Gå til innhold

Invistert feil i xxl. Tapt penger.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min eks overtalte meg og var velsig standhaftig og bestemt, dette måtte jeg gjøre. 🤪 oppførte seg om han hadde skikkelig peiling. Jeg invisterte i xxl og tapte 50 000 ila 2021.

Hva skal jeg gjøre? Jeg stoler ikke på han lengre, han mener jeg må vente og se. 

Jeg har gått imot hans råd og tjent 20 000 på en annen aksje så jeg kan takle å tape 20 000. Jeg er så redd det går helt dritt med denne aksjen og lurer på om jeg bør selge om den går litt opp. 

Anonymkode: 8f9a8...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal være veldig forsiktig med både å gi, og motta aksje-tips.

Anonymkode: ce828...4ab

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan svare sikkert på om en aksje går opp eller ned. Hvis det er sikkert at den går opp ville den allerede gjort det. Og du har kanskje lært å ikke høre på råd fra tilfeldige amatører nå?

Anonymkode: e35e1...b18

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen kan svare sikkert på om en aksje går opp eller ned. Hvis det er sikkert at den går opp ville den allerede gjort det. Og du har kanskje lært å ikke høre på råd fra tilfeldige amatører nå?

Ja så jeg får bare sitte med alene med dette da. Jeg vet jo ikke hvem jeg kan snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vet jo ikke hva jeg bør gjøre. Jeg har tenkt at om de går litt opp nå, slik at jeg taper 20 000 - 30 000 så kan jeg takle det. Da går jeg ihvertfall i null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja så jeg får bare sitte med alene med dette da. Jeg vet jo ikke hvem jeg kan snakke med.

Det høres ikke ut som du bør kjøpe enkeltaksjer i det hele tatt. Gå for fond, da tar noen som har bedre peiling valgene for deg.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres ikke ut som du bør kjøpe enkeltaksjer i det hele tatt. Gå for fond, da tar noen som har bedre peiling valgene for deg.

Ja jeg har i fond og har tjent 10 000 der..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er helt enig, både jeg og eks har null peiling 😵

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min eks overtalte meg og var velsig standhaftig og bestemt, dette måtte jeg gjøre. 🤪 oppførte seg om han hadde skikkelig peiling. Jeg invisterte i xxl og tapte 50 000 ila 2021.

Hva skal jeg gjøre? Jeg stoler ikke på han lengre, han mener jeg må vente og se. 

Jeg har gått imot hans råd og tjent 20 000 på en annen aksje så jeg kan takle å tape 20 000. Jeg er så redd det går helt dritt med denne aksjen og lurer på om jeg bør selge om den går litt opp. 

Du skal stole på deg selv fremfor andre. Når det gjelder aksjer er det absolutt ingen som kan garantere nor oppgang, din eks høres ut som det motsatte av smart.

Kjempespennende å investere og følge med på aksjemarkedet, men du må aldri investere mer enn du har råd til å tape på enkeltaksjer. Fondssparing er langt tryggere i så måte, men heller ikke her har man noen garanti,

Hvis du ønsker å fortsette med aksjekjøp er mitt råd å lese seg opp på de ulike bedriftene du ønsker å satse på, kommer veldig langt med kunnskap. Lykke til👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva forventer du at vi på KG kan hjelpe deg med?

Anonymkode: 603af...a99

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte du av det da? Jeg lærte mye av Norwegian, men ikke så dyrt som du da. Jeg har troen på at XXL skal gå opp en del igjen. Mange av mine aksjer er lavere nå enn de har lagt på. Uansett har du kjøpt. Du kan selge med tap eller vente å se. 

Anonymkode: 9a451...e2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at pengene er ikke tapt før du selger aksjene. Om et år kan aksjekursen ha steget til over det du betalte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lærte du av det da? Jeg lærte mye av Norwegian, men ikke så dyrt som du da. Jeg har troen på at XXL skal gå opp en del igjen. Mange av mine aksjer er lavere nå enn de har lagt på. Uansett har du kjøpt. Du kan selge med tap eller vente å se. 

Jeg er redd jeg vil tape mer enn 50 000 🙈 det er bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr&Ro skrev (Akkurat nå):

Du må huske at pengene er ikke tapt før du selger aksjene. Om et år kan aksjekursen ha steget til over det du betalte.

Ja kansje det er slik jeg må tenke. Men den aknsjen har gått nedover i et helt år. Ikke akkurat et bra utgangspunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få et råd. Ikke sure svar. Herregud. 

Ts: les deg opp på xxl og sett deg inn i bedriften og økonomien. Ha is i magen og ikke selg aksjene, ting kan endre seg. Du har ikke tapt pengene før du selger. Men ikke stol blind på meg heller:D les om aksjer og fond, hør på podcast osv. 

Anonymkode: f4c98...f68

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er redd jeg vil tape mer enn 50 000 🙈 det er bare det.

Tror du at aksjene vil gå mer ned? Hvor mye kjøpe du for?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde ingen spesielle forventninger (var det viktig å ha?), men har fått noen nyttige kommentarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja du tenker at markedet er lavt nå generelt sett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirtap er det helt umulig å unngå på børsen. Trikset er å tjene litt mer enn man taper. Lettere sagt enn gjort. De fleste småsparere i enkeltaksjer taper over tid.

Og man må tape og vinne med samme sinn. Sats bare penger som ikke er viktig.

Kjøp passive indeksfond. Det er god, fornuftig spredning av risiko. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...