Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #1 Skrevet 21. september 2005 Skal kjøpe meg ny stekepanne, hvor bør jeg kjøpe den og hvilke merker er bra? Hadde en teflon som er helt ødelagt nå, selv om kun plastredskaper er blitt brukt.. Noen som er fornøyd med sine?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #2 Skrevet 21. september 2005 IKEA har faktisk veldig gode (og billige) stekepanner, så hvis du ikke bor så alt for langt unna er kanskje det et alternativ?
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2005 #3 Skrevet 21. september 2005 Gastrolux Anbefaler ikke Eva solo. Og husk at titanpanner (teflonpanner) ikke tåler så høye temperaturer som jernpanner. Det er antagelig derfor din panne er ødelagt, i hvert fall hvis du ser fargeforandring på bunnen.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #4 Skrevet 21. september 2005 Ikea og gastrolux er notert! Da er det nok biffstekingen som har tatt knekken på den gamle.. Tar gjerne imot flere forslag, skal på stekepanneshopping senere!
Mistyen Skrevet 21. september 2005 #5 Skrevet 21. september 2005 Jeg hadde en gastrolux-panne som begynte å "boble" etter et åars bruk. Denne skulle jo tåle alt. Gikk tilbake til butikken og fikk byttet den, og da ble jeg anbefalt en annen panne som heter "Woll - Profi Guss". Det er en titanpanne, som du kan ta av håndtaket på. Veldig fornøyd så langt!
Arkana Skrevet 21. september 2005 #6 Skrevet 21. september 2005 Ikeas 365+ er den beste, den vant også TV2 Hjelper Deg sin test. Mye bedre enn de andre vi har prøvd, og det har vært dyre merker.
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2005 #7 Skrevet 21. september 2005 (endret) Ikea og gastrolux er notert! Da er det nok biffstekingen som har tatt knekken på den gamle.. Tar gjerne imot flere forslag, skal på stekepanneshopping senere! ← Skal du steke biff, så bør du kjøpe en jernpanne også. Selv om gastrolux (og liknende tunge titan-panner) har mange av de samme egenskapene som jernpanner, så er det ikke HELT det samme å steke kjøtt og pannekaker på slike. Kjøpte forresten ikea 365+ panne og gryter til hytta etter anbefaling her på KG. Jeg er ikke så veldig imponert.. Ville ikke hatt det hjemme Endret 21. september 2005 av susanne
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #8 Skrevet 21. september 2005 Dere er gode og ha altså! Da spørs det om jeg orker å dra til ikea.. Men fordelen er jo at da får jeg råd til to.. Hm..
Gjest piaf Skrevet 21. september 2005 #9 Skrevet 21. september 2005 Jeg hadde en gastrolux-panne som begynte å "boble" etter et åars bruk. Denne skulle jo tåle alt. Gikk tilbake til butikken og fikk byttet den, og da ble jeg anbefalt en annen panne som heter "Woll - Profi Guss". Det er en titanpanne, som du kan ta av håndtaket på. Veldig fornøyd så langt! ← Vi har fått det samme problemet med vår Gastroluxpanne. Vi har imidlertid har hatt den i flere år, og brukt den svært mye i ovnen (men holdt oss under makstemperaturen den skal tåle på 260 grader). Likevel er jeg skuffet, for da vi kjøpte den ble vi fortalt at den var "helstøpt" og ikke hadde noe belegg som andre sammenlignbare panner - vi kan nå konstatere at det rett og slett ikke stemmer. Før belegget begynte å boble var vi imidlertid svært fornøyde. Hvor lenge har du hatt den nye pannen din, Misty?
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2005 #10 Skrevet 21. september 2005 Hm...bobler? Hørtes skummelt ut.. Jeg er veldig fristet til å kjøpe stekepannen til Jamie Olivers, og gjør antagelig det når gastroluxen takker for seg (men har hatt den i 5 år uten problemer nå..).
Grooo Skrevet 21. september 2005 #11 Skrevet 21. september 2005 Vi har en wok-panne fra IKEA som har blitt brukt flere ganger i uka i fem år nå. Nå er den sliten, vi pratet om det tidligere i dag da vi brukte den at neste gang vi skal på IKEA må vi kjøpe en ny. Har ikke hatt vanlig stekepanne derfra, har en Integral-panne som vi fikk til bryllupet for to år siden og den er kjempegod.
Arkana Skrevet 21. september 2005 #12 Skrevet 21. september 2005 Ja, vår Gastrolux-panne begynte også å boble etter en tid. Og Høyang Polaris-pannen mistet belegget og ble oppskrapt etter relativt kort tid (og vi bruker selvsagt aldri metallredskaper). Jeg hadde forventet mye mer av slike merker.
Mistyen Skrevet 21. september 2005 #13 Skrevet 21. september 2005 Vi har fått det samme problemet med vår Gastroluxpanne. Vi har imidlertid har hatt den i flere år, og brukt den svært mye i ovnen (men holdt oss under makstemperaturen den skal tåle på 260 grader). Likevel er jeg skuffet, for da vi kjøpte den ble vi fortalt at den var "helstøpt" og ikke hadde noe belegg som andre sammenlignbare panner - vi kan nå konstatere at det rett og slett ikke stemmer. Før belegget begynte å boble var vi imidlertid svært fornøyde. Hvor lenge har du hatt den nye pannen din, Misty? ← Du vet at du har fem års garanti på gastrolux`en? Ta den med til nærmeste butikk og få dem til å bytte den. Jeg la til fire kroner og fikk denne andre, som har 25 års garanti, og du kan bruke stålredskaper i den også. Har hatt den bare et par mndr enda, men er foreløpig fornøyd.
Dødspingvinen Skrevet 21. september 2005 #14 Skrevet 21. september 2005 IKEA har faktisk veldig gode (og billige) stekepanner, så hvis du ikke bor så alt for langt unna er kanskje det et alternativ? ← Jeg og har fra Ikea. Med godt glasslokk. Min er veldig god, men de varer kanskje ikke like lenge som en dyrere en. Kommer nok til å skifte den ut om ett års tid, og da har den overlevd bruk i to år.
gaja Skrevet 21. september 2005 #15 Skrevet 21. september 2005 har en duka-panne nå som virker bedre enn jeg trodde. den kosta under 200.. Men jeg bruker den aldri på høye temperaturer, til biff har jeg en støpejernspanne. Teflonpanner gir jo fra seg giftstoffer når de blir oppvarmet Teflonwoken fra Ikea mistet belegget med en gang! men de andre grytene derfra (uten belegg) er helt greie.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #16 Skrevet 21. september 2005 Teflonpanner gir jo fra seg giftstoffer når de blir oppvarmet Det er grunnen til at jeg bruker jernpanne, jerngryter og stålkjeler.
LilleBille Skrevet 21. september 2005 #17 Skrevet 21. september 2005 Jeg fikk Jamie Olivers panne for trumfpoengene mine - og den er super. Har hatt Gastrolux panne og Høyang Polaris - men til steking er den nye uovertruffen.
Gjest Violetta Skrevet 21. september 2005 #18 Skrevet 21. september 2005 Jeg har to stekepanner jeg. En billig teflonpanne fra Ikea, som jeg bruker til speilegg og pannekaker og sånt. Og en skikkelig jernpanne som jeg bruker til kjøtt og "tyngre" saker.
Gjest MrsL Skrevet 21. september 2005 #19 Skrevet 21. september 2005 Hvor får man så kjøpt Jamies` stekepanne og hva koster den?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #20 Skrevet 21. september 2005 På restauranter kjøper de ofte IKEA 365+ fordi den har en god kvalitet og er så rimelig at den kan byttes ofte. Disse pannene får også ofte gode resultater i ulike tester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå