Gå til innhold

Graviditet gjør meg invalidisert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har blitt ett nervevrak av å være gravid. Jeg kan så vidt handle pga angst, dusje orker jeg nesten ikke, jeg klarer ikke glede meg over graviditeten og de fine sparkene fordi alt annet trumfer igjennom. Jeg isolerer meg fra nesten alle.

Jeg er glad for å være gravid å gleder meg til babyen kommer, så jeg føler ikke det er en svangerskapsdeprisjon. Jeg sliter psykisk til vanlig, men det blir ekstra ille nå som jeg er gravid, føler jeg aldri skal bli normal igjen. 

Er det fler enn meg som har hatt det sånn eller lignende som har noen trøstende ord..?jeg er så hormonell at jeg blir sprø, vill bare gråte hele tiden også.. 

Har blitt henvist til psykolog, men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal hjelpe å snakke med en

Anonymkode: e245a...a47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal det bli når ungen er født? Kan ikke isolere deg da også. 

Anonymkode: 2c32a...552

Skrevet

Så leit at du har det sånn, det skjønner jeg godt at er krevende og setter i gang mange tanker og følelser.

Jeg tror det som kan hjelpe deg ved å snakke med en psykolog er å få litt hjelp til å sortere tankene, følelsene du kjenner på, og reaksjonene du har nå i graviditeten. Det er i hvert fall veldig lurt å gi det en sjanse, selv om jeg forstår at det kan virke skummelt.

Sender deg mange gode tanker. Og for noen er det sånn at psykiske plager blir forsterket i noen grad under graviditeten, og man trenger kanskje litt ekstra hjelp for å håndtere det.

Anonymkode: 226e4...05b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...