Gå til innhold

Kjøpe ferdig kake til barnebursdag?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper da virkelig ikke at det var ett alternativ at storesøster/storebror ikke får barnebursdag bare pga en nyfødt baby! Det hadde vært ondskapsfullt å drite i eldstemann!

Anonymkode: 0d3a6...b90

Der var mammapolitiet ja! På hugget, aggressivt, med antagelser som er bak mål. 

Jeg har flere ganger kjøpt meg ut av slike kniper at jeg ikke hadde kapasitet til å ordne slikt hjemme. Leos lekeland, Wasteland, Vannkanten. Fødselsdagsbarnet har elsket det også. Man driter ikke i barna sine selv om man er så sliten at man tyr til andre løsninger. 

Det er imponerende at hun orker å arrangere det HJEMME med nyfødt! Det var bare det kommentaren du angrep sa.

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns ikke at det er greit. Kan kjøpe kaker til alle andre anledninger men når noen har bursdag så skal man legge litt sjel i det og bake selv. 

Anonymkode: 90c6e...da4

Gjelder det både mor og far, og må de fordele arbeidet med kaken helt likt for at det skal telle? Hvis far baker kaken helt alene, er mor en bedre eller verre mor enn kjøpekakemor?

Anonymkode: c5222...e6d

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det innafor? Type fryst sjokoladekake med strøssel eller lignende? Smaker de ok? Tidsmessig vanskelig med nyfødt i hus 😅

Anonymkode: bcf4c...934

Jaja, herregud 😅😅

Dessuten er ferdigkaker veldig godt! Særlig de som kommer fra frysen. De i kjekshyllene er kjipere. 

Anonymkode: d6414...1da

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper da virkelig ikke at det var ett alternativ at storesøster/storebror ikke får barnebursdag bare pga en nyfødt baby! Det hadde vært ondskapsfullt å drite i eldstemann!

Anonymkode: 0d3a6...b90

Jo, det var det hun skrev i HI. 

»Avlyser barnebursdag fordi jeg ikke rekker bake 3 etasjers doning med tema». 

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjelder det både mor og far, og må de fordele arbeidet med kaken helt likt for at det skal telle? Hvis far baker kaken helt alene, er mor en bedre eller verre mor enn kjøpekakemor?

Mor baker og far steller ute. Og jeg har ikke sagt et ord om dårlig mor men for meg er det naturlig og legge arbeid i hjemmebakt kake uansett

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mor baker og far steller ute. Og jeg har ikke sagt et ord om dårlig mor men for meg er det naturlig og legge arbeid i hjemmebakt kake uansett

Far steller ute? Hva om de bor i blokk, hva gjør han da? Boner oppgangen? Hvorfor er det mer naturlig for far å slå plenen enn å bake kaken? 

• Liker 28
Skrevet

Vi gjorde det da eldste hadde barnebursdag og yngste var nyfødt. De er barn, de er ikke kresne på sjokoladekake😂

Anonymkode: 3255c...cab

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Boner oppgangen?

😅

Tror ikke det kommer så mange unger i den bursdagen om de blir møtt av pappa som løper rundt i oppgangen med boner. 

Anonymkode: 85e3e...051

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan skulle du visst at kaken var kjøpt? De fryste kakene fra Rema ser jo ut som en helt vanlig langpannekake. Umulig å vite om den er hjemmebakt eller ikke, med mindre man serverer rett fra esken (og det er det vel ingen som gjør...?) 

Anonymkode: 65f3b...3a6

En langpannekake er ikke noe bursdagskake i mine øyne. 

Anonymkode: d0bbc...632

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gjengen består av 6-åringer, og bursdagsbarnet elsker langpannekake 😊 Ts

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Langpannekake er helt vanlig bursdagskake hos mange, i alle lag. 

Anonymkode: b5897...fad

• Liker 20
Skrevet

Selvfølgelig🎂 

Anonymkode: 42840...bc0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

🤣🤣🤣 langpanne sjokoladekake er jo bursdagskaken over alle bursdagskaker!

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da blir det langpannekake, og ser ikke noe problem med kjøpt kake hvis du har dårlig tid. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

🤣🤣🤣 langpanne sjokoladekake er jo bursdagskaken over alle bursdagskaker!

Det var jeg ikke klar over.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt innafor😀. Men bare husk at de man kjøper frys fra rema ikke er like stor som en langpannekake man lager selv (så kanskje du trenger to)

Anonymkode: 29a7b...256

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Personlig driter jeg i om kaken er formet som et rektangel, kvadrat, hjerte eller runding (eller hva du nå bruker), så lenge den smaker godt. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Langpannekake er helt vanlig bursdagskake hos mange, i alle lag. 

Anonymkode: b5897...fad

Det var jeg ikke klar over. Hvis det er sant så er det bare å kjøre på. Misforstod i så fall spørsmålet. Trodde det var snakk om om det er greit å erstatte det jeg selv oppfattet som ordentlig bursdagskake med en kjøpt sjokoladelangpannekake.

Skrevet
Kinder skrev (56 minutter siden):

Personlig driter jeg i om kaken er formet som et rektangel, kvadrat, hjerte eller runding (eller hva du nå bruker), så lenge den smaker godt. 

Det er ikke snakk om hva kaken er formet som. Poenget er at man kan kun lage veldig enkle kaker hvis de er laget i langpanne. Da kan man ikke ha flere lag, osv.

Skrevet

Selvfølgelig er det innafor 😄 Barna bryr seg ikke om kaken er kjøpt eller hjemmelaget. Jeg har tre barn og har alltid brukt toro 😅 Synes det er nok stress med resten av bursdagsplanleggingen. Sist vi feiret fikk den ene moren smake når hun hentet barnet, hun syntes kaken var så god at hun spurte etter oppskrift 🤣 

Anonymkode: 9390b...4c4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...