Tash Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Hei, Fikk Pfizer som førstedose. Får Moderna som andre. Har i grunn bare lyst å holde meg til Pfizer men får ikke velge. Frister lite med Moderna (hører man får mer bivirkninger på første dose - blir det som første dose når jeg allerede har tatt Pfizer?) og synes det hadde vært greit å holde meg til noe jeg allerede har tatt. Så: noen som har tatt denne kombinasjonen?
Frottis Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Ja. Ingen bivirkninger verken etter første eller andre dose. 1
herremann Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Moderna beskytter bedre mot delta viruset. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Bjrmel/effekt-mot-delta-derfor-er-moderna-bedre-enn-pfizer Jeg hadde gladelig tatt Moderna som dose 2. 5
Gjest Poppeloppen Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 Jeg vet ikke hva jeg får som nr 2 enda, men alle jeg kjenner som har fått det i den rekkefølgen har blitt dårlig av moderna dose 2. Det er tre ganger så mye virkestoff i Moderna, så sikkert derfor man blir dårlig og er bedre beskyttet mot delta 😊👍
Tash Skrevet 16. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2021 herremann skrev (2 minutter siden): Moderna beskytter bedre mot delta viruset. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Bjrmel/effekt-mot-delta-derfor-er-moderna-bedre-enn-pfizer Jeg hadde gladelig tatt Moderna som dose 2. Hmmmm... Ja. Dèt er veldig positivt og sånn sett er jeg takknemlig for blandingen. Vet ikke, er bare litt skeptisk til bivirkninger.... Hadde vært greit å hørt litt om hvordan andre opplevde det (selv om det selvfølgelig er helt individuelt)
Tash Skrevet 16. august 2021 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2021 Poppeloppen skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke hva jeg får som nr 2 enda, men alle jeg kjenner som har fått det i den rekkefølgen har blitt dårlig av moderna dose 2. Det er tre ganger så mye virkestoff i Moderna, så sikkert derfor man blir dårlig og er bedre beskyttet mot delta 😊👍 Hva slags type dårlig har de blitt? Kan godt ta feber og verk, men takler dårlig spykvalme
Tash Skrevet 16. august 2021 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2021 Frottis skrev (7 minutter siden): Ja. Ingen bivirkninger verken etter første eller andre dose. Så bra! Jeg fikk litt etter førstedose med Pfizer så regner med jeg får litt etter andredose uansett hvilken variant. Men hadde vært greit om det ikke var så ille mtp jobb osv
snute Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 Jeg har tatt moderna i dag, så litt tidlig å si noe om bivirkninger. Fikk pfizer som første og fikk ingen bivirkninger da. Jeg har hørt om ganske mange som har blitt syke av moderna, både spy og influensalignende. Virker som særlig damer blir syke. Kan oppdatere mer i morgen. 3
Tash Skrevet 16. august 2021 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2021 snute skrev (3 minutter siden): Jeg har tatt moderna i dag, så litt tidlig å si noe om bivirkninger. Fikk pfizer som første og fikk ingen bivirkninger da. Jeg har hørt om ganske mange som har blitt syke av moderna, både spy og influensalignende. Virker som særlig damer blir syke. Kan oppdatere mer i morgen. Tusen takk og tvi-tvi
Gjest Poppeloppen Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 Tash skrev (13 minutter siden): Hva slags type dårlig har de blitt? Kan godt ta feber og verk, men takler dårlig spykvalme Mest feber og vindt i armen… svetter og har det generelt dårlig. Ikke hørt om spying heldigvis!
Tash Skrevet 16. august 2021 Forfatter #11 Skrevet 16. august 2021 Poppeloppen skrev (7 minutter siden): Mest feber og vindt i armen… svetter og har det generelt dårlig. Ikke hørt om spying heldigvis! Skal fint klare alt, men ikke spying takk 😆 3
Callisto83 Skrevet 16. august 2021 #12 Skrevet 16. august 2021 Spurte min bror i dag, han fikk Pfizer som en, og Moderna som 2. I motsetning til litt øm arm som med nr.1, merket han litt svake influensasymptomer med nr 2, som kanskje varte en dag. Hovedsaklig trøtthet og slapphet. Han følte seg helt fin to dager etterpå, og trodde selv den reaksjonen var sunn siden det stimulerte immunforsvaret som han sa. Han fikk den på en fredag, og var tilbake på jobben sin på mandagen. 1
Fotgjenger Skrevet 16. august 2021 #13 Skrevet 16. august 2021 Jeg hadde gjerne tatt Moderna som andre dose. Fikk Pfizer x 2, og ble uansett ganske dårlig andre gangen🙈. Det har vært både og blant venner som fikk Moderna sist. Noen blir dårligere, andre ikke. Umulig å vite på forhånd. 1
Tash Skrevet 16. august 2021 Forfatter #14 Skrevet 16. august 2021 Callisto83 skrev (5 minutter siden): Spurte min bror i dag, han fikk Pfizer som en, og Moderna som 2. I motsetning til litt øm arm som med nr.1, merket han litt svake influensasymptomer med nr 2, som kanskje varte en dag. Hovedsaklig trøtthet og slapphet. Han følte seg helt fin to dager etterpå, og trodde selv den reaksjonen var sunn siden det stimulerte immunforsvaret som han sa. Han fikk den på en fredag, og var tilbake på jobben sin på mandagen. Det hørtes jo veldig greit ut, da
Tash Skrevet 16. august 2021 Forfatter #15 Skrevet 16. august 2021 Fotgjenger skrev (Akkurat nå): Jeg hadde gjerne tatt Moderna som andre dose. Fikk Pfizer x 2, og ble uansett ganske dårlig andre gangen🙈. Det har vært både og blant venner som fikk Moderna sist. Noen blir dårligere, andre ikke. Umulig å vite på forhånd. Ja, det er jo akkurat det.... Man vet aldri...
Zzyzx Skrevet 16. august 2021 #16 Skrevet 16. august 2021 Jeg har Moderna x 2, og begge gav meg ganske vondt i armen. Dose to gav meg i tillegg litt feberfølelse, men det gikk fort over. Sist jeg tok influensavaksine hadde jeg det mye verre. Jeg kjenner mange som ble dårligere enn meg, og mange som knapt fikk vondt i armen. 1
Alt_er_opptatt Skrevet 16. august 2021 #17 Skrevet 16. august 2021 Jeg fikk Moderna som dose 2. Fikk først hodepine samme kvelden, så feber og frostrier. Dette varte i underkant av to dager. Jeg er imidlertid fortsatt, nesten en uke etter vaksinen, utrolig trøtt. Sov nesten hele helgen, og måtte sove etter jobb i dag. Vet ikke om dette er normalt? Ingen kvalme eller spying da… 2
snute Skrevet 17. august 2021 #18 Skrevet 17. august 2021 Tash skrev (23 timer siden): Tusen takk og tvi-tvi Oppdatering fra meg. Ble uvel i går ettermiddag, feber, kvalm, vondt i hodet og armen. Var mye bedre i dag tidlig, men fortsatt litt sliten. Nå føler jeg meg i grunn helt bra igjen :-) 2
Tash Skrevet 17. august 2021 Forfatter #19 Skrevet 17. august 2021 Alt_er_opptatt skrev (18 timer siden): Jeg fikk Moderna som dose 2. Fikk først hodepine samme kvelden, så feber og frostrier. Dette varte i underkant av to dager. Jeg er imidlertid fortsatt, nesten en uke etter vaksinen, utrolig trøtt. Sov nesten hele helgen, og måtte sove etter jobb i dag. Vet ikke om dette er normalt? Ingen kvalme eller spying da… Håper du snart får energien tilbake. Jeg kjenner flere som var ukarakteristisk trøtte et par uker. Dette var Pfizer, men sikkert mange som opplever det med Moderna og
Tash Skrevet 17. august 2021 Forfatter #20 Skrevet 17. august 2021 snute skrev (55 minutter siden): Oppdatering fra meg. Ble uvel i går ettermiddag, feber, kvalm, vondt i hodet og armen. Var mye bedre i dag tidlig, men fortsatt litt sliten. Nå føler jeg meg i grunn helt bra igjen 🙂 Du ble kvalm, ja… Godt å høre du er over det verste nå
Anbefalte innlegg