AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Hei dere Jeg hørte noe rart her om dagen etter at jeg nevnte for noen at jeg kanskje ville begynne med vaksinasjonsprogram for dyreallergi etterhvert. Hun jeg snakket med sa at hun kjente noen som hadde tatt litt pels fra en hund og trekt te på det for så å drikke, i håp om at det hjalp mot hundeallergi. I et vaksinasjonsprogram så blir jo litt og litt av allergenet sprøytet inn i kroppen slik at det bygges opp en toleranse, så det er jo ikke helt bak mål, men det er jo en spesiell ting å gjøre likevel. Noen som har hørt om noen som har forsøkt dette med å trekke te på hundepels, og fått det til å funke??? Hun jeg snakket med visste ikke om det virkelig funket på den hun snakket om, hun nevnte det vel bare fordi det var noe snodig hun hadde hørt om. Aldri hørt om lignende selv, men hvem vet? Haha, noen tanker om dette? Anonymkode: e8aee...9f7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Det der er bare tull, tøys og svada. Det er nok bare en vandrehistorie. Anonymkode: c12f3...022 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det der er bare tull, tøys og svada. Det er nok bare en vandrehistorie. Anonymkode: c12f3...022 Vandrerhistorie er det ikke, hun snakket om noen jeg vet av men ikke kjenner personlig Anonymkode: e8aee...9f7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det der er bare tull, tøys og svada. Det er nok bare en vandrehistorie. Anonymkode: c12f3...022 Men, hun kunne ikke svare på om han hadde sagt at det fungerte, da må jeg evt, spørre ham Anonymkode: e8aee...9f7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Det er ikke pelsen man er allergisk mot, så det hjelper lite... Det er enzymer man finner i talgen i huden man reagerer på Anonymkode: 576d7...adc 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke pelsen man er allergisk mot, så det hjelper lite... Det er enzymer man finner i talgen i huden man reagerer på Anonymkode: 576d7...adc Men endel av dette sitter jo i igjen i pelsen da, jeg kan bli allergisk av hundehår som ligger igjen selv om hunden ikke er der. Så om man tar fra en, gjerne langhåra, hund som ikke har badet i det siste kanskje? Haha, nei altså, jeg vet jo ikke, men ser på nettet at noen gjør dette med pollen faktisk, lager te altså. Hmm... Og immunterapien handler jo om å sette små doser av ellergener litt etter litt, tenkte kanskje dette kunne være en naturlig måte å gjøre det selv på -men er definitivt skeptisk! Anonymkode: e8aee...9f7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå