AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Oppriktig nysgjerrig. Jeg har trekk som: - Ønsker at samtalen skal handle om meg og mitt liv (og det beste er når folk snakker om meg uten at jeg tar opp tema selv) - Mangler empati for det meste som ikke angår meg, skjønner jeg må late som i mange tilfeller, men bryr meg lite. Fks har jeg lært på den harde måten at man skal ta seg av den man er sammen med når han er syk, dette ignorerte jeg i mitt første forhold, har lært meg å late som jeg bryr meg. Føler meg generelt flat følelsesmessig - Ser ofte på mennesker som en mulighet for noe jeg selv ønsker meg - Finner unnskyldninger for å ikke gjengjelde tjenester fordi jeg ikke gidder. Avviser på en måte som ikke gjør at folk tenker jeg snor meg unna, altså utspekulert - Går veldig fort lei av mannfolk som ikke gir meg nok bekreftelse, vil ikke være i et forhold med noen som ikke får meg til å føle meg som den viktigste i livet sitt - Får tilfredsstillelse av å tenke på at jeg påvirker andres liv, på den måten at ekser ikke glemmer meg feks. Har aldri blitt dumpet av noen og alle ekser har villet ha meg tilbake når jeg har gjort det slutt - Tror oppriktig på at jeg er mye mer spesiell enn andre jenter, ikke bare utifra hvordan jeg ser ut, men også basert på min personlighet - Får ekstremt mye oppmerksomhet på byen fra gutter og det er hovedgrunnen til at jeg går ut - Har evnen til å endre følelser for en person jeg feks er forelsket i, ved å omstille meg selv Og... Jeg er ikke interessert i å endre meg selv om det skulle vise seg at jeg er en narcissist. Hva tenker dere? Jeg vil egentlig bare ha andres mening om jeg kan ha en personlighetsforstyrrelse. Jeg er jo fornøyd med livet mitt. Men ønsker å lære mer om meg selv. Anonymkode: c5718...39c 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oppriktig nysgjerrig. Jeg har trekk som: - Ønsker at samtalen skal handle om meg og mitt liv (og det beste er når folk snakker om meg uten at jeg tar opp tema selv) - Mangler empati for det meste som ikke angår meg, skjønner jeg må late som i mange tilfeller, men bryr meg lite. Fks har jeg lært på den harde måten at man skal ta seg av den man er sammen med når han er syk, dette ignorerte jeg i mitt første forhold, har lært meg å late som jeg bryr meg. Føler meg generelt flat følelsesmessig - Ser ofte på mennesker som en mulighet for noe jeg selv ønsker meg - Finner unnskyldninger for å ikke gjengjelde tjenester fordi jeg ikke gidder. Avviser på en måte som ikke gjør at folk tenker jeg snor meg unna, altså utspekulert - Går veldig fort lei av mannfolk som ikke gir meg nok bekreftelse, vil ikke være i et forhold med noen som ikke får meg til å føle meg som den viktigste i livet sitt - Får tilfredsstillelse av å tenke på at jeg påvirker andres liv, på den måten at ekser ikke glemmer meg feks. Har aldri blitt dumpet av noen og alle ekser har villet ha meg tilbake når jeg har gjort det slutt - Tror oppriktig på at jeg er mye mer spesiell enn andre jenter, ikke bare utifra hvordan jeg ser ut, men også basert på min personlighet - Får ekstremt mye oppmerksomhet på byen fra gutter og det er hovedgrunnen til at jeg går ut - Har evnen til å endre følelser for en person jeg feks er forelsket i, ved å omstille meg selv Og... Jeg er ikke interessert i å endre meg selv om det skulle vise seg at jeg er en narcissist. Hva tenker dere? Jeg vil egentlig bare ha andres mening om jeg kan ha en personlighetsforstyrrelse. Jeg er jo fornøyd med livet mitt. Men ønsker å lære mer om meg selv. Anonymkode: c5718...39c Tja, du høres sterk ut i alle fall. Psykisk sterk. Det er både fordeler og ulemper å ha det slik du har det, men må si det høres mer positivt enn negativt ut. Jeg tror det er mer borderline enn narcissisme. Men jeg er ikke utdannet innenfor dette med psykologi eller psykiatri, så ta det med en klype salt. Anonymkode: 342fa...684 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Mye av det du forteller om her er jo egentlig sånn vi alle er i større eller mindre grad. Narsissistisk personlighetsforstyrrelse handler om å ha en så dysfunksjonell personlighet at det er sykelig og går utover ens evne til å fungere sammen med andre mennesker. Føler du at det gjelder deg? Du kan eventuelt oppsøke psykolog og be om å få en utredning. Anonymkode: 88e19...f10 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Tenker selvsentrert og egoistisk Anonymkode: 24084...14c 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 KG kan ikke sette noen diagnose, og særlig ikke basert på noen linjer med tekst. Selv ikke et panel av psykiatere kan det. Anonymkode: aac49...a5e 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Jeg tenker egentlig bare en spennende kvinne med en bedriten personlighet🤔har du veninner?? Anonymkode: 9b0ad...168 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tja, du høres sterk ut i alle fall. Psykisk sterk. Det er både fordeler og ulemper å ha det slik du har det, men må si det høres mer positivt enn negativt ut. Jeg tror det er mer borderline enn narcissisme. Men jeg er ikke utdannet innenfor dette med psykologi eller psykiatri, så ta det med en klype salt. Anonymkode: 342fa...684 Hehe jøss, dette var mye mer positivt enn jeg så for meg skulle hagle inn. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker selvsentrert og egoistisk Anonymkode: 24084...14c Ja, kanskje, men ingen har sagt jeg er det. Har vel egentlig aldri opplevd noen som har mislikt meg. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker egentlig bare en spennende kvinne med en bedriten personlighet🤔har du veninner?? Anonymkode: 9b0ad...168 Ja, har noen få veldig gode. Men jeg utnytter disse også selv om jeg prøver å "gjøre opp for det" ved å fremstå svært ydmyk når jeg får noe ut av dem. Det er bevisst. Har mest kompiser. Alterego666 skrev (4 minutter siden): Bente? Jeg vet ikke hvem Bente er, men Anonymkode: c5718...39c 1
Hannah80 Skrevet 15. august 2021 #9 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenker egentlig bare en spennende kvinne med en bedriten personlighet🤔har du veninner?? Anonymkode: 9b0ad...168 Spennende kvinne? 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Skrevet 15. august 2021 Ja, absolutt. Anonymkode: 9cb43...232 4
Hannah80 Skrevet 15. august 2021 #11 Skrevet 15. august 2021 Du er i hvert fall herlig ærlig. Er mange som oppfører seg slik, men som aldri hadde innrømmet det for seg selv engang. 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Du er i hvert fall herlig ærlig. Er mange som oppfører seg slik, men som aldri hadde innrømmet det for seg selv engang. Jeg har alltid hatt god selvinnsikt. Prater ikke akkurat høyt om dette til andre enn anonym på kvinneguiden da. Anonymkode: c5718...39c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Skrevet 15. august 2021 Alterego666 skrev (12 minutter siden): Bente? Eller Sissel? 🤣 Anonymkode: 4189d...e32
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #14 Skrevet 15. august 2021 Alterego666 skrev (13 minutter siden): Bente? 😂 Anonymkode: 88e19...f10
Hannah80 Skrevet 15. august 2021 #15 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har alltid hatt god selvinnsikt. Prater ikke akkurat høyt om dette til andre enn anonym på kvinneguiden da. Anonymkode: c5718...39c Ja, selvinnsikten ser ut til å være veldig bra:) Føler du noengang skam/skyldfølelse eller dårlig samvittighet når du gjør disse tingene som du beskriver? Lurer oppriktig😀 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #16 Skrevet 15. august 2021 Tja, oppblåst ego og sikkert mye dårligere likt enn det du tror. Anonymkode: 2907e...e69 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #17 Skrevet 15. august 2021 Hannah80 skrev (6 minutter siden): Ja, selvinnsikten ser ut til å være veldig bra:) Føler du noengang skam/skyldfølelse eller dårlig samvittighet når du gjør disse tingene som du beskriver? Lurer oppriktig😀 Nei, kan føle på det i forhold til hva samfunnet forventer og når jeg ser andre som er svært empatisk og uselvisk. Lurer ofte oppriktig på hvordan det føles å ha lyst til å gjøre noe for noen uten å forvente eller tenke at man skal få noe tilbake. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tja, oppblåst ego og sikkert mye dårligere likt enn det du tror. Anonymkode: 2907e...e69 Skjønner du tenker det, men jeg opplever at venner tar oftere kontakt med meg enn det jeg gjør og behøver som regel ikke be om hjelp når jeg trenger det. Alle i familien min vil at jeg skal være mer sammen med dem. De hadde vel ikke gjort det hvis de opplevde meg egoistisk. Folks handlinger taler jo sterkest. Anonymkode: c5718...39c 1
Hannah80 Skrevet 15. august 2021 #18 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tja, oppblåst ego og sikkert mye dårligere likt enn det du tror. Anonymkode: 2907e...e69 Det tror jeg absolutt ikke trenger å være tilfelle. Ts forklarer jo veldig klart hvordan hun vrir seg unna ting, uten å virke usympatisk. Vanskelig å gjennomskue noen da. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #19 Skrevet 15. august 2021 Kan også nevne at jeg en gang var i et forhold med en fyr som var like usympatisk som meg, var veldig merkelig for jeg ble frustrert over at han tenkte likt som meg og jeg gjennomskuet han. Han gjennomskuet meg nesten, men han endte fortsatt opp med å bli helt fra seg når jeg gjorde det slutt. Det ga meg masse at det var jeg som "vant" den følelsesmessige delen ved brudd. Anonymkode: c5718...39c 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #20 Skrevet 15. august 2021 Alle har narsissistiske trekk. Til og med spedbarn har det, for å overleve Det er først når de blir ekstreme og unaturlige at det et problem. I innlegget ditt er det ingen informasjon om graden av de tingene du lister opp. Dessuten er de tingene du nevner bare en liten del av bildet hos de med denne personlighetsforstyrrelsen. Viktige komponenter som er utelatt er f.eks. om har en grunnleggende usikkerhet som gjør deg lettkrenket. Og om du mangler evne til å regulere følelser når du opplever deg krenket osv. Andre sentrale symptomer på personlighetsforstyrrelsen er heller ikke nevnt. Som tilbøyeligheten til å fantasere om at du er viktig og kommer til å bli suksessfull. Oppfatter du deg selv om så viktig at du kun vil snakke med mennesker i høye samfunnsposisjoner? Er du ekstremt sjalu på andres suksess? Osv osv. Ut fra det du forteller er det ingenting som tyder på at du ville fått diagnosen. Anonymkode: c1ee1...607 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå