Gå til innhold

Migrene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere hatt svært smertefulle anfall, hvor jeg skyr lys og det flimrer - da har jeg ikke vært i tvil om at det er migrene. Har fått imigran Radis av legen til disse anfallene. 

De siste dagene nå har jeg derimot hatt en konstant murrende hodepine. Fra jeg står opp om morgenen. Paracet fungerer ikke. Så i går tenkte jeg å prøve en imigran - og hodepinen forsvant etter en halvtime. Nå er den her derimot igjen. Lurer på å ta en til imigran før jobb.

Er det virkelig slik at migrenemedisin kun fungerer på migrene? 
Og har noen hatt den type migrene? (Kun en underliggende murring uten lysskyhet, flimring, uten trang til å være sengeliggende)? 

Anonymkode: 7f7fa...0db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange medisiner jeg selv ikke tåler, så må ofte prøve litt forskjellig. 
og får jeg ikke tatt knekken på det der og da, blir det alltid en sånn langvarig murring over 3 døgn gjerne. Der jeg bare fårfølelsen av og er redd det skal eksplodere når som helst. 
eneste migrenemedisinen som hjelper meg er maxalt, så du kan jo be legen om å prøve dem ut. 

migrene kan arte seg ganske forskjellig, 
Uansett god bedring

Skrevet

Jeg sliter med migrene selv, og er som regel ikke kraftige anfall hvor jeg blir sengeliggende. Det er ofte et konstant trykk på en side av hodet,  der hodepinen øker etterhvert dersom jeg ikke tar migrenemedisin (imigran/sumatriptan). Jeg har hodepine ganske ofte dessverre, men prøver å begrense migrenemedisin så tar det kun dersom hodepinen blir for plagsom. Forsøker alltid med paracet først dersom jeg har tatt mye migrenemedisin en periode. 

Anonymkode: 9b7e7...259

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...