Gå til innhold

Argumenter for å dra seg på trening

Laraa

Anbefalte innlegg

Jeg sliter ekstremt med motivasjonen for å dra på trening.  Var supergod på å trene 1,5 time annenhver dag før, men så stengte sentrene pga corona. Etter det har jeg slitt med å få meg i gang. Nå har jeg tatt på meg treningstøy og lastet nye sanger på Spotify,  men så dukker tanker opp: hva er vitsen? Man brenner ikke så forbanna mange kalorier uansett,  jeg er redd for å ikke klare å yte så godt som før,  å se at jeg ikke holder mål. At det bare er sløsing av tid.Jeg vet innerst inne gode grunner for å trene,  men ønsker noen motiverende ord som kanskje er med på å dytte meg ut av sofaen.  🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har trent idag. Følelsen når man setter seg ned etter en dusj i myke klær med en kopp te er fantastisk! Jeg merker veldig godt forskjell i energinivået også - når jeg er flink til å trene har jeg nesten ubegrenset med energi. I perioder jeg har trent mindre føler jeg meg ofte sliten og uopplagt. Dessuten liker jeg veldig godt å kunne være aktiv i hverdagen (bruke trapper, løpe til bussen etc) uten å få blodsmak. Godt for helsa er det også. Ønsker å være frisk når jeg blir eldre. 

I tillegg blir det jo en del kalorier sammenlagt i løpet av en måned eller et år. Brenner man 3500 ekstra kalorier i uka er det jo 1 kg på 2 uker. 

En ting til! For meg som har samboer med hjemmekontor er det SÅ DEILIG å ha alenetid! 

Her var noen av mine grunner til å trene. 😄

Anonymkode: 4b663...7d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har trent idag. Følelsen når man setter seg ned etter en dusj i myke klær med en kopp te er fantastisk! Jeg merker veldig godt forskjell i energinivået også - når jeg er flink til å trene har jeg nesten ubegrenset med energi. I perioder jeg har trent mindre føler jeg meg ofte sliten og uopplagt. Dessuten liker jeg veldig godt å kunne være aktiv i hverdagen (bruke trapper, løpe til bussen etc) uten å få blodsmak. Godt for helsa er det også. Ønsker å være frisk når jeg blir eldre. 

I tillegg blir det jo en del kalorier sammenlagt i løpet av en måned eller et år. Brenner man 3500 ekstra kalorier i uka er det jo 1 kg på 2 uker. 

En ting til! For meg som har samboer med hjemmekontor er det SÅ DEILIG å ha alenetid! 

Her var noen av mine grunner til å trene. 😄

Anonymkode: 4b663...7d1

Tusen takk for svar. Det ble at jeg dro. Jeg trente ikke fullt så lenge som jeg pleier,  men du har helt rett.  Det gjorde godt ❤ og så fikk jeg hørt masse på lady Gaga.  Det er helst det det går i når jeg trener 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største motivasjon for å trene er

hvordan jeg føler meg etter jeg har trent.

Har en stressende jobb som fører til mye tankekjør, så timene etter en hard treningsøkt er de timene iløpet av døgnet jeg føler meg best. Da er hodet noenlunde klart. 

Anonymkode: a446e...221

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er aktive nok til å oppnå 100 PAI eller mer til enhver tid har 25 % mindre sjanse for kardiovaskulær sykdom og får i snitt 5 ekstra leveår med god kvalitet.

Appen PAI Health har motivert meg og veldig mange andre her inne til å holde aktivitetsnivået oppe, sjekk den ut om du har en støttet klokke 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger, når inspirasjonen ikke er på topp, så ser jeg bare på treningsøkta som en jobb som må gjøres. Det er et godt nok argument for meg. 

Anonymkode: 68937...818

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer aldri til å angre på en treningsøkt, men du angrer på de øktene du hopper over. 

Ta en ting av gangen. Først og fremst fokuser på å kom deg på senteret. Når du er der så kan du vurdere hva og hvor mye du skal trene.

Selv trener jeg hovedsaklig fordi det får meg til å føle meg bedre, både fysisk og mentalt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (7 minutter siden):

De som er aktive nok til å oppnå 100 PAI eller mer til enhver tid har 25 % mindre sjanse for kardiovaskulær sykdom og får i snitt 5 ekstra leveår med god kvalitet.

