skal slappe av på sofaen eller helst før du legger deg i senga. Ta den pillen et sted du kan sove et par timer. Du kommer ikke til å føle deg rusa, bare så trøtt at du sovner

neste som er viktig å nevne, er at der bare er første dose som er slik. Kroppen vender seg fort til medikamentet. Så om du syntes første dose var kjip, så vil ikke påfølgende uke bli slik! 

Jeg tar det mot angst og for å få sove. Ifht angsten så fungerer den veldig bra på meg. Er som jeg finner en indre ro og føler at jeg klarer å få frem hvem jeg egentlig er mer. Angsten har jo vært i veien for dette. Man blir egentlig ikke noe annerledes på slik medisin, bare mer deg selv, for du er jo ikke angsten din. Bare tenk på et menneske du har i livet ditt som du stoler på og føler deg komfortabel med, så mye at du får ikke like mye angst med å kun være med det menneske. Som blir det med alt annet også, men den medisinen. 

Når det kommer til søvn, så fungerer det også veldig bra på meg. Jeg har en tendens til å ligge å tenke, tenke og tenke når jeg skal legge meg, jeg blir bekymret og anspent. Med denne medisinen, så slipper jeg tankeskjør på kveldene, og klarer faktisk sovne inn. Det er ikke medisinen i seg selv som gjør at jeg sovner, men medisinen legger til rette slik at jeg klarer sovne selv. Man må jo være rolig for å klare sove 😅 Jeg har typisk mange mareritt og kan våkne opp engstelig på natten og slite med å få sove igjen. Dette er også nå helt borte på medisinen, ja jeg har mareritt, men når jeg våkner så tenker jeg heller «det var en rar drøm» legger hodet på puta og sovner bekymringsfritt fort inn igjen 😅

Jeg skjønner du er engstelig for å ta den ❤️ finner jo så mye piller der ute... og hva den egentlig er lagd for, så kan man jo begynne å tenke seg hvordan denne medisinen fungerer. Men de som sliter stort, tar svært høyere doser og bruker medisinen helt annerledes. Vi som får den for angst og uro, tar mye mindre doser og får da bare noen fordeler med denne type medisin, som fungerer godt mot angst og uro

Jeg vil ikke du skal tro at du på noen måte blir ruset eller rar av medisinen. Jeg merker ingenting, bortsett fra at jeg ikke lenger har så mye angst 😊 Angsten skal aldri få holde meg tilbake lenger 😄

Anonymkode: 02f16...a8f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg først vil si, som ofte blir glemt, er at den aller første dosen du tar så kommer du til å bli trøtt og sovne 😅 Så ta den en kveld du skal slappe av på sofaen eller helst før du legger deg i senga. Ta den pillen et sted du kan sove et par timer. Du kommer ikke til å føle deg rusa, bare så trøtt at du sovner

neste som er viktig å nevne, er at der bare er første dose som er slik. Kroppen vender seg fort til medikamentet. Så om du syntes første dose var kjip, så vil ikke påfølgende uke bli slik! 

Jeg tar det mot angst og for å få sove. Ifht angsten så fungerer den veldig bra på meg. Er som jeg finner en indre ro og føler at jeg klarer å få frem hvem jeg egentlig er mer. Angsten har jo vært i veien for dette. Man blir egentlig ikke noe annerledes på slik medisin, bare mer deg selv, for du er jo ikke angsten din. Bare tenk på et menneske du har i livet ditt som du stoler på og føler deg komfortabel med, så mye at du får ikke like mye angst med å kun være med det menneske. Som blir det med alt annet også, men den medisinen. 

Når det kommer til søvn, så fungerer det også veldig bra på meg. Jeg har en tendens til å ligge å tenke, tenke og tenke når jeg skal legge meg, jeg blir bekymret og anspent. Med denne medisinen, så slipper jeg tankeskjør på kveldene, og klarer faktisk sovne inn. Det er ikke medisinen i seg selv som gjør at jeg sovner, men medisinen legger til rette slik at jeg klarer sovne selv. Man må jo være rolig for å klare sove 😅 Jeg har typisk mange mareritt og kan våkne opp engstelig på natten og slite med å få sove igjen. Dette er også nå helt borte på medisinen, ja jeg har mareritt, men når jeg våkner så tenker jeg heller «det var en rar drøm» legger hodet på puta og sovner bekymringsfritt fort inn igjen 😅

Jeg skjønner du er engstelig for å ta den ❤️ finner jo så mye piller der ute... og hva den egentlig er lagd for, så kan man jo begynne å tenke seg hvordan denne medisinen fungerer. Men de som sliter stort, tar svært høyere doser og bruker medisinen helt annerledes. Vi som får den for angst og uro, tar mye mindre doser og får da bare noen fordeler med denne type medisin, som fungerer godt mot angst og uro

Jeg vil ikke du skal tro at du på noen måte blir ruset eller rar av medisinen. Jeg merker ingenting, bortsett fra at jeg ikke lenger har så mye angst 😊 Angsten skal aldri få holde meg tilbake lenger 😄

Anonymkode: 02f16...a8f

takk ❤️ 

Skrevet

Ryddet for medisindosering. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Fikk restless legs og bulimi 

Skrevet

Hallusinerte, fikk groteske mareritt og hylte og skrek til jeg sovnet av utmattelse i firetiden om morgenen. Da jeg våknet og fikk morgendosen, så klarte jeg ikke stå på beina og måtte sove noen timen igjen. Fy faen. Jeg har ikke ord for å beskrive hvor jævlig den medisinen var. 

Anonymkode: 2b349...c6d

Skrevet

Brukte det som sovemedisin en periode. Ble bare trøtt og fikk hangover dagen etterpå. Fikk også veldig økt appetitt men det er ikke alle som opplever det. Ingenting å være redd for - sannsynligvis kobler det bare ut hodet, evt så sovner du ❤️

Anonymkode: fce08...cb3

• Liker 1
Skrevet

Tok den mot psykosesymptomer. Fikk god effekt, men fikk ekstremt rastløse bein som kicket inn på nattestid, så jeg endte opp med å slutte fordi jeg ikke fikk noe søvn. Har dog ei venninne som bruker den til søvn og hun sverger til den, så det er ekstremt individuelt. 

Skrevet

Sov som et barn når jeg gikk på det, men la også på meg 30 kg og utviklet et ganske dårlig forhold til mat. Vekten gikk ikke av når jeg sluttet på medisinen og jeg trengte behandling for spiseproblemene mine. Går litt bedre i dag og vekta går sakte nedover. Sluttet på den for ca. ett år siden. Djevelens medisin mener jeg, men du må høre på legen din. 

Anonymkode: efc6b...269

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for medisindosering. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Jeg bruker det for søvn og er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 38d0a...09e

Skrevet

Jeg har ikke lest svarene. Men ta den. Har du det bra nå med angst og hjertebank? Hvis svaret er nei så må du gjøre en endring. ta den. :)  

Jeg vet om alvorlig syke mennesker som tar den og de tåler den veldig bra. Så ikke vær bekymret :) 

Anonymkode: 163a8...850

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Sov som et barn når jeg gikk på det, men la også på meg 30 kg og utviklet et ganske dårlig forhold til mat. Vekten gikk ikke av når jeg sluttet på medisinen og jeg trengte behandling for spiseproblemene mine. Går litt bedre i dag og vekta går sakte nedover. Sluttet på den for ca. ett år siden. Djevelens medisin mener jeg, men du må høre på legen din. 

Anonymkode: efc6b...269

Hvordan sluttet du med den?

Anonymkode: 96cca...3aa

Skrevet

Har gått på quetiapin i mange år, eneste som har gjort at hodet har roet seg litt ned og jeg har fått sove. Gikk gjennom maaange medisiner først.

Gikk mye opp i vekt, skikkelig hangover, fikk hjertebank og takykardi, så nå er jeg i en nedtrapping på de, for jeg gikk på en veeldig høy dose. Hjertet har roet seg litt ned nå.

Alt i alt, selv med dustete bivirkninger, er jeg fornøyd med medisinen, men skulle ønske jeg ikke ble «avhengig» og måtte opp i så stor dose. Det er et helvete å trappe ned.

Anonymkode: 0e5f9...a0b

Skrevet

Denne medisinen er gammel. Jeg hadde ikke ville brukt den. Hvis du tar den i høye doser så får du betydelige bivirkninger. Jeg kjenner flere som har fått alvorlige bivirkninger av denne. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller forsøkt en nyere og mer moderne medisin. Det finnes alternativer som er mye bedre.

Anonymkode: d4084...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...