Gå til innhold

Kjøpe ferdig kake til barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du det travelt så kjøper du kake.

Gjør du det fordi du ikke gidder, er det ikke greit!

Anonymkode: f4eb7...783

Hvorfor skulle ikke det være greit? Det er da like greit og god nok grunn som noen, å kjøpe en kake. Man kan ikke bake, man har hatt en travel uke, orker derfor ikke begynne med bakekakestyr, og så kjøper man en.

Kom ikke her og lek mammapoliti og kakepoliti på en gang....

Anonymkode: be442...aab

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En langpannekake er ikke noe bursdagskake i mine øyne. 

Anonymkode: d0bbc...632

Du er voksen. Det er snakk om en barnebursdag. 

Anonymkode: 9390b...4c4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er voksen. Det er snakk om en barnebursdag. 

Anonymkode: 9390b...4c4

Jeg lager ikke langpannekaker til mine barn heller til bursdag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg lager ikke langpannekaker til mine barn heller til bursdag. 

Hva lager du da? Min liker feks ikke verken marsipankake eller bløtkake. 

Anonymkode: bcf4c...934

• Liker 6
Skrevet

Helt innafor synes jeg😅 langpanne er da perfekt for barnebursdag😊

Jeg er kanskje sær, men jeg synes kjøpte kaker er de aller beste😇

Anonymkode: 4c4c0...9af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Far steller ute? Hva om de bor i blokk, hva gjør han da? Boner oppgangen? Hvorfor er det mer naturlig for far å slå plenen enn å bake kaken? 

Anonymkode: c5222...e6d

Slik er det i min verden, klassisk kjønnsrollemønster. Derfor svarer jeg deretter. 

Anonymkode: 90c6e...da4

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva lager du da? Min liker feks ikke verken marsipankake eller bløtkake. 

Kaker med flere lag og noe god krem inni mellom lagene, most frukt fungerer bra og. Eller mousse, ganache, kremfløte med kvarg, osv. osv. Har aldri laget marsipankake.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kaker med flere lag og noe god krem inni mellom lagene, most frukt fungerer bra og. Eller mousse, ganache, kremfløte med kvarg, osv. osv. Har aldri laget marsipankake.

Høres fint ut det altså, men tenker jo det egner seg best i voksenbursdag (i tillegg til noe annet), og ikke en barnebursdag :) Min hadde ikke likt den kaken, skal ikke ha noe som helst med krem (annet enn sjokoladeglasur). 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er det jo få barn som liker, og ikke minst har de som regel en forventning om helt standard sjokoladekake. 

Anonymkode: 3255c...cab

• Liker 17
Skrevet

Pre korona hadde jeg verdens beste barnebursdag. Kjøpte inn smultringer og minimuffinsbrett (europris) og blandet opp glasur og kjøpte inn masse strøssel, smarties, minikjeks, mine oreo, smågodt +++ og en kremboks og sånne dekortuber med rød og grønn. Hadde papirduk, og så fikk barnebursdagen pynte alt og knaske pynt underveis. Var selvfølgelig nøye på håndvask før vi starta, men så hadde de store papirtallerkner hver som de tok skjeer med pynt på først og så stakk fingrene ned i det de hadde forsynt seg fra. 

Jeg var inne i en periode jeg jobba veldig mye, så det å kunne bare handle inn og så var jeg ferdig.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sorry altså, men jeg hadde valgt kjøpekake foran kaker med most frukt og kvarg (!!!) any day. Gi meg heller en tradisjonell kake fremfor «superbakere» som alltid skal ha sin egen lille twist på ellers helt kurante kaker.

Anonymkode: 01980...4fa

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

😅

Tror ikke det kommer så mange unger i den bursdagen om de blir møtt av pappa som løper rundt i oppgangen med boner. 

Anonymkode: 85e3e...051

Du vet sikkert hva brukeren tenkte på når det gjaldt boning. Det er boning av gulv det er snakk om.

Anonymkode: 98a5d...27f

• Liker 3
Skrevet

Fullstendig lov med kjøpekake! Og unger elsker jo is også, enkelt det og. Ellers er Toro også helt ålreit, muffins eller brownies’en syns jeg er god 😊

Anonymkode: 97b1e...7cf

• Liker 2
Skrevet

Kjør på!

Eneste grunnen til at jeg ikke gjorde det samme var at vi var tre(!) voksne som delte på å lage og pynte ei standard sjokoladelangpannekake 🙈 

Anonymkode: 07df4...156

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvilke barn, foruten dine muligens, synes det er godt da? De fleste barn velger nok den kjøpkaka 7 dager i uka om de fikk.

Anonymkode: 6d6c1...a14

• Liker 6
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En langpannekake er ikke noe bursdagskake i mine øyne. 

I 6 åringers øyne er det beste langpanne sjokoladekake, gjerne med godteri oppå 🍭

Eller «iskake» med smågodt oppå (les: 2 liters is deiset oppi en bolle, hell over smågodt og stapp nedi et lys). 

Men er lurt å velge ganske likt godteri, fordi plutselig vil alle ha det samme 🍰

I barnehagen/skolen hadde ungene blitt helt ☹️ av å få servert kvarg, fruktskål eller kremkaker. 

Endret av Fløff
  • Liker 5
Skrevet

Kjøpekake og is er helt innafor🥳

Anonymkode: d8fb3...e8b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det innafor? Type fryst sjokoladekake med strøssel eller lignende? Smaker de ok? Tidsmessig vanskelig med nyfødt i hus 😅

Helt innenfor. Spesielt med nyfødt i hus. Ingen forventer annet enn en Toro kake eller noe ferdigkjøpt 😄 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du vet sikkert hva brukeren tenkte på når det gjaldt boning. Det er boning av gulv det er snakk om.

Anonymkode: 98a5d...27f

Jau. 

Anonymkode: 85e3e...051

• Liker 2
Skrevet

Kjøpekake er helt greit det, men å bruke argumentet om nyfødt i hus, for ikke å bake selv, den kjøper jeg ikke...

Har 3 barn, og har da aldri hatt problemer med å få bakt kaker/muffins/cakpops osv til bursdager. Spessielt ikke  når jeg var hjemme i permisjon.

Men nå elsker jeg å bake da, så ville aldri latt en god grunn for å bake litt gå fra meg

Anonymkode: 9cc58...a7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...