AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Jeg må spare tid, og lurer på å trene litt før frokost et par dager i uka. Tenkte da på lettere styrketrening, f.eks. videoen nedenfor pluss noen øvelser for bein/rumpe og litt kjernemuskulatur, ca. 30-40 min. Er det dumt å trene på tom mage? , Anonymkode: f0a3c...1eb
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Med tanke på løping så har det vært flere forskninger på akkurat dette. Noen lander på at å løpe på tom mage bidrar til å lære kroppen å bruke fett som energikilde, mens andre lander på at økten blir så mye dårligere av å ikke ha inntatt karbohydrater at du får en dårligere treningsøkt. Den strykeøkten du linker til er relativt intens, så jeg tenker at du kanskje vil klare å yte litt mer hvis du rekker å spise frokost først. Men jeg tenker også at dersom du ikke har tid, og alternativet er å ikke trene, så er det mye bedre å trene på tom mage. Forskjellen er nok ikke så stor uansett. Anonymkode: 83618...7ca 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Personlig foretrekker jeg å trene på tom mage. Trener tung styrke 3 dager i uka, alltid på tom mage. Frokosten tar jeg når jeg er kommet meg på jobb. Anonymkode: a2c67...e3c 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 Jeg trener best på tom mage, både tung styrketrening og løping. Trener alltid på morgenen, og da spiser jeg frokost etterpå. Drikker PWO før økta da. Anonymkode: 8b3e3...5e5 1
Jdz Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 Trener alltid på morgenen på tom mage, både løping og styrke. Merker ingen bedring i yteevne på de dagene hvor jeg heller trener senere på dagen etter måltid. 1
Gjest 10.54 Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 Jeg trener som regel alltid før frokost (men etter kaffe). Da primært hjemmetrening med ikke så altfor stor belastning, også passer jeg på å drikke vann både før og under økten. Synes ikke det har vært noe problem. Drikker smoothie med masse frukt og egg rett etterpå.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 Jeg har forsøkt begge deler for å se hvordan jeg yter best. Personlig klarer jeg å yte bedre når jeg spiser frokost først, men alle øktene mine er ikke harde, og jeg må ikke nødvendigvis spise før rolige økter. Jeg vil anbefale deg å teste begge deler i noen uker for å finne ut hva du trives best med, folk er forskjellige på det området ☺ Anonymkode: ffba1...df7 1
Zooey Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 Jeg løper av og til på morgenen på tom mage og det går fint. Styrketrening tar jeg senere på dagen. Vil tro det går greit på tom mage, dette er jo hjemmetrening også, så du kan alltid ha en banan/shake liggende hvis du føler du trenger det i løpet av treningen. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 Takk for svar! Da prøver jeg meg fram. Testet det i dag, og ble sulten underveis, men kunne jo spise rett etterpå. Synes det fungerte bra med en såpass kort økt. Hadde også en kopp kaffe først og drakk litt vann underveis. Føltes ganske bra å få unnagjort litt trening, så en kjapp dusj og frokost. Får mer ro til å få unna andre gjøremål senere da. Anonymkode: f0a3c...1eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå