Gå til innhold

Argumenter for å dra seg på trening

Laraa

Anbefalte innlegg

Alterego666 skrev (52 minutter siden):

Jeg elsker Garmin, og ble veldig skuffet da de sluttet å støtte PAI. Min løsning ble sette PAI til å hente data fra Strava som får sine fra Garmin. Fungerer brillefint!

Genialt, det visste jeg ikke! Da kan man få fra økter likevel 😀 @addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må rett og slett glemme motivasjon. Tenker du at du trenger "motivasjon" til å gjøre husarbeid, hagearbeid, dusjing eller å gå på jobb? Nei, du bare gjør det. Det er den samme holdningen du bør ha til trening, noe som blir så rutinert at du bare gjør det uten å prøve å mobilisere masse motivasjon først.

Du kan gjerne skrive ned noen overhengende punkter for hvorfor du vil gjøre trening som en naturlig del av livet. For meg er det:

- God helse. Trening er bra for den fysiske, men også den mentale helsen. Jeg føler meg grunnleggende bra av trening.

- Å nå visse mål innen treningen du driver. For meg er det å nå nye tider på løping eller å løfte tyngre.

- Når jeg absolutt ikke har lyst, så tenker jeg at jeg i hvert fall skal ta på meg treningstøy og se hvor mye jeg gidder. Når jeg først er i gang så er det lettere. Det verste er dørstokkmila, men den skal jeg over uansett.

- Følelsen etterpå. God samvittighet. Mestringsfølelse

- Angrer aldri på en treningsøkt. Dropper jeg den så er det enda vanskeligere neste gang. 

Anonymkode: 32d54...f0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjelper det å tenke at den timen jeg trener er bare en time av døgnet. Resten av tiden kan jeg gjøre hva jeg vil, om så sløve på sofaen. Og som andre har nevnt; jeg angrer aldri på at jeg har trent. 

Anonymkode: b173e...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stressende jobb som krever mye av hodet. Etter trening er hodet tømt og batteriene ladet opp. Jeg er ikke veldig rutta på treningssenteret, men har sett ganske stor progresjon allerede etter en måned med 3 økter i uken. Det gir meg også motivasjon. 

Anonymkode: 6c382...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...