blå Skrevet 20. september 2005 #1 Skrevet 20. september 2005 (endret) Jeg trenger å bli hekta på et nytt adventure spill. Men jeg finner ingen som jeg tror kan passe til meg. Har fra før spilt: - Den lengste reisen - Syberia 1 og 2 - Monkey Island 3 og 4 - Grim fandango - Myst spillene Jeg er ikke så glad i action, og vil helst rusle rundt i spillet uten mas og kjas, uten å måtte være redd for å dø. Kan noen hjelpe en liten spilleblå??? Endret 20. september 2005 av blå
Gjest Bøllefrøet Skrevet 20. september 2005 #2 Skrevet 20. september 2005 Ja, jeg kan hjelpe.. Du kan f.eks spille det nye spillet Still Life som er laget av de samme som lagde Syberia 1 & 2 Det har jeg nettopp spillt og likte det godt (men ingenting slår Den lengste reisen.. hehe;)) Jeg har også bestilt disse nå: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B...3717106-2023800 De kommer ikke på en stund men Spillene, og mange andre lignende spill, kan du f.eks lese om på: http://www.justadventure.com/ (Blitt hekta på sånne spill igjen nå jeg skjønner du )
Gjest Persille ii Skrevet 21. september 2005 #3 Skrevet 21. september 2005 Et spill som akkurat er gitt ut er Fahrenheit. Omtale kan du lese her Demo kan du laste ned her Har lastet ned demoen men har ikke fått testen den ennå. Må ha noe å gjøre mens jeg venter på Drømmefall.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #4 Skrevet 21. september 2005 Sam & Max!!! Gamle spill, men utrolig morsomme!
Gjest *Snart medlem* Skrevet 22. september 2005 #5 Skrevet 22. september 2005 Hvis du har lyst på et litt annerledes adventure-spill med en litt annen type gåter kan du teste In Memoriam. Konseptet i dette spillet er at en seriemorder har lagt igjen en cd med et spill til etterforskerne, og det er dette spillet du spiller.
Dødspingvinen Skrevet 22. september 2005 #6 Skrevet 22. september 2005 Hei MissA. Har akkurat spilt ferdig Black Mirror. Ville bare forberede deg på oxford engelsk og veldig "stiff upper lip" Ellers er det greit
Gjest gjesta Skrevet 22. september 2005 #7 Skrevet 22. september 2005 K-Komputer hadde en anmeldelse av "Still Life" som ble nevnt av *MissA*. Det fikk en god anmeldelse, men det ble presisert at det var kun for voksne pga at det er både blodig og uhyggelig. Pluss for god og mørk stemning, interessante figurer, god historie og enkel brukeflate. Minuset var at det er en stor variasjon i vanskelighetsgraden.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 22. september 2005 #8 Skrevet 22. september 2005 Hei MissA. Har akkurat spilt ferdig Black Mirror. Ville bare forberede deg på oxford engelsk og veldig "stiff upper lip" Ellers er det greit ← Ja, har lest et par anmeldelser av det.. Egentlig kjøpte jeg det og "The Watchmaker" bare fordi jeg hadde tenkt til å kjøpe "A Journey To The Centre Of The Earth", men så så jeg at alle spilla sammen ikke kostet så mye mer enn bare det ene alene, så da kjøpte jeg likeså godt alle sammen
Gjest Bøllefrøet Skrevet 22. september 2005 #9 Skrevet 22. september 2005 K-Komputer hadde en anmeldelse av "Still Life" som ble nevnt av *MissA*. Det fikk en god anmeldelse, men det ble presisert at det var kun for voksne pga at det er både blodig og uhyggelig. Pluss for god og mørk stemning, interessante figurer, god historie og enkel brukeflate. Minuset var at det er en stor variasjon i vanskelighetsgraden. ← Jepp, det er litt blodig, men jeg syns ikke det var så mye av det.. Men er jo et litt mørkt spill da.. Men hvis man liker Syberia 1&2 så syns jeg det er verdt å teste "Still Life" også Noen av gåtene er litt vanskelige ja, så var et par ganger jeg var nødt til å sjekke walkthroughen, men det går ann uten, det er bare det at jeg blir litt utålmodig.. Hehe..
blå Skrevet 22. september 2005 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2005 Jeg får også nevne at jeg er utrolig lettskremt av meg, og sitter mye alene på nettene og spiller. Derfor tror jeg ikke alt for mørke og skumle spill er noe for meg. Da er det hyggeligere med Monkey Island liksom....
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #12 Skrevet 22. september 2005 Hvor kjøper dere alle disse spillene?
blå Skrevet 22. september 2005 Forfatter #13 Skrevet 22. september 2005 Det er mange steder som selger dataspill. På internett er det jo en haug av steder. Ellers selger ofte musikksjapper spill, eller databutikker (f.eks spaceworld) og jeg har også sett det i flere bokhandlere.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 23. september 2005 #14 Skrevet 23. september 2005 Jeg får også nevne at jeg er utrolig lettskremt av meg, og sitter mye alene på nettene og spiller. Derfor tror jeg ikke alt for mørke og skumle spill er noe for meg. Da er det hyggeligere med Monkey Island liksom.... ← Hehe.. Jeg skvatt ikke av Still Life Det er ikke et sånt spill..
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #15 Skrevet 23. september 2005 Spill World of Warcraft....... :D
blå Skrevet 23. september 2005 Forfatter #16 Skrevet 23. september 2005 Hehe.. Jeg skvatt ikke av Still Life Det er ikke et sånt spill.. ← Men er det noe sånn skumle greier der?? Jeg er redd for alt...........jeg ser ikke på trillere engang på tv. Er det mulig å dø?? Eller kan jeg tusle rundt i ro og mak uten noe stress?? Kan du ikke fortelle litt??
Gjest gjest1 Skrevet 23. september 2005 #17 Skrevet 23. september 2005 Sam & Max!!! Gamle spill, men utrolig morsomme! ← Enig. Dette er spillet som fikk meg hektet på adventure-spill. I tillegg så er Day of the Tentacle genialt. Likte du Monkey island, så vil du like disse også.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 23. september 2005 #18 Skrevet 23. september 2005 (endret) Men er det noe sånn skumle greier der?? Jeg er redd for alt...........jeg ser ikke på trillere engang på tv. Er det mulig å dø?? Eller kan jeg tusle rundt i ro og mak uten noe stress?? Kan du ikke fortelle litt?? ← Du kan ikke dø, du kan tusle rundt uten å skvette.. Hehe.. Det går ut på nøyaktig det samme som Syberia, bare at det ikke er samme historie.. Det er ikke skummelt syns jeg da.. Det det handler om er at du er en politietterfosker (Victoria McPherson) som skal løse et seriemord (men det er absolutt ikke som CSI, altså sånn at det du hovedsakelig gjør er å finne bevis på åstedet, selv om det virker litt sånn akkurat i starten..) Etterhvert finner hun ut at disse mystiske mordene er merkelig like de mordene som morfaren etterforsket.. Og spillet bytter også på, så du ikke bare spiller Victoria, men også morfaren (i 20-åra eller noe sånt) så du også selv ser hvordan mordene ligner på hverandre.. Hovedsakelig handler det vel mest om å snakke med folk for å finne ut av ting, og så må du selvfølgelig løse noen gåter for å komme deg videre da Det ekleste i spillet er kanskje når du ser likene.. Men jeg syns det ser såpass fake ut at jeg ikke ble redd/syns det var ekkelt (og jeg er ganske pingle selv.. hehe) De banner kanskje en del.. Men er ikke såå ille.. Hvis du orka å spille Den Lengste Reisen med banninga der så orker du det her og Historien i spillet engasjerte hvertfall meg veldig Her er en link, jeg er ikke så veldig flink til å forklare, men du kan lese om det her, og se noen bilder også: http://gamer.no/art.php?articleId=16310 Endret 23. september 2005 av *MissA*
blå Skrevet 23. september 2005 Forfatter #19 Skrevet 23. september 2005 Tusen takk MissA. det hørtes ut som et spill jeg kan kose meg med ja. Er ikke så nøye med banning jeg da, tåler ganske mye der. Det er sener og bilder jeg blir redd for...........har kanskje litt for livlig fantasi noen ganger, og alle bilder jeg har sett lagrer seg i hjernen, også tar jeg det frem på ugreie tidspunkt som natterstid eller alene i skogen osv.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 23. september 2005 #20 Skrevet 23. september 2005 Jeg er ganske lettskremt selv.. Har prøvd meg på Doom 3 og Silent Hill 4.. Haha.. Det funka ikke Ble jo så redd at jeg ikke turte å spille i mer enn 5 minutter eller noe sånt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå