Ingrid.tp Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 (endret) Jeg lurer på om noen kunne gi meg tips til gode turområder rundt Stavanger. Jeg har bil, men vil helst ikke kjøre mer enn 2 timer pluss-minus. Har allerede vært på Prekestolen. Jeg liker best sjø og utsikt over sjø, og er ikke så veldig fan av å gå i bare skog. På forhånd tusen takk for tips:) Endret 16. august 2021 av Ingrid.tp
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Kjerag? Meld deg inn i Facebook -gruppa for fotturer på Vestlandet, så får du masse tips Anonymkode: bc9d2...afd
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Ingrid.tp skrev (6 timer siden): Jeg lurer på om noen kunne gi meg tips til gode turområder rundt Stavanger. Jeg har bil, men vil helst ikke kjøre mer enn 2 timer pluss-minus. Har allerede vært på Prekestolen. Jeg liker best sjø og utsikt over sjø, og er ikke så veldig fan av å gå i bare skog. På forhånd tusen takk for tips:) Hvor lang tur tenker du? Kom deg til ryfylke, mange turer som gir samme utsikt over lysefjorden som preikestolen uten alle turistene. Her finner du både korte turer og lengre turer😃 Anonymkode: 4fd52...b34
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 https://www.stf.no/artikler/turtips/19166-her-er-fem-kortreiste-turperler-gjennom-ryfast/ Bare et lite utvalg, Hatten er og flott (utsikt over lysefjorden) Anonymkode: 4fd52...b34
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 Tenker du lange dagsturer eller ettermiddagsturer? Dalsnuten er en fin ettermiddagstur, det går også flere løyper til andre topper fra samme parkeringsplass. Ellers er jeg veldig glad i Vårlivarden, denne kan tas både som ettermiddagstur og som lengre tur. Bynuten er en fin dagstur, ikke så mye utsikt over sjø, men du går ett stykke langs ett vann. Lifjell er også en veldig fin litt lengre tur hvis du starter fra Dale. Anonymkode: b60d1...bae
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 Kjør til Hellvik og gå til Egersund på den gamle jernbanen, det er en flott tur på fin turvei, langs havet. Du trenger ca en time og kjøre til Hellvik, selve gåturen tar nok et par timer, så tar du toget tilbake til Hellvik. Anonymkode: dab21...d9c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 Ingrid.tp skrev (På 16.8.2021 den 15.43): Jeg lurer på om noen kunne gi meg tips til gode turområder rundt Stavanger. Jeg har bil, men vil helst ikke kjøre mer enn 2 timer pluss-minus. Har allerede vært på Prekestolen. Jeg liker best sjø og utsikt over sjø, og er ikke så veldig fan av å gå i bare skog. På forhånd tusen takk for tips:) Høres ut som Lifjell er turen for deg. Her får du sjø og utsikt + litt skogstur. Skikkelig fin tur som kan anbefales. Start/stopp i Sandnes. Anonymkode: 5da3b...43d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 Månafossen, inn mot Dirdal. Utrolig flott der. Anonymkode: fabbe...0a3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 Sjekk også Stavanger turistforening på Facebook eller hjemmesiden stf.no der kan du få noen gode tips. Anonymkode: fabbe...0a3
Ingrid.tp Skrevet 20. august 2021 Forfatter #11 Skrevet 20. august 2021 Tusen takk for alle gode tips her inne- det blir satt stor pris på :)
gard Skrevet 20. august 2021 #12 Skrevet 20. august 2021 Du kan ta 7 nuts turen i Sandnes - da tar du for deg mange av toppene rundt Dalsnuten. Det er en 16-17 km tur. Selvikstakken og Bynuten er fine turer med flott utsikt. Var nettopp på Selvikstakken og det er bratt på slutten men fin utsikt på toppen. Heiahornet på Jørpeland tar det gjennom både skog og opp på barfjell og gir deg ganske bra utsikt. Hatten er en fint tur men relativt kort. Gir flott utsikt til Lysefjorden. God tur 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå