Gå til innhold

Høy klikkelyd i kjeven

Fremhevede innlegg

Skrevet

To dager på rad har jeg spist med to ulike personer og begge har kommentert klikkelyden i kjeven min. Jeg har ikke tenkt på det før nå, men etter at to ulike personer på så kort tid kommenterte det, har jeg begynt å tenke mye mer på det.

Når jeg åpner/lukker munnen kommer det en høy klikkelyd i kjeven. Nå synes jeg faktisk det er flaut å spise sammen med med andre pga. dette. 

Har googlet litt og sett det kan være artrose blant annet. Bør jeg få dette sjekkes hos tannlege eller lege? Eller annet helsepersonell? Er det mulig å bli kvitt klikkelyden med behandling? 

Anonymkode: dd19b...729

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Anonymkode: dd19b...729

Skrevet

Jeg har hatt delvis låst kjeve i tre år nå. Viste seg at det var stress, så slapp først da jeg ikke måtte stå i «overlevelsesmodus» hele tiden. Etter noen uker uten krav og program, ble det borte ☺️

Anonymkode: 6a9b5...130

Skrevet

Tror bare det er genetisk. Noen er født med klikkende kjeve andre ikke.

Jeg har får også litt klikkelyder i perioder. Særlig i ettertid av mye tyggearbeid med kjøtt, tyggi osv🤪 Legen min bare lo når jeg nevnte det. Egentlig ingen sykdommer forbundet med dette symptomet. Det er jo heller ikke smertefullt. Bare plagsomt, kjedelig og litt flaut.

Jeg forsøkte strategien med selvironi og humor da folk påpekte det en periode. Og jeg sa det som det var, at til og med legen lo av meg. Det ble dermed bare varm latter rundt bordet og så var det ingen som gadd å bry seg om det siden.

Vi har alle våre laster og komplekser. Dette er ikke farlig og bare en bagatell når alt kommer til alt. Plager det folk er det dem det er noe galt med, ikke deg ihvertfall;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...