AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #21 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her er vi vel ved et kjernespørsmål. Hva legger man i dette ordet ambisiøs eller ambisjoner som man slenger rundt seg? En naturlig stårklig forståelse kan vel være at man har satt seg noen høye mål og jobber hardt for å nå de målene. Men er alle ambisjoner likeverdige? Hva med ambisjoner om å bli en god partner og forelder som det nevnes? Hva med ambisjoner innen idrett? En ting er profesjonell fotballspiller, men hva hvis det er en mindre kommersiell idrett der det er lite penger og berømmelse å hente selv om man når norgeseliten eller til og med verdenseliten? Hva med ambisjoner innen kunst og kultur, at man til til slutt blir anerkjent innen sitt felt, men oppnår liten kommersiell suksess? Jeg mistenker at når kvinner snakker om at menn på ha ambisjoner, så er det primært yrkeskarriere og inntjening man tenker på. Å ha ambisjoner = Høystatusjobb med høy lønn. Det blir jo egentlig en feil bruk av begrepet på to måter. For det første så er det mange slags ambisjoner som utelukkes, og for det andre så er ikke poenget at mannen skal strekke seg etter en feit jobb og en stor lønningspose, men at kvinnen ønsker at han skal ha det allerede. Anonymkode: 75e7e...f1c Jeg tror mange kvinner blir sjarmert av de som er flinke i noe. Enten fysisk eller psykisk. Trenger ikke ha noe med penger å gjøre. En fattig musiker drar mange nok damer, han:-) Eller en annen type ukjent kunstner. De har sannsynligvis ambisjoner selv om de meget godt mulig aldri vil nå målene. Og kvinner som er ambisiøse selv/har en god utdanning/stilling og er svært engasjert i sin jobb, og snakker mye om jobb, har kanskje behov for en litt samme type, med samme nivå intelligens og interesser, at man snakker samme språk De fleste menn har ikke det behovet, for dem holder med et pent ansikt og tynn kropp. Anonymkode: e98e3...29b 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #22 Skrevet 16. august 2021 Synes det er en fornuftig preferanse å ha, gitt at man selv ikke er en slask da. Men det er nok en preferanse det kan være lurt å holde litt for seg selv, som du ser av svarene kan mange reagere negativt. Jeg er nok litt eldre enn deg ts, det jeg kan si er at hvor mye tak og driv det er i livspartneren din kan ha mye å si for livskvaliteten. En fast, grei inntekt feks er ganske essensielt. Gjennomføringsevne på ting likeså. Når forelskelsen fader kommer irritasjonen over å dra lasset mens partneren ikke bidrar. Hvor mye ambisjoner som er "bra nok" varierer sikkert. For noen vil det være nok å ha smør på brødet, andre igjen ønsker romslig økonomi. Anonymkode: 2b94c...ad5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #23 Skrevet 16. august 2021 Ambisiøs betyr gjerne en pappa som vil benytte mesteparten av tiden på jobb, og ikke med ungene. Hadde tatt en familiekjær mann over en ambisiøs i 9 av 10 tilfeller. Anonymkode: c3107...01b 2
Gjest TheCatLady Skrevet 16. august 2021 #24 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ambisiøs betyr gjerne en pappa som vil benytte mesteparten av tiden på jobb, og ikke med ungene. Hadde tatt en familiekjær mann over en ambisiøs i 9 av 10 tilfeller. Anonymkode: c3107...01b Samme her eller ikke med ungene, men med meg/oss eller andre ting. Det tenker man kanskje ikke på om man ønsker at mannen skal være ambisiøs innenfor karriere og det er jo at han da vil tilbringe mye tid på jobb. Det fungerer sikkert fint for noen, men for min del er ikke det noe jeg ønsker i et forhold.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #25 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har finnet ut at ambisjoner er på tipp 3 listen min av ting jeg ser etter i en man. Jeg er selv ambisiøs, i likhet med hele familien min. Jeg syntes det er veldig turn off om mannen ikke er ambisiøs. Jeg sa dette til venninnen min, og hun ble helt sjokkert. Er det så rart å foretrekke det? Anonymkode: ef122...fca Det er ikke rart å foretrekke. Tvert om. At du selv også er ambisiøs gjør det enda bedre Anonymkode: 8a546...39e
