AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Hei, jeg har ganske lavt blodtrykk (92/55 hvis det sier folk noe), men ønsker å være i mer bevegelse. Tidligere har jeg enten løpt intervaller eller trent lett styrke, men jeg har alltid hatt normalt blodtrykk, så dette er nytt for meg. Kan bli småsvimmel hvis jeg gjør brå bevegelser, er det noen som har tips til bra øvelser og treningsmetoder? Og gjør det noe å pushe meg litt? (Har gått ned 30 kg i år, går en del turer, men savner å ha muskler og skikkelig kondisjon, derfor brått lavt blodtrykk) Anonymkode: 0d6a3...d92
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Bump, er det noen som har tips eller erfaringer? Anonymkode: 0d6a3...d92
Sandum.PT Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Jeg har ikke så mye kompetanse på dette her, men har lest meg opp litt nå. Det virker som det riktige er å være forsiktig, men det høres ut som at de jeg leste om har litt større alvorlighetsgrad enn deg. Her var det snakk om besvimelse ved brå bevegelser eller når man reiser seg opp osv. Men det viktige er å ta det rolig i situasjoner der du vet du blir svimmel. Faren er ikke blodtrykksfallet i seg selv, men hva som skjer om du besvimer. Hvis du for eksempel besvimer under benkpress kan det få fatale konsekvenser om det ikke er noen som passer på deg. Hvis du aldri har besvimt, men bare blir litt småsvimmel, så ville jeg kanskje vært forsiktig i øvelser der du kjenner deg svimmel. Hvis du ikke kjenner deg svimmel når du løper, så burde det gå helt bra det. Bare pass på at du ikke får plutselige blodtrykksfall når du hopper av tredemølla osv. Folk flest får jo tilstrekkelig høyt blodtrykk under selve aktiviteten uansett. Videre er det nok veldig lurt å ta kontakt med lege her for å høre om det er noe mer du kan eller bør gjøre før du trener 😊
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Tusen takk for svar! Ja, kommer ikke til å løfte tungt før jeg lærer meg å kjenne litt bedre. Regner med det vil gå seg til, har vært hos ernæringsfysiolog som sa at jeg bare måtte trene på, skal inn på kontroll av blodtrykket etterhvert, så er under medisinsk oppfølging Har alltid hatt veldig bra blodtrykk, så dette er nytt for meg. Anonymkode: 0d6a3...d92 1
Sandum.PT Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tusen takk for svar! Ja, kommer ikke til å løfte tungt før jeg lærer meg å kjenne litt bedre. Regner med det vil gå seg til, har vært hos ernæringsfysiolog som sa at jeg bare måtte trene på, skal inn på kontroll av blodtrykket etterhvert, så er under medisinsk oppfølging Har alltid hatt veldig bra blodtrykk, så dette er nytt for meg. Anonymkode: 0d6a3...d92 Da tror jeg du er i gode hender 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå