Gjest GreenSky Skrevet 21. september 2005 #21 Skrevet 21. september 2005 Men kan det ikke hete Trude's Dekor Teneste AS, når det er egenavn det er snakk om?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. september 2005 #22 Skrevet 21. september 2005 (endret) Apostrof brukes ikke ved genitiv på norsk. EDIT: Unntaket er selvfølgelig hvis navnet slutter på s. F.eks Nils' Kafè. EDIT2: Nå gikk det opp for meg hva du mente Endret 21. september 2005 av Rattleshake
Rapunsel Skrevet 22. september 2005 #23 Skrevet 22. september 2005 Vil understreke at jeg har sluttet å irritere meg over folk som ikke klarer å skrive korrekt. Jeg har aldri hatt noen problemer med det selv, og har derfor aldri skjønt at det går an å ikke "ha hode" for dette, men etter at jeg har blitt kjent med folk som bare ikke har sansen (det er ikke snakk om slurv), så har jeg blitt mer tolerant. Det handler faktisk om egenskaper vi alle har, og det er ganske arrogant å bli irritert fordi enkeltpersoner ikke er like flinke som du selv er. Noe annet er offentlige skilt etc., selvfølgelig.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. september 2005 #24 Skrevet 22. september 2005 (endret) Kan jeg få påpeke at jeg så to feil i innlegget over? Endret 22. september 2005 av Rattleshake
MiniMjau Skrevet 22. september 2005 Forfatter #25 Skrevet 22. september 2005 Vil understreke at jeg har sluttet å irritere meg over folk som ikke klarer å skrive korrekt. Jeg har aldri hatt noen problemer med det selv, og har derfor aldri skjønt at det går an å ikke "ha hode" for dette, men etter at jeg har blitt kjent med folk som bare ikke har sansen (det er ikke snakk om slurv), så har jeg blitt mer tolerant. Det handler faktisk om egenskaper vi alle har, og det er ganske arrogant å bli irritert fordi enkeltpersoner ikke er like flinke som du selv er. Noe annet er offentlige skilt etc., selvfølgelig. ← Kan jeg også påpeke at du i går irriterte deg over MINE skrivefeil?
Rapunsel Skrevet 22. september 2005 #26 Skrevet 22. september 2005 Kan jeg få påpeke at jeg så to feil i innlegget over? ← Ja, gjerne!
Rapunsel Skrevet 22. september 2005 #27 Skrevet 22. september 2005 Kan jeg også påpeke at du i går irriterte deg over MINE skrivefeil? ← Gud, du er hårsår!! Du kan ikke seriøst mene at du skal irritere deg over andres feil, men samtidig ikke takle at andre påpeker at du skriver feil selv? Jeg ser veldig godt skrivefeil, men det betyr da ikke at jeg er feilfri selv, eller at jeg blir grinete hvis noen påpeker feilene mine. Gjør vel ingenting det! Dessuten så er det lov å ha litt humor, spesielt inne på "Skråblikk", som du selv påpekte.
MiniMjau Skrevet 22. september 2005 Forfatter #28 Skrevet 22. september 2005 Gud, du er hårsår!! Du kan ikke seriøst mene at du skal irritere deg over andres feil, men samtidig ikke takle at andre påpeker at du skriver feil selv? Jeg ser veldig godt skrivefeil, men det betyr da ikke at jeg er feilfri selv, eller at jeg blir grinete hvis noen påpeker feilene mine. Gjør vel ingenting det! Dessuten så er det lov å ha litt humor, spesielt inne på "Skråblikk", som du selv påpekte. ← Jeg synes at det er du som er litt inkonsekvent her nå. Først så påpeker du alle mine skrive-leiferl(Nei, jeg er ikke hårsår, jeg påpeker bare fakta ), og så skriver du et innlegg i samme tråd hvor du sier at du har sluttet å iirriterer deg over andres skrivefeil. Du er inkonsekvent, eller så har noe skjedd i natt som har gjort at du har forandret mening.
Rapunsel Skrevet 22. september 2005 #29 Skrevet 22. september 2005 Jeg synes at det er du som er litt inkonsekvent her nå. Først så påpeker du alle mine skrive-leiferl(Nei, jeg er ikke hårsår, jeg påpeker bare fakta ), og så skriver du et innlegg i samme tråd hvor du sier at du har sluttet å iirriterer deg over andres skrivefeil. Du er inkonsekvent, eller så har noe skjedd i natt som har gjort at du har forandret mening. ← Men kjære deg, da. Jeg irriterte meg ikke over skrivefeilene dine i det hele tatt! Hvor har du det fra? Det var det som var humoren her, da. Det var bare litt godlynt erting fra min side, siden du irriterte deg så voldsomt.
MiniMjau Skrevet 22. september 2005 Forfatter #30 Skrevet 22. september 2005 jeg irriterte meg kanskje ikke så mye som tre utropstegn skulle tilsi. jeg trekker to utropstegn fra mitt opprinnelige innlegg. jeg kan faktisk redusere det fra irritert til oppgitt. jeg er OPPGITT over at folk skriver feil på skilt. hehe..
Rapunsel Skrevet 22. september 2005 #31 Skrevet 22. september 2005 Hehe. Jeg er også det. Men jeg skiller mellom offentlige skilt, plakater etc. (som sagt), og privatpersoner.
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2005 #32 Skrevet 22. september 2005 Og de og dem. Jeg ga de penger til kino. (Jaja, jeg vet at det er riktig i Bergen, det er ikke dere jeg mener )
NullHull Skrevet 23. september 2005 #33 Skrevet 23. september 2005 EDIT: Unntaket er selvfølgelig hvis navnet slutter på s. F.eks Nils' Kafè. ← Nils' Kafé
NullHull Skrevet 23. september 2005 #35 Skrevet 23. september 2005 (endret) Det dritér jeg i ← OK da! Så lenge det er greit for Nils så, det er tross alt han som eier stedet! Endret 23. september 2005 av NullHull
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå