Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #1 Skrevet 21. september 2005 Datteren min som nå er 10 måneder har plutselig fått noen runde "flekker" på overarmen som er ganske tørre, og det er litt rødt. Hun har også et slikt merke bak på kneet, dett er avlangt og rødt. Kan dette være noen form for eksem eller noe? Jeg vet ikke om det klør noe særlig, tror ikke det. Noen som vet hva som kan hjelpe ?? Jeg bør kanskje ikke bruke natusan når jeg bader henne??
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #2 Skrevet 21. september 2005 Kutt ut såpen og bad henne sjelden. Bruk heller olje i vannet. Smør henne godt inn med fuktighetskrem som du får på apoteket. Høres ut som begynnende eksem, ja.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #3 Skrevet 21. september 2005 ..vær forresten forsiktig med skyllemiddel når du vasker klær, sengklær og håndklær. Bruk helst de parfymefrie.
Grooo Skrevet 21. september 2005 #4 Skrevet 21. september 2005 Stikk til en slik helsekostbutikk eller lignende og få tak i A-Creme, det er en god og fet krem som er anbefalt på eksem og tørr hud.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #5 Skrevet 21. september 2005 Takk for svar. Jeg har fått en prøve på A-creme, tror den har hjulpet litt pluss at jeg hadde endel olje i vannet igår når jeg badet henne. Jeg smurte henne inn med sånn gele etterpå, men alle disse produktene er fra natusan da (bortsett fra kremen selvfølgelig). Hvilke oljer/produkter anbefaler dere? Og, ja jeg bruker skyllemiddel med parfyme, bruker den lille fra firstprice. Hun har aldri reagert på noen ting tidligere..
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #6 Skrevet 21. september 2005 Jeg kutta ut absolutt alt som inneholdt parfyme inkl. Natusan! Det hjalp på mine unger. De har nå nesten vokst av seg eksemen så jeg husker ikke hva produktene het, men badeoljen var parfymefri og kjøpt på apotek - hvit flaske med blå skrift... Jeg ville nok ha styrt unna den badegeleen fra Natusan og heller smørt ungen inn med Repair e.l. (den "feteste" typen). Selv om datteren din ikke har reagert tidligere kan slike allergier gjerne oppstå når som helst. Jeg bruker Comfort parfymefri skyllemiddel. Har hørt andre som har fått eksem pga. mye bading og parfyme gjennom såpe, kremer, skyllemiddel osv. Men selvfølgelig kan det være helt andre ting, allergier som matsorter, dyr o.l. Mine unger var gjennom alt dette, men det hele begynte med eksem...Måtte til slutt ta en strektest på sjukehuset og plukke vekk matsorter osv. Da bedra eksemet seg litt når jeg visste hva det kom av. Håper du finner ut av det, lykke til!
Gjest pulverheksa ii Skrevet 21. september 2005 #7 Skrevet 21. september 2005 http://www.bt.no/forbruker/helse/article207977.ece Hva med å prøve denne nye hudkremen. Zona
Gjest Aloha Skrevet 21. september 2005 #8 Skrevet 21. september 2005 ...og ikke minst: ta henne med til legen! Dersom hun har eksem, trenger hun også å få det sjekket slik at dere kan få resept på salve etc.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå