Gå til innhold

Erfaring med silikon i brystene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fylte 18 år for noen måneder siden og har lenge villet ta silikon i puppene. Har gjort alt av reaseach og selve prosessen ser helt forferdelig ut - måten de skjærer opp brystene dine og dytter inn to «plastikk baller». Jeg har også nylig fått med meg at man kan bli syk av silikonen og at man da må ta det ut. dette virker jo veldig kjipt, spesielt etter å ha brukt flere tusen kroner.

jeg er nå en B cup og syns puppene mine er veldig små, men så er jeg veldig redd arrene vil gjøre meg usikker eller om jeg blir syk. 

Hva tenker dere jeg burde gjøre? og til dere som har silikon - angrer dere?

Anonymkode: 93a24...0df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angrer ikke. Arrene er synlig med bikini, det er ulempe men jeg driter i det. Tok små implantater så det fortsatt ser naturlig ut. Se på Instagrammen til Emma Ellingsen. Hun har perfekt størrelse til kroppen

Anonymkode: b7075...38c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Angrer ikke. Arrene er synlig med bikini, det er ulempe men jeg driter i det. Tok små implantater så det fortsatt ser naturlig ut. Se på Instagrammen til Emma Ellingsen. Hun har perfekt størrelse til kroppen

Anonymkode: b7075...38c

er arrene veldig synlige? og føles det ubehagelig?

Skrevet

Jeg angrer forsåvidt ikke. Er 11 år siden og har aldri hatt noe problemer med det...

MEN jeg ville ikke gjirt det i dag 

Anonymkode: 42329...414

Skrevet

Arrene til venninnen min led silikon syntes nesten ikke i det hele tatt. Jeg har vært test personen for å se om arrene er synlig på nær avstand, for hun klarer ikke se de nære selv, kun i speilet 😂

Men uansett, det er nå 3 år siden og de arrene syntes ikke i det hele tatt

Anonymkode: 8e2e2...742

Skrevet

Jeg angrer vel ikke, men det er litt ekkelt å tenke på at jeg har plast i kroppen. Mine arr er veldig små og synes ikke i det hele tatt. Jeg gikk fra en A-cup til B/C, og de er ikke store, står bra til kroppen min. Ingen hadde gjetta at jeg har silikon.

Det du må huske på er at brystene dine blir helt like de du har fra før, bare større. Jeg ønsket i utgangspunktet en litt annen form, eller større, for å "samle" de litt mer sammen. Kirurgen var åpen på at det ikke var sikkert at han fikk det til, mtp anatomien min. Det ble ikke som jeg hadde håpet, men var jo litt klar over det fra før. 

Jeg er også litt redd for hvordan de vil se ut etter amming...

Anonymkode: 78aed...09b

Skrevet

Jeg også ville ta silikon da jeg ble 18. hadde en liten a cup.. prøvde å lære meg å elske de i stedet for å operere, men da jeg ble 27 år og fremdeles hadde komplekser så la jeg meg under kniven :) elsker de! Fikk en c cup. Ser veldig naturlig ut og føles myke og gode. Eneste ulempen er at se er under muskelen.. og da kjenner jeg de og det føles rart når brystmuskelen brukes. Elsket å svømme før, men nå syns jeg det er ubehagelige pga puppene. Ta Over om du kan!

Anonymkode: a267b...b4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg også ville ta silikon da jeg ble 18. hadde en liten a cup.. prøvde å lære meg å elske de i stedet for å operere, men da jeg ble 27 år og fremdeles hadde komplekser så la jeg meg under kniven :) elsker de! Fikk en c cup. Ser veldig naturlig ut og føles myke og gode. Eneste ulempen er at se er under muskelen.. og da kjenner jeg de og det føles rart når brystmuskelen brukes. Elsket å svømme før, men nå syns jeg det er ubehagelige pga puppene. Ta Over om du kan!

Er det sånn at du kjenner at de er der og at det er ubehagelig?  utenom når du svømmer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det sånn at du kjenner at de er der og at det er ubehagelig?  utenom når du svømmer. 

Legger veldig lite merke til de til vanlig. Kun om jeg «flexer» brystmusklene så kjenner jeg at det er noe der. Kirurgen spurte om jeg drev med mye styrketrening og spesielt bryst-trening.. men det gjør/gjorde jeg ikke så da var det greit. Ville valgt under muskelen igjen, mest pga hvor små de va med lite fett, ville garantert fått ripling om ikke! 

Skrevet

Men kirurgen vet hva som gir best resultat. Hvis du har lite fettvev, så vil under muskelen gi best resultat. Har du nok fettvev så vil over gi godt resultat :)

Men ville prøvd å leve ett par år til å bli fortrolig med de du har. Du har B cup, og det er en veldig delikat størrelse etter min mening. Lett for meg å si nå, men ville ikke tatt silikon om jeg hadde hatt B cup. Silikon er dyrt, og spesielt om du tar de under muskelen så er det visse ulemper. Over har jeg som sagt ingen erfaring med, annet enn at ripling forekommer raskere/oftere.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tok det da jeg var ferdig å få barn. Men operasjonen og tiden etterpå var mildt sagt helt jævlig. Jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre det igjen da smertene var så ille og langvarige. Resultatet ble derimot veldig bra! 

Det viste seg at jeg ikke var helt ferdig med å få barn likevel. Nå er jeg høygravid og puppene ser ikke ut. Når jeg er ferdig å amme er de nok helt ødelagte. 

Det er alt i alt penger rett i dass å operere inn silikon før kroppen er ferdig utvilket og før man har fått barn. Du rekker såklart å ha fine pupper i noen år før du må fjerne de og belage deg på ny operasjon. 

Anonymkode: fdc63...6b6

• Liker 1
Skrevet

Tok silikon når jeg var 27, hadde da hatt komplekser for min b-cup bryster hele veien. Har nå en D-cup og er veldig fornøyd! Det er noe av det beste jeg har gjort for meg selv! Klær passer bedre og jeg føler meg mye mer feminin, ikke angret en dag 😊

MEN det følger med en del smerte, du må i narkose og det tok meg 6 mnd før jeg kunne ligge på siden, måtte altså sove på ryggen i 6 mnd. Er glad jeg var såpass voksen da jeg tok silikon og vil anbefale deg som er så ung å vente noen år og kjenne på det for å gjøre en riktig beslutning for deg selv.

Anonymkode: 48f86...f50

Skrevet

Vil anbefale deg å vente til etter du er ferdig med barn.

jeg tok i alder av 30 år da jeg visste at jeg ikke skulle ha flere barn. Gikk fra a til c cup. Veldig fornøyd og angrer ikke. Men er glad jeg ventet til etter barn. Har flere venninner som tok før barn, og de har måtte operere på nytt.

• Liker 2
Skrevet
Mille89 skrev (34 minutter siden):

Vil anbefale deg å vente til etter du er ferdig med barn.

jeg tok i alder av 30 år da jeg visste at jeg ikke skulle ha flere barn. Gikk fra a til c cup. Veldig fornøyd og angrer ikke. Men er glad jeg ventet til etter barn. Har flere venninner som tok før barn, og de har måtte operere på nytt.

Hva om jeg velger å ikke amme da? Da går det vell fint?

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Tok silikon når jeg var 27, hadde da hatt komplekser for min b-cup bryster hele veien. Har nå en D-cup og er veldig fornøyd! Det er noe av det beste jeg har gjort for meg selv! Klær passer bedre og jeg føler meg mye mer feminin, ikke angret en dag 😊

MEN det følger med en del smerte, du må i narkose og det tok meg 6 mnd før jeg kunne ligge på siden, måtte altså sove på ryggen i 6 mnd. Er glad jeg var såpass voksen da jeg tok silikon og vil anbefale deg som er så ung å vente noen år og kjenne på det for å gjøre en riktig beslutning for deg selv.

6 mnd😳

Kjenner du fortsatt noe smerte? om noen skulle ha dulta bort i puppen for eksempel?🙈 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

6 mnd😳

Kjenner du fortsatt noe smerte? om noen skulle ha dulta bort i puppen for eksempel?🙈 

Ja, det tok lang tid!

Jeg er veldig liten i kroppen og mulig jeg fikk tryglet meg til litt større implantater enn jeg burde ha hatt (kirurgen anbefalte sterkt en str mindre), men ja jeg kjenner noe «ubehag» fortsatt 6 år senere. Tok silikonen under muskel så har måttet kutte ut en del øvelser på trening fordi muskelen strammer på en sånn måte at det blir ubehagelig. Kan heller ikke ligge på magen i særlig stor grad. Har også tendens til ripling på utsiden av det ene brystet.

Vil presisere at ingenting av dette går på kirurgen eller klinikken da han er meget dyktig! Har flere venninner som har gått til samme kirurg og samme klinikk og er veldig fornøyd! Min anatomi er nok bare ikke bygget for disse implantatene.

MEN for meg er det verdt hvert eneste ubehag fordi jeg føler meg så utrolig mye bedre nå! 😊

Skrevet

Jeg gikk opp 3 cupstr fra jeg var 18 til 21, uten å legge på meg eller noe. Fra 65D til 65F.

Anbefaler deg virkelig å vente noen år, har flere venninner som opplevde det samme, så alle er ikke ferdig utviklet som 18-åring.

Breast implant illness er heller ingen spøk.. 😔

https://www.kk.no/livet/jeg-skal-aldri-mer-operere-puppene-mine/73707058

Anonymkode: f3b64...1f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva om jeg velger å ikke amme da? Da går det vell fint?

Brystene forandrer seg uansett under en graviditet. Høres egoistisk ut å velge å ikke amme av hensyn til utseende på brystene.

Anonymkode: 4d1cf...030

• Liker 3
Skrevet

Vent. Jeg gikk fra en liten A til en C fra jeg var 18 til jeg var 20, så det er ikke sikkert at dine bryster er ferdige med å vokse enda heller. Da blir det jo bare tull å kaste bort penger på noe som naturen kanskje gir deg gratis. 

• Liker 1
Skrevet
AuroraB skrev (Akkurat nå):

Vent. Jeg gikk fra en liten A til en C fra jeg var 18 til jeg var 20, så det er ikke sikkert at dine bryster er ferdige med å vokse enda heller. Da blir det jo bare tull å kaste bort penger på noe som naturen kanskje gir deg gratis. 

Det skjer vell bare om man legger på seg?🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...