AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #101 Del Skrevet 15. august 2021 tom1986 skrev (23 timer siden): Nei. Det er mors ansvar å bake til barna. Hvorfor det? Sitter kalebakingsgenet alltid på det andre x-kromosomet, det som ikke menn har? Anonymkode: f84fb...26c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #102 Del Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (På 14.8.2021 den 15.50): Mor baker og far steller ute. Og jeg har ikke sagt et ord om dårlig mor men for meg er det naturlig og legge arbeid i hjemmebakt kake uansett Anonymkode: 90c6e...da4 Haha! 😂 60 tallet vil ha deg tilbake! Anonymkode: ff360...ace 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 15. august 2021 #103 Del Skrevet 15. august 2021 Jeg synes at kjøpekake så definitivt er innafor. Tror ikke barna bryr seg overhodet. Ingen grunn til å bake selv dersom man ikke har lyst/tid. Allikevel, når det gjelder akkurat den kaken som har blitt foreslått av mange her (den frosne sjokoladekaken fra Rema), så knyter det seg litt inni meg. Ingrediensliste: Sukker, vegetabilske oljer (raps, kokos), hvetemel, egg, fuktighetsbevarende middel (E422), glukose-fruktose sirup, fettredusert kakaopulver (1,4%), skummetmelk pulver, modifisert stivelse (E1422), stivelse (inneholder hvete), emulgator (E471, E475, E481, E322), hevemiddel (E450, E500), salt, surhetsregulerende middel (E262), hvetegluten, helmelks pulver, kakaosmør, kakaomasse, vegetabilsk olje (herdet raps), konserveringsmidler (E202), fortykningsmiddel (E415), fargestoff (E120, E141, E160a), overflatebehandlingsmiddel (E904), aroma Nå er kake per definisjon ikke sunt, og det er heller ikke meningen at det skal være sunt, noe som selvfølgelig er helt greit. Men jeg ville heller kjøpt en kake med litt mer normale ingredienser, fra et bra bakeri/konditori, for eksempel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #104 Del Skrevet 15. august 2021 Lafamiglia skrev (37 minutter siden): Jeg synes at kjøpekake så definitivt er innafor. Tror ikke barna bryr seg overhodet. Ingen grunn til å bake selv dersom man ikke har lyst/tid. Allikevel, når det gjelder akkurat den kaken som har blitt foreslått av mange her (den frosne sjokoladekaken fra Rema), så knyter det seg litt inni meg. Ingrediensliste: Sukker, vegetabilske oljer (raps, kokos), hvetemel, egg, fuktighetsbevarende middel (E422), glukose-fruktose sirup, fettredusert kakaopulver (1,4%), skummetmelk pulver, modifisert stivelse (E1422), stivelse (inneholder hvete), emulgator (E471, E475, E481, E322), hevemiddel (E450, E500), salt, surhetsregulerende middel (E262), hvetegluten, helmelks pulver, kakaosmør, kakaomasse, vegetabilsk olje (herdet raps), konserveringsmidler (E202), fortykningsmiddel (E415), fargestoff (E120, E141, E160a), overflatebehandlingsmiddel (E904), aroma Nå er kake per definisjon ikke sunt, og det er heller ikke meningen at det skal være sunt, noe som selvfølgelig er helt greit. Men jeg ville heller kjøpt en kake med litt mer normale ingredienser, fra et bra bakeri/konditori, for eksempel. Ja de dauer nok av spise den EN gang i året Anonymkode: 0d3a6...b90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 16. august 2021 #105 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja de dauer nok av spise den EN gang i året Anonymkode: 0d3a6...b90 Nei, det gjør de ikke. Men jeg synes at de gangene i året at barn spiser usunn mat som kake (noe de selvfølgelig skal få når det er bursdag, 17. mai og lignende), så trenger det ikke å være enda mye verre enn nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DramaTheLama Skrevet 16. august 2021 #106 Del Skrevet 16. august 2021 Lafamiglia skrev (9 timer siden): Nei, det gjør de ikke. Men jeg synes at de gangene i året at barn spiser usunn mat som kake (noe de selvfølgelig skal få når det er bursdag, 17. mai og lignende), så trenger det ikke å være enda mye verre enn nødvendig. Nei, helst bør den være sukkerredusert ig grov. Gjerne med gulrøtter på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #107 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (På 8/15/2021 den 17.34): Ikke? Jeg bakte sjokoladekake i langpanne både til samboerens 32-årsdag og min egen 28-årsdag og det slo veldig godt an for å si det sånn Kanskje du bare ikke lager en god nok selv? Anonymkode: 2517a...8de Jeg sier ikke at en langpannekake ikke kan smake godt. Men i mine øyne er det ikke noe ordentlig bursdagskake - det er noe man baker på en vanlig søndag på måte. Når det er bursdag så gjelder det noe ekstragodt og fint. Anonymkode: d0bbc...