Gå til innhold

Eupf og umettelig behov for omsorg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hele tiden hatt lett for å bli avhengig av folk og når folk gir meg omsorg så blir det så vanskelig å etterpå gi slipp. Slik det skjer når jeg har vært innlagt på psykiatrisk, like etter jeg har blitt utskrevet så kan jeg ofte få et stort savn etter omsorgen de ansatte ga meg. Trøsten jeg fikk når de stelte sårene mine og kappet meg sammen. Jeg får ikke den omsorgen andre steder og ofte vil jeg bare inn på psykiatrisk igjen, ikke fordi jeg er suicidal men bare for å oppleve den omsorgen på nytt. Er det noen som kjenner deg igjen eller er det bare meg? 

Anonymkode: 741cd...878

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke eupf, men kan kjenne meg igjen i det du skriver. 

Anonymkode: de5a3...6f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har hele tiden hatt lett for å bli avhengig av folk og når folk gir meg omsorg så blir det så vanskelig å etterpå gi slipp. Slik det skjer når jeg har vært innlagt på psykiatrisk, like etter jeg har blitt utskrevet så kan jeg ofte få et stort savn etter omsorgen de ansatte ga meg. Trøsten jeg fikk når de stelte sårene mine og kappet meg sammen. Jeg får ikke den omsorgen andre steder og ofte vil jeg bare inn på psykiatrisk igjen, ikke fordi jeg er suicidal men bare for å oppleve den omsorgen på nytt. Er det noen som kjenner deg igjen eller er det bare meg? 

Det sies at de med din diagnose gjerne ikke profiterer på innleggelse. Det kan jo se ut som om du er et godt eksempel på det. Jeg mener selvsagt at du skal få hjelp, men ikke en type hjelp som egentlig setter deg rett tilbake i samme status som før innleggelsen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har ikke eupf, men kan kjenne meg igjen i det du skriver. 

Hva slags diagnose har du? 

Skrevet

Hvordan bor du? Alene eller sammen med andre?  Naboer i nærheten?

Skrevet

Det blir som å ta paracet for hodeverken, istedetfor å prøve kurere hodeverken en gang for alle. Du lar deg selv ta paracet, heller enn å fikse problemet

Anonymkode: 10a74...4bb

Skrevet

Hva slags diagnose er dette?

Anonymkode: 948af...e53

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags diagnose har du? 

Bipolar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...