Equinox Skrevet 16. august 2021 #26 Skrevet 16. august 2021 Ikke noe galt i å ønske at en skal finne en partner med ambisjoner. For meg er en av de viktigste ambisjonene til en kvinne (dersom jeg var åpen for forhold) at hun ønsker å være i god fysisk form i livet, dette er mye viktigere for meg enn at hun tjener mye penger, må ha høy utdannelse osv, men dårlig fysisk form det er no no fra min side.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #27 Skrevet 16. august 2021 Hr. Aktiv skrev (6 timer siden): Det finnes mange slike. Golddiggers heter de. Hvorfor skulle jeg være gild digger? Jeg er selv ambisiøs og tjener egne penger, og det har jeg tenkt til å fortsette med. ts Anonymkode: ef122...fca 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #28 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): På hvilken måte vil du at han skal være ambisiøs? Er det nok å ha ambisjoner om å være en fantastisk mann og far? Virkelig gå all inn for å få det til? Ambisjoner om å bli proff fotballspiller? Eller må det være jobbrelatert? Utfordrende oppgaver, lønn, eller stillingstittel? Hva er "bra nok" å ha som mål? Anonymkode: 3f0d0...556 At han har noe jobbrelatert han brenner for og et mål han jobber mot. Jeg skal ikke ha barn, så mann og far faller litt bort. ts Anonymkode: ef122...fca
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #29 Skrevet 16. august 2021 Anonymburker skrev (4 timer siden): Må ambisjoner alltid handle om karriere? Det MÅ ikke, men «ambisiøs hobbygartner» er liksom ikke det jeg mener heller. Eksen min hadde en hobby som han jobbet mot å kunne leve av (ikke snakk om masse penger), og det likte jeg ved han. ts Anonymkode: ef122...fca
OlsenHansen Skrevet 16. august 2021 #30 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Adolf hadde på alvor ambisjoner om å bli verdenshersker. Var Adolf sexy? Eller er "ambisjoner" noe subjektivt, diffust? Anonymkode: b4d99...5bc Adolf ble regelrett nedrent av kvinner. Selv før han ble diktator var han ekstremt populær blant damene. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #31 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror mange kvinner blir sjarmert av de som er flinke i noe. Enten fysisk eller psykisk. Trenger ikke ha noe med penger å gjøre. En fattig musiker drar mange nok damer, han:-) Eller en annen type ukjent kunstner. De har sannsynligvis ambisjoner selv om de meget godt mulig aldri vil nå målene. Og kvinner som er ambisiøse selv/har en god utdanning/stilling og er svært engasjert i sin jobb, og snakker mye om jobb, har kanskje behov for en litt samme type, med samme nivå intelligens og interesser, at man snakker samme språk De fleste menn har ikke det behovet, for dem holder med et pent ansikt og tynn kropp. Anonymkode: e98e3...29b Dette! Jeg var veldig sjarmert av min eks som brant for å slå igjennom med hobbyen sin. Det var talentet og engasjementet som var attraktivt. ts Anonymkode: ef122...fca
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #32 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ambisiøs betyr gjerne en pappa som vil benytte mesteparten av tiden på jobb, og ikke med ungene. Hadde tatt en familiekjær mann over en ambisiøs i 9 av 10 tilfeller. Anonymkode: c3107...01b Jeg skal ikke ha barn. ts Anonymkode: ef122...fca
Nooni Skrevet 16. august 2021 #33 Skrevet 16. august 2021 Jeg forstår ikke hvorfor du lurer på om dette er rart eller ikke. Vi lever i en verden/samfunn hvor folk har ulike preferanser mtp mat, seksualitet, forhold til dyr, ambisjoner, politikk, miljøvern og mange, mange flere ting. Hvorfor er det så viktig for deg å få en bekreftelse på at noe er normalt? Hvorfor er det så viktig for deg å stemple noen andre som unormale? Folk er som de er. Bruk energien på å bli kjent med dem, ta vare på deg selv og dine verdier. Passer de/det ikke deg, så sier du "takk, hyggelig å bli kjent med deg, nå går jeg videre".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå