AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Hei! Mulig jeg er helt rar som bekymrer meg over dette 🙄 men de siste 2 årene merker jeg at hvis jeg f.eks sitter på huk en liten stund også reiser meg opp så er jeg fryktelig stiv i leddene. Typ jeg går rart etterpå, men avtar etter 1-2 min. Det samme med sex, etter jeg har ridd mannen og skal gå av så er det som om hoftene vil bli i den stillingen. Og det er veldig ømt når jeg skal samle beina igjen. Hva kan dette komme av? Er det noe som bare er vanlig med alderen? Dårlig mobilitet? Hva kan gjøres? skal sies at jeg har blitt overvektig de siste 2årene. Dårlig med trening og dårlig kosthold. Men er på vei ned igjen nå heldigvis, så det vil evnt hjelpe på.  mulig jeg spør dumt, men vet ikke helt hvor jeg ellers skal spørre 🥴 Anonymkode: 24c54...e86 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Jeg merket faktisk at jeg ble mer stiv da jeg la på meg 😳 Men hvor gammel er du? Tror det er vanlig å bli litt stivere når man er i 40-50 åra og oppover? Men jeg mekrer også etter å ha spriket lenge at det føles unaturlig å samle bena 😂 litt sånn som armer i døra trikset... du vet når du står midt i døra, spenner armene mot dørlista på hver side i 1 min, så tar du et steg frem og føler at armene bare flyr opp og det er helt rart å ta de ned 😂 sånn får jeg med bena etter sex 🙈 Tar også noen ganger å vasker håret i badekaret, bare lener meg over. Når jeg skal rette opp ryggen, så bruker jeg sikkert 1-2 min før jeg klarer å stå rett 🤣 sånn har det vært hele livet k29 Anonymkode: 70785...1be
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Og forresten, jeg er mindre stiv igjen nå som jeg har gått ned i vekt! Anonymkode: 70785...1be
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 Ts her. jeg er 29år 😂 derfor jeg bekymrer meg litt, ser moren min på 50år er sånn også. Jeg er ikke klar for dette her🥴 men okei, da er vi flere. For jeg er helt lik. 😠får håpe det blir bedre når jeg er normalvektig igjen. Gått ned 15kg hittil og mangler 10 til, får bare jobbe på videre og håpe treningen og tøyingen vil hjelpe meg i gang😆 Anonymkode: 24c54...e86 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. jeg er 29år 😂 derfor jeg bekymrer meg litt, ser moren min på 50år er sånn også. Jeg er ikke klar for dette her🥴 men okei, da er vi flere. For jeg er helt lik. 😠får håpe det blir bedre når jeg er normalvektig igjen. Gått ned 15kg hittil og mangler 10 til, får bare jobbe på videre og håpe treningen og tøyingen vil hjelpe meg i gang😆 Anonymkode: 24c54...e86 Hjalp veldig for meg å gå ned i vekt 🙈 Jeg var så stiv, så legen var overbevist om at jeg hadde leddgikt 😅 Så jeg ble henvist hit og dit, men de fant ingenting. Så gikk jeg ned i vekt, og alle problemene forsvant 😂 følte meg litt dum da... Jeg gikk opp 25 kg, og har nå gått ned 25 kg igjen 😅 Jeg var såvidt rett innenfor fedme kategorien. Legen har i ettertid forklart at det kan samle seg væske i leddene ved overvekt, og det gjør at de føles stive. Er jo trangere inni der, men det er ikke fordi leddene gnisser... Jeg slet også mer med lett senebetennelse da jeg var overvektig også, som forsvant da jeg gikk ned i vekt 🙈 Du er nok ikke gammel enda nei 😅 Vi er jo like gamle (unge), og vi har god tid igjen før kroppen forfaller 😄 Om vi tar smarte sunne valg da, som å ikke legge på oss igjen 🤣 Jeg ble også fortalt at trening hjelper alltid, støtter opp leddene 😊 Så om det ligger i familien din at de med tiden blir stive og støle, så vil det nok være smart av deg å trene og tøye 😊 Da får leddene mindre slitasje, med mitt muskler rundt som stabiliserer og støtter opp! Anonymkode: 70785...1be
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #6 Skrevet 17. august 2021 Jeg har en form for leddgikt i de store ledda. Var litt overvektig. Gått ned i vekt. Blei ikke bedre for å si det sånn… Anonymkode: 097a2...bad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå