Gjest Gjest nå Skrevet 21. september 2005 #1 Skrevet 21. september 2005 Jeg velger å være anonym nå, fordi kanskje noen vet hvem jeg er, og dette er såpas personlig. Saken er at guttongen min som nå har begynt i førsteklasse har det med å trekke fram tissen sin i upassende situasjoner. Her om dagen viste han den til læreren og til barn i klassen sin. Han er etter min mening litt for opptatt av tissen og jeg fersker han ofte i en liten kosestund, noe som i og for seg er greit så lenge det skjer på rommet under dyna. Problemet er at det lik gjerne kan være foran tvn dette skjer. Jeg har hele tiden tatt dette rolig opp med gutten min, og fortalt at det er greit at han koser seg, at det er noe alle gjør, men at han må gjøre det når han er for seg selv. Det virker liksom ikke som om det glir helt inn. Jeg vet jo at det er normalt at barn er opptatt av kjønnet sitt, men jeg synes likevel at dette er litt vel ekstremt. Han sier foreksempel at han viser frem tiszsen sin fordi andre plager han eller fordi læreren var sint. Vi har en åpen dialog med læreren, som også synes at det blir litt voldsomt, problemet er at både hun og vi er ganske rådville.. Er det noen av dere som har erfaringer med dette. Noen som har råd til meg. Hvorfor gjør han sånn? Jeg synes dette er fryktelig ubehagelig, ikke minst for gutten fordi de andre ungene reagerer med å trekke seg bort fra ham, noe som igjen forverrer situasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #2 Skrevet 21. september 2005 Virker som det er tegn til overgrep, men det trenger heller ikke være det. Kanskje du skal forklare han hva onani er, og at det er noe privat som mange synes er upassende foran andre folk. Men husk å forklare at er man alene eller sammen med andre som er "med på leken", så er dette sunt og godt. Spør han forretsen hvor han har lært å ta fram tissen, så kanskje du finner årsaken der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå