Gå til innhold

Utsatt bryllupsfest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi giftet oss i fjor, avlyste festen, men hadde vielse med bare de aller nærmeste. I fjor var det egentlig greit, jeg forstod at det måtte bli sånn og vi fikk en fin, men bitteliten feiring. Egentlig hadde vi tenkt å ha fest i vår, men det ble umulig å planlegge noe og være sikker på at det kunne gjennomføres, så vi droppa det. Nå har jeg ikke spesielt lyst til å ha noen fest lenger, det har gått over et år og det er så mye mas å arrangere. Dessuten blir det ikke det samme som å ha ha fest på selve dagen.  Er redd for at det skal virke som at vi har fest for å få oppmerksomhet og gaver. Likevel hender det at jeg blir litt lei meg når jeg tenker på den ordentlige festen vi skulle hatt med venner og familie som det aldri ble noe av. Er det noen som har gjennomført utsatt fest (ikke fest senere fordi man planla det sånn, men utsatt pga corona eller annet uforutsett) som har noen synspunkter? Ble dere fornøyd med festen, eller føltes det dumt når det kom til stykke?

Anonymkode: 2b998...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi giftet oss i fjor, avlyste festen, men hadde vielse med bare de aller nærmeste. I fjor var det egentlig greit, jeg forstod at det måtte bli sånn og vi fikk en fin, men bitteliten feiring. Egentlig hadde vi tenkt å ha fest i vår, men det ble umulig å planlegge noe og være sikker på at det kunne gjennomføres, så vi droppa det. Nå har jeg ikke spesielt lyst til å ha noen fest lenger, det har gått over et år og det er så mye mas å arrangere. Dessuten blir det ikke det samme som å ha ha fest på selve dagen.  Er redd for at det skal virke som at vi har fest for å få oppmerksomhet og gaver. Likevel hender det at jeg blir litt lei meg når jeg tenker på den ordentlige festen vi skulle hatt med venner og familie som det aldri ble noe av. Er det noen som har gjennomført utsatt fest (ikke fest senere fordi man planla det sånn, men utsatt pga corona eller annet uforutsett) som har noen synspunkter? Ble dere fornøyd med festen, eller føltes det dumt når det kom til stykke?

Anonymkode: sss kan

Vi er i samme situasjon, giftet oss i mai 2020, men da vielse med bare oss og en liten middag med foreldre etterpå, mens bryllupsfesten med 80 gjester ble avlyst. Vi har jo lyst å ha festen vi egentlig hadde planlagt, men syntes det har vært vanskelig med smittesituasjonen, og som du redd for at noen skal syntes det er teit å ha fest i etterkant. 

Men, vi har fått veldig mange forespørsler fra familie og venner om "når blir det fest?", "Vi gleder oss til vi snart kan feire dere" "nå er jo smitten lav, så nå blir det vel snart fest" sosv, spesielt fra familie og venner vi ser sjelden. Så vi tolker det som at det er god stemning blant folk å ha fest, selv om vielsen har vært.

Så nå har vi booka lokale til neste år og kjører fest som planlagt. Så får vi se hvordan det blir. Det blir jo uansett kjekt å treffe folk igjen 

Anonymkode: 7cf9a...eae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt hva du spør om, men: Mangeårige samboere, giftet oss i desember 2020 (med null gjester) etter å ha ventet det meste av året på å se hvordan det gikk med korona-situasjonen. (Forlovet i januar 2020, rakk aldri å planlegge noe før korona traff). Har hatt et "Wait and See"-approach til det med om vi skulle ha en sånn etterpå-bryllupsfest... svaret nå er at det ønsker/trenger vi egentlig ikke. Det er barn i familien som snart skal konfirmeres og vi ønsker ikke at deres konfirmasjoner skal være "tredje familiefest på rad" denne måneden, liksom.  

Anonymkode: a50e2...076

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hatt en fest men kanskje ikke så stivt og formelt som på en vanlig bryllupsfest.  Tapasbuffet, ingen kleskode og lei et lokale der folk kan ta med drikke selv eller dere kan kjøpe inn og ha bar eller lignende.   Spør venner om litt hjelp og hold taler på et minimum.   Pynt med sommerblomster og holde det uformelt.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...