Appen PAI Health har motivert meg og veldig mange andre her inne til å holde aktivitetsnivået oppe, sjekk den ut om du har en støttet klokke 🙂

Rart ikke Garmin støttes ☹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (1 minutt siden):

Rart ikke Garmin støttes ☹

Det er Garmin sin feil. Disse dumme selskapene med proprietære algoritmer føler seg nok truet av PAI og vil ikke at de skal støttes fullt ut, noe som selvsagt bare er teit. De var støttet før, men trakk støtten. Om du har Apple kan du koble Garmin til Apple Health og så koble Apple Health til PAI 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to dager med vondt i magen, og diare i går, hadde jeg ikke lyst. Men tenkte at selv om jeg ikke følte meg helt topp, skulle jeg ta en kort økt. Det hjalp, og jeg vet det blir lettere gjennom uka. Vet jeg hadde angret mer i morgen, om jeg ikke kunne gjøre noe bra for meg selv, bare fordi jeg ikke hadde lyst.

Anonymkode: de766...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lysten svikter, så prøver jeg rett og slett å ikke tenke bare gjøre. Å argumentere for og imot gjør meg ingen tjenester. 

Anonymkode: 76648...d6b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (24 minutter siden):

Det er Garmin sin feil. Disse dumme selskapene med proprietære algoritmer føler seg nok truet av PAI og vil ikke at de skal støttes fullt ut, noe som selvsagt bare er teit. De var støttet før, men trakk støtten. Om du har Apple kan du koble Garmin til Apple Health og så koble Apple Health til PAI 🙂👍

Har såklart Android 😅 kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

addict skrev (7 minutter siden):

Har såklart Android 😅 kjedelig!

Sjæl. Kjøpte Polar, men støttes kun deling av data fra treningsøkter. Ikke mulig å tjene PAI gjennom dagen. Fitbit og Amazefit er de eneste som støttes 100 % på Android, men Fitbit tillater ikke pulsbelte, så da er jo det liten vits for meg med mye høyintensiv trening.

Så jeg klarer meg med å tjene PAI på økter. Når de får inn støtte for Google Fit eller hva det heter så blir det sikkert bedre 😀

Endret av Sandum.PT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Sandum.PT skrev (13 timer siden):

Jeg elsker Garmin, og ble veldig skuffet da de sluttet å støtte PAI. Min løsning ble sette PAI til å hente data fra Strava som får sine fra Garmin. Fungerer brillefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Laraa skrev (17 timer siden):

Jeg vet innerst inne gode grunner for å trene,  men ønsker noen motiverende ord som kanskje er med på å dytte meg ut av sofaen.

Jeg sliter i perioder med dørstokkmila, men sier til meg selv at jeg kommer til å nyte det når jeg står i dusjen etter økta. 
Dette stemmer alltid, så det argumentet mot min egen motstand blir bare sterkere og sterkere.

Elsker når jeg står sliten i dusjen og vannet renner nedover meg mens kroppen er full av endorfiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drit i motivasjon, gå all in for å etablere en rutine i løpet av noen uker. Når rutinen er veletablert i hodet ditt er du mindre avhengig av motivasjon. Motivasjon er ikke til å stole på, rett og slett. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Alterego666 said:

Jeg elsker Garmin, og ble veldig skuffet da de sluttet å støtte PAI. Min løsning ble sette PAI til å hente data fra Strava som får sine fra Garmin. Fungerer brillefint!

Virker ikke som om de støtter Galaxy Watch heller, du har ikke en quick-fix der også?

Anonymkode: b423c...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Virker ikke som om de støtter Galaxy Watch heller, du har ikke en quick-fix der også?

Anonymkode: b423c...7ea

Mitt beste tips er at dersom du klarer å overføre til Strava vil PAI klare å hente derfra? Har du søkt på YouTube? Jeg søker alltid på YouTube etter tekniske fixes og blir sjeldent skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Min største motivasjon for å trene er

hvordan jeg føler meg etter jeg har trent.

Har en stressende jobb som fører til mye tankekjør, så timene etter en hard treningsøkt er de timene iløpet av døgnet jeg føler meg best. Da er hodet noenlunde klart. 

Anonymkode: a446e...221

Dette. Man føler seg bedre selv etter en middelmådig treningsøkt enn man føler seg etter ingen treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...