Gå til innhold

Sterilisering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

i vår vennegruppe hadde vi en diskusjon angående sterilisering og noen sa at det er mye mer vanskelig for kvinner å få det gjennomført en for menn. Ikke selve operasjonen, men helle prosessen rundt det. Én må søke om det og forklare at man virkelig ikke vil ha barn. Det skal være spesiell vanskelig for kvinner å få søknaden godkjent. Jeg vet ikke. Det høres jo litt rart ut hvis det er slik at menn kunne gjøre det på 1-2-3 mens kvinner må forklare seg om og om igjen (så lenge det skjer ikke pga medisinske årsaker). Noen her som har erfaring med det? 

Anonymkode: 3a824...48b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så veldig rart. 

Det er en større operasjon for kvinner. 

Den er så og si ikke reversibel for kvinner, men for menn kan det gjøres. 

Det er billigere for menn å gjøre det. 

Anonymkode: 03286...951

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei

i vår vennegruppe hadde vi en diskusjon angående sterilisering og noen sa at det er mye mer vanskelig for kvinner å få det gjennomført en for menn. Ikke selve operasjonen, men helle prosessen rundt det. Én må søke om det og forklare at man virkelig ikke vil ha barn. Det skal være spesiell vanskelig for kvinner å få søknaden godkjent. Jeg vet ikke. Det høres jo litt rart ut hvