Gå til innhold

For ung til høyhælte sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har mellomste på fjorten ytret ønske om å få sitt første par med høyhælte sko. Men jeg er litt tvilende. Jeg bruker jo høye hæler selv av og til, det gjør også storesøsteren hans. Men jeg er litt redd for at det kan skade føttene hans? I sommer har han brukt et av de gamle parene til storesøsteren litt, og han påstår de føles veldig bra å gå i. Bør jeg holde tilbake likevel eller la han kjøpe seg egne? 

Anonymkode: b2de4...f79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang jeg brukte høyhælte sko var vel på juleballet i 8. klasse, og da var jeg vel 13 år. 

Anonymkode: d6479...333

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I sommer har han brukt et av de gamle parene til storesøsteren litt, og han påstår de føles veldig bra å gå i.

Kan du poste bilde av et par høyhelte sko som ligner på disse?

Anonymkode: 4ba48...cb9

Skrevet

Barn skal ikke gå i hæler. Ødelegger så mye av foten, knær, hofter og rygg. Voksne bør heller ikke forøvrig

Anonymkode: d3872...f5a

• Liker 6
Gjest DramaTheLama
Skrevet

Ungdomsskolealder, men kun til fest.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I sommer har han brukt et av de gamle parene til storesøsteren litt, og han påstår de føles veldig bra å gå i

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og noe slikt synes sønnen din at føles veldig bra å gå i? Dette er jo absolutt ikke fritidssko.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og noe slikt synes sønnen din at føles veldig bra å gå i? Dette er jo absolutt ikke fritidssko.

Det er vel ikke meningen at det skal være fritidssko. Men han liker vel å fjonge seg litt han også av og til. :) 

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ingen burde gå med høyhælte sko, de ødelegger føttene.

Skrevet

For noen flere kommenterer: Jeg lar barna mine uttrykke seg slik de føler best selv.  Vil gutten min ha høye hæler diskuterer jeg om det er skadelig for føttene. Ikke om hva andre skal mene om hans biologiske kjønn vs fottøy. 
På samme måte som at døtrene mine får gå med flate sko!

• Liker 15
Skrevet

Daglig bruk av høye hæler er nok ikke bra for rygg og bein. Men det er ingenting i veien for at han kan pynte seg med pensko av og til, tenker jeg.

• Liker 4
Skrevet
venus24 skrev (16 minutter siden):

Daglig bruk av høye hæler er nok ikke bra for rygg og bein. Men det er ingenting i veien for at han kan pynte seg med pensko av og til, tenker jeg.

Jeg er ganske enig! Så tror han skal få velge seg et par :) 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

For noen flere kommenterer: Jeg lar barna mine uttrykke seg slik de føler best selv.  Vil gutten min ha høye hæler diskuterer jeg om det er skadelig for føttene. Ikke om hva andre skal mene om hans biologiske kjønn vs fottøy. 
På samme måte som at døtrene mine får gå med flate sko!

Så flott, du er en god mor og et godt menneske ❤️du gjør helt riktig her, gi han et par med høye hæler, men begrens bruken slik han ikke skader føttene🙂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I det siste har mellomste på fjorten ytret ønske om å få sitt første par med høyhælte sko. Men jeg er litt tvilende. Jeg bruker jo høye hæler selv av og til, det gjør også storesøsteren hans. Men jeg er litt redd for at det kan skade føttene hans? I sommer har han brukt et av de gamle parene til storesøsteren litt, og han påstår de føles veldig bra å gå i. Bør jeg holde tilbake likevel eller la han kjøpe seg egne? 

(musikk fra youtube) En Liten Pike I Lave Sko - Nora Brockstedt (Norske Slagere Kapittel 1- 1955)

Anonymkode: 76431...1df

Skrevet

Jeg fikk mine første høyhælte sko (slike Mary Janes med høy hæl), da jeg var 12. Dette var på 90-tallet - følte meg veldig fin! 

Anonymkode: c6130...701

Skrevet

Jeg synes det går bra med de skoene du linket til, TS. Hadde kanskje vært noe annet hvis han ønsket seg skyhøye stiletthæler, men jeg tror ikke han kommer til å ta skade av å gå i den typen sko du viser til en gang iblant. 

Anonymkode: a1c3d...0ed

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er til en gutt på 14 år. Leste du artikkelen?

«Kiropraktor Morten Johannessen fraråder sterkt å kjøpe høye hæler til små barn. Det er hårreisende at de selger høyhæla sko til barn, de har en fot som ikke er utviklet ennå. Man må vente til foten er utviklet, i 13-årsalderen, før man bruker slike sko. Men jeg anbefaler at barn venter enda lenger med å bruke det også, sier Johannsen»

Anonymkode: 7d954...37f

• Liker 6
Skrevet

Har bestilt sko til ham!! Og jeg gleder meg til å se han bruke dem. 
Så skal jeg hamle opp med alle som ikke takler det 😛 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...