AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Okei, jeg klør noe så inni granskauen "der nede". Altså i perineum og bak ved anus. Ikke så mye ved skjeden eller rundt på kjønnsleppene. Det er mer mellom og bakover, også fra anus og litt oppover på rumpeballen på "innsiden" om dere skjønner... Hva kan jeg gjøre? Jeg er ganske sikker på at det ikke er sopp, for har ingen andre symptomer enn kløe, og det er heller ingen synlig irritasjon i området som jeg kan se, men vet jo aldri. Jeg skal til fastlegen til uka, men kommer til å kle meg til blods innen den tid - så hva kan hjelpe? Jeg vurderer å prøve med canesten, sånn i tilfelle det er sopp likevel, men er den kløstillende (finner ikke ut på Google..)? Evt. Noen andre tips? Jeg holder helt seriøst på å bli fullstendig sprø av den kløen! Hjelp! Anonymkode: 7b19b...454
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Hvis du har barn i nær omgangskrets er det stor sjanse for barnemark. Ved en test for noen år tilbake hadde 40% av alle testede femåringer barnemark, kun 2% hadde symptomer (kløe). Anonymkode: 73584...fbd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Jeg tenkte også en eller annen form for mark i fordøyelsessystemet ditt. De klør noe vanvittig. Orker du, kan du ta noe avføring ut på en bunt dopapir, og så "dissekere" den og se etter med forstørrelsesglass eller gode briller. Se etter små mark som beveger seg. De er som regel hvite (man trenger ikke farger i stummende mørke inne i en tarm). Er det såkalt barnemark, finnes det reseptfrie midler å få kjøpt, som denne: Anonymkode: 0ee95...1bd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenkte også en eller annen form for mark i fordøyelsessystemet ditt. De klør noe vanvittig. Orker du, kan du ta noe avføring ut på en bunt dopapir, og så "dissekere" den og se etter med forstørrelsesglass eller gode briller. Se etter små mark som beveger seg. De er som regel hvite (man trenger ikke farger i stummende mørke inne i en tarm). Er det såkalt barnemark, finnes det reseptfrie midler å få kjøpt, som denne: Anonymkode: 0ee95...1bd Jeg hsr barn, men han går ikke i bhg og har ikke mark, jeg har også sjekket for det, men ser ikke tegn til mark. Klør heller ikke i endetarmen, bare på utsiden. Ellers takk for godt tips! Ts Anonymkode: 7b19b...454
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hsr barn, men han går ikke i bhg og har ikke mark, jeg har også sjekket for det, men ser ikke tegn til mark. Klør heller ikke i endetarmen, bare på utsiden. Ellers takk for godt tips! Ts Anonymkode: 7b19b...454 For å se barnemark så må du bruke hodelykt og se på natta. Da kryper de ut for å legge egg. Er vanskelig å se dem utenom det. Er på utsida av endetarmsåpningen det klør. (Og kan klø fremover og bakover fra åpningen). Anonymkode: 73584...fbd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Slet med det samme. Helt forferdelig, så føler med deg. Sjekket og gynekologen (var der for noe annet) fant ingen ting galt. Fikk en hydrokortisonsalve som hjalp. Den kan kjøpes uten resept, men jeg husker dessverre ikke navnet på den. Jo mer man klør jo verre blir det så viktig å prøve å bryte den sirkelen. Anonymkode: d3d7c...090
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå