Gå til innhold

Hva slags avsluttingsgave til psykolog?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har om kort tid siste samtale med psykologen. Hva ville du ha gitt i gave til din psykolog? (Ja, de kan ta i mot gaver inntil 1000,-. Jeg har ikke tenkt å kjøpe noe i nærheten av det!)

Anonymkode: ccff0...c98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Vedkommende har bare gjort jobben sin. 

Anonymkode: 915af...d8e

• Liker 15
Skrevet

Blomster, en fin plante, sjokolade, konfekt er fine gaver. Og ikke minst: et kort som beskriver hva vedkommede har betydd. Vit at slike oppmerksomheter settes stor pris pø

Anonymkode: e74ae...5be

Skrevet

Skriv et kort eller et brev, om du absolutt skal bruke penger så ikke bruk mer enn maks 200kr! 

Anonymkode: 6e4db...f41

• Liker 1
Skrevet

Beste gavetips til alle anledninger er å kjøpe noe som du selv bruker og får mye glede av, som for eksempel favoritt-kaffen din, den beste vinen du vet om eller de mest komfortable skoa du har. Kan være hva som helst egentlig, så lenge du liker det.

Skrevet

Jeg hadde gitt en kopp som det sto «prate koppen!». Altså, ikke noe som kan misforstås til å være romantisk.... 

Anonymkode: 84c53...f71

Skrevet

Jeg hadde tenkt å kjøpe en liten ting til min psykolog da jeg skulle avslutte der. Saken var at hun avsluttet meg før jeg var klar for det, pga lange ventelister. Da følte jeg meg ikke ivaretatt og hadde rett og slett ikke lyst å gi henne den oppmerksomheten. Jeg forsto at det er pågang, men opplevde det som kaldt å kaste folk ut før de var ferdig. Altså at systemet var kaldt. Så jeg er veldig glad jeg ikke gav henne noe. 

Anonymkode: 8815c...186

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke det med å gi gave til psykologen. Om du skal gi noe ville jeg gitt et kort. 

Anonymkode: ebc91...0b1

• Liker 2
Skrevet

Jeg gav en skikkelig fin bukett med mange roser og skrev et langt kort med hvor takknemlig jeg var og beskrev hvordan hun hadde hjulpet meg. Veldig glad jeg gjorde det, for jeg er ikke så flink å uttrykke følelsene mine der og da i en slik setting. 

Anonymkode: 3031b...ffd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde tenkt å kjøpe en liten ting til min psykolog da jeg skulle avslutte der. Saken var at hun avsluttet meg før jeg var klar for det, pga lange ventelister. Da følte jeg meg ikke ivaretatt og hadde rett og slett ikke lyst å gi henne den oppmerksomheten. Jeg forsto at det er pågang, men opplevde det som kaldt å kaste folk ut før de var ferdig. Altså at systemet var kaldt. Så jeg er veldig glad jeg ikke gav henne noe. 

Det var jo ikke hennes feil. Barnslig reaksjon av deg.  

Anonymkode: 351bb...edb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ingenting. Vedkommende har bare gjort jobben sin. 

Anonymkode: 915af...d8e

Det er så fryktelig lenge siden det var vanlig å gi en oppmerksomhet til ulike yrkesgrupper hver jul, f.eks. Jeg vokste opp med at man la en konvolutt med litt penger i postkassen sin til postmannen hver jul. Det var helt vanlig før. Det var vanlig å gi en oppmerksomhet til lærere, barnehageansatte, og ja, også psykologen f.eks til jul og ved avslutning. Nærmeste naboer fikk gjerne også en blomst. 

Man må ingenting, men jeg synes samfunnet har utviklet seg i en trist og uhøflig retning. 

• Liker 1
Skrevet

Ingenting annet enn et kort. Alt annet høres veldig rart ut. Psykologen får jo betalt for å gjøre en jobb. Dere har vel en profesjonell relasjon? Offentlig ansatt helsepersonell har ikke lov til å ta i mot gaver. Privatpraktiserende vet jeg ikke. 

Anonymkode: 147d1...61c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hjelpe meg! Psykologen er jo ikke din venn og skylder deg ingenting. Det er jo jobben deres.

• Liker 6
Skrevet

Mange pasienter gir en liten ting ved avslutning. Det er veldig hyggelig (men ikke nødvendig). Hvis det er en dyr ting, har vi ikke lov å ta imot. Et kort er kjempehyggelig. Hilsen psykologen :) 

Anonymkode: b7851...668

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange pasienter gir en liten ting ved avslutning. Det er veldig hyggelig (men ikke nødvendig). Hvis det er en dyr ting, har vi ikke lov å ta imot. Et kort er kjempehyggelig. Hilsen psykologen :) 

Anonymkode: b7851...668

:Nikke:

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det var jo ikke hennes feil. Barnslig reaksjon av deg.  

Du vet at psykolog er et yrke ikke sant? Og at de faktisk får en månedslønn. Det er helt frivillig å gi gave og det er ikke barnslig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hjelpe meg! Psykologen er jo ikke din venn og skylder deg ingenting. Det er jo jobben deres.

Psykologen skylder ikke pasienter noe personlig men det er greit å være misfornøyd mer å bli avsluttet for tidlig. Det har ingenting med hva noen skylder eller om psykologen er en venn. Man har rett på behandling av helsevesenet og det er lov å synes man har fått for dårlig hjelp.

• Liker 2
Skrevet
Humle Brumle skrev (2 minutter siden):

Du vet at psykolog er et yrke ikke sant? Og at de faktisk får en månedslønn. Det er helt frivillig å gi gave og det er ikke barnslig.

Begrunnelsen var umoden. Hun hadde jo tenkt til å gi en gave, men ville ikke fordi hun ble avsluttet. Dette til tross for at hun visste at det ikke var opp til psykologen å avgjøre. 

Selvsagt er det frivillig, men det var jo ikke poenget her. 

• Liker 1
Skrevet

Syns du skal få tatt en MR av hodet og så rammer du inn bildet. 

MRI_Head_Brain_Normal.jpg

Det blir bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begrunnelsen var umoden. Hun hadde jo tenkt til å gi en gave, men ville ikke fordi hun ble avsluttet. Dette til tross for at hun visste at det ikke var opp til psykologen å avgjøre. 

Selvsagt er det frivillig, men det var jo ikke poenget her. 

Hadde vært barnslig om hun sa til psykologen: «jeg hadde tenkt å gi gave men nå vil jeg ikke fordi jeg er misfornøyd» men det gjorde ikke AB hun eller han delte bare hvordan hun eller han tenkte. Vi kan jo ikke akkurat går rundt å være tankepoliti. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...