Gå til innhold

Sensitiv for dagslys

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter med lysømfintlige øyne. Det trenger ikke være sol, bare klart dagslys. Føler jeg går og myser hele tiden, og blir sliten av dette. Noen her som har eller har hatt det samme problemet og som fant en løsning på dette? Bruker solbriller når sola skinner for det hjelper i hvertfall litt, men føler meg dum om jeg går med det når det ikke er sol.

Har bra syn og trenger ikke briller eller noe.

Anonymkode: 29eb5...963

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt det samme her. Reagerer litt på tv og pc også. Skal snart begynne på igjen på jobb, men det går jo ikke hvis jeg ikke kan bruke pc. 

Anonymkode: 78b3c...383

Skrevet

Bruker solbriller hele året, omtrent hver eneste dag. Hvis det er for mørkt for solbriller og jeg husker å ta de med så bruker jeg briller med filter for blått lys. Bruker de også når jeg skal se mye på TV eller dra på shopping. Lyset i butikkene er forferdelige. Glemmer jeg de brillene så bruker jeg solbriller inne også. Bryr meg ikke om det "ser dumt ut". 😎

Anonymkode: 9a979...b81

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker solbriller hele året, omtrent hver eneste dag. Hvis det er for mørkt for solbriller og jeg husker å ta de med så bruker jeg briller med filter for blått lys. Bruker de også når jeg skal se mye på TV eller dra på shopping. Lyset i butikkene er forferdelige. Glemmer jeg de brillene så bruker jeg solbriller inne også. Bryr meg ikke om det "ser dumt ut". 😎

Hjelper blålysfilter på kjøpesenter/butikk altså?

Anonymkode: 8db42...31a

Skrevet

Bruker mye solbriller, men caps fungerer også godt når det egentlig ikke er «solbrillevær». 

Anonymkode: fd6bb...fd5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jepp! Jeg har gått fra å få migrene hver gang jeg har vært på shopping til kun ved sjeldne anledninger. Styrken på lyset er jo fortsatt den samme, men det er ikke like skarpt for øyet.

Har blålysfilter på telefonen også 👍

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De har et par rimelige på Synsam. Koster 300 kr for et par. De gjør ikke noe annet enn å filtrere ut det blå i lyset. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter med det samme. Jeg synes overskyet vær er verst, da blir lyset så skarpt. Bruker solbriller stort sett hele året, også innendørs. Kollegaene mine synes nok jeg er litt rar, men jeg orker ikke sitte og myse.

Anonymkode: 700d9...29a

• Liker 1
Skrevet

Bare husk å ta en prat med legen når det oppstår endringer med kroppen. Lysømfintlighet kan være tegn på sykdom, lurt å få utelukket det.

Anonymkode: 47ecc...6d4

Skrevet

Finnes også ett glass som heter supersmart på Specsavers. Det er ett glass med litt farge som ikke vises og en annen antirefleks enn vanlig. Er superlyssensetiv så har disse glassene, men også briller med lett farge som jeg bruker. Hjelper på hodepine og migrene. Kan være lyssensetiv om man har dårlig tårefilm, lyse øyne, store pupiller.

Anonymkode: 7d2f7...e56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...