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #108 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (På 8/14/2021 den 18.24): Dette er det jo få barn som liker, og ikke minst har de som regel en forventning om helt standard sjokoladekake. Anonymkode: 3255c...cab Barn liker ikke frukt? Vet du hva ganache er egentlig? Hvis barna kun spiser sjokoladekake og alt annet er nei-nei så lurer jeg på hva barna spiser til vanlig mat? Pølser og pommes? Jeg er klar over at matkulturen i Norge er ensidig og fattig, men er faktisk overrasket over at det kun er liksom ett alternativ til bursdagskake. Anonymkode: d0bbc...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 16. august 2021 #109 Del Skrevet 16. august 2021 DramaTheLama skrev (10 minutter siden): Nei, helst bør den være sukkerredusert ig grov. Gjerne med gulrøtter på. Nei, grøss. Men den bør helst være laget av normale ingredienser, og ikke være full av tilsetningsstoffer og andre merkelige greier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #110 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (På 8/14/2021 den 18.35): Sorry altså, men jeg hadde valgt kjøpekake foran kaker med most frukt og kvarg (!!!) any day. Gi meg heller en tradisjonell kake fremfor «superbakere» som alltid skal ha sin egen lille twist på ellers helt kurante kaker. Anonymkode: 01980...4fa Er ikke noe superbaker altså, og det jeg beskrev her er helt vanlige bursdagskaker i mine øyne. Anonymkode: d0bbc...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 16. august 2021 #111 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg sier ikke at en langpannekake ikke kan smake godt. Men i mine øyne er det ikke noe ordentlig bursdagskake - det er noe man baker på en vanlig søndag på måte. Når det er bursdag så gjelder det noe ekstragodt og fint. Anonymkode: d0bbc...632 Langpannekake er da en helt normal bursdagskake. Spesielt om det er sjokoladekake. I min barndom hadde vi alltid bløtkake. Men ungene nå liker stort sett ikke det. Så sjokoladekake, enten det er i langpanne eller om den er rund, er et sikkerstikk, vil jeg si. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #112 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Barn liker ikke frukt? Vet du hva ganache er egentlig? Hvis barna kun spiser sjokoladekake og alt annet er nei-nei så lurer jeg på hva barna spiser til vanlig mat? Pølser og pommes? Jeg er klar over at matkulturen i Norge er ensidig og fattig, men er faktisk overrasket over at det kun er liksom ett alternativ til bursdagskake. Anonymkode: d0bbc...632 Kommentaren her fikk meg til å tenke på de bursdagene jeg har arrangert for sønnen min hittil(han er bare to foreløpig da, så er nok forskjellig fra mange andre her). Hadde det vært for barna (de fleste jamngamle, eldste to år eldre) kunne jeg kutta alt som heter kake. Både i år og i fjor var alt som heter kake glemt da jeg tok fram friske bær. Det slår alt! Anonymkode: 07df4...156 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 16. august 2021 #113 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Barn liker ikke frukt? Vet du hva ganache er egentlig? Hvis barna kun spiser sjokoladekake og alt annet er nei-nei så lurer jeg på hva barna spiser til vanlig mat? Pølser og pommes? Jeg er klar over at matkulturen i Norge er ensidig og fattig, men er faktisk overrasket over at det kun er liksom ett alternativ til bursdagskake. Anonymkode: d0bbc...632 Matkulturen i Norge er slettes ikke ensidig. Det finnes så mye mer enn bare pølser og potetstappe. Hvis du synes maten vi har her i landet er gjensidig, kjenner du feil folk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #114 Del Skrevet 16. august 2021 Folk er forskjellig, det må vi bare akseptere. Det er minst to måter å se dette på ; 1. det er samme om kaken er kjøpt eller hjemmebakt, bare den er god. 2. Det betyr noe for mor å bake til barnet, mor gjør en ekstra innsats fordi det betyr noe for henne. Jeg er i kategori 2. Og btw ; i min verden ( i mine relasjoner) baker ikke far. Unntatt min pappa da ; han bakte mye kaker. Anonymkode: 90c6e...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #115 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Barn liker ikke frukt? Vet du hva ganache er egentlig? Hvis barna kun spiser sjokoladekake og alt annet er nei-nei så lurer jeg på hva barna spiser til vanlig mat? Pølser og pommes? Jeg er klar over at matkulturen i Norge er ensidig og fattig, men er faktisk overrasket over at det kun er liksom ett alternativ til bursdagskake. Anonymkode: d0bbc...632 Ts her. Barnet spiser (nesten) kun sjokoladekake, men altså, hva for noen rare slutninger er det du trekker her nå? Kan fortelle deg at barnet spiser både gulrøtter, havregrøt og makrell i tomat for å nevne noe. Så ingen fare. Har du spurt dine egne barn hva de helst vil ha av sjokoladekake og denne fancy kaken din? Anonymkode: bcf4c...934 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #116 Del Skrevet 16. august 2021 Honey Dew skrev (21 minutter siden): Matkulturen i Norge er slettes ikke ensidig. Det finnes så mye mer enn bare pølser og potetstappe. Hvis du synes maten vi har her i landet er gjensidig, kjenner du feil folk. Men det demonstreres jo veldig bra i denne tråden også at matkulturen i Norge er veldig fattig og ensidig. Most frukt, ganache og kvarg er noe altfor eksotisk for barn? Folk kan ikke engang tenke seg at barn kunne faktisk spise noe annen kake enn langpannekake? Sorry, men det forteller mye. Utvalget i matbutikker er jo helt elendig også. Anonymkode: d0bbc...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #117 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Barnet spiser (nesten) kun sjokoladekake, men altså, hva for noen rare slutninger er det du trekker her nå? Kan fortelle deg at barnet spiser både gulrøtter, havregrøt og makrell i tomat for å nevne noe. Så ingen fare. Har du spurt dine egne barn hva de helst vil ha av sjokoladekake og denne fancy kaken din? Anonymkode: bcf4c...934 Synes det var mye rarere å påstå at barn ikke liker kaker med forskjellige ingredienser, at sjokoladekake er liksom det eneste de kan like. Vi har ofte sjokoladekake i tillegg til den ordentlige bursdagskaken. De liker begge Anonymkode: d0bbc...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #118 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Haha! 😂 60 tallet vil ha deg tilbake! Anonymkode: ff360...ace Men alvorlig talt, hvor ofte er det faktisk far som baker bursdagskake? Anonymkode: d0bbc...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #119 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvorfor det? Sitter kalebakingsgenet alltid på det andre x-kromosomet, det som ikke menn har? Anonymkode: f84fb...26c Da har jeg fått 2 av manne-X-kromosomet. Hater å bake og hvis jeg prøver, blir det skikkelig mislykket. Flatt, smuldrete, henger ikke sammen osv. osv. Anonymkode: 01a5b...369 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #120 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn liker ikke frukt? Vet du hva ganache er egentlig? Hvis barna kun spiser sjokoladekake og alt annet er nei-nei så lurer jeg på hva barna spiser til vanlig mat? Pølser og pommes? Jeg er klar over at matkulturen i Norge er ensidig og fattig, men er faktisk overrasket over at det kun er liksom ett alternativ til bursdagskake. Anonymkode: d0bbc...632 Min erfaring er at de fleste barn enten spiser bare glasuren/kremen på kakene, eller bare kake uten krem. Generelt liker barn ikke ting blandet, men noen er selvfølgelig enklere i matveien enn andre. Most frukt (sur og våt) blandet med kake (søt og tørr) tviler jeg på at ville blitt noen høydare i en barnebursdag. Mitt barn er kresen, men spiser vanlig mat så lenge delene er hver for seg, ikke blandet. Spagetti for seg, spagettisaus ved siden av og så videre. Vi jobber selvfølgelig med dette (spagettisaus i seg selv er fremgang), men i bursdagselskapene går vi for noe vi tror blir spist uten protester. De skal jo ha det gøy, tross alt. Vi har forresten hatt barn av mange nasjonaliteter i bursdager, men de har ikke vært noe mer glade i blandet mat av den grunn. Anonymkode: a3f74...b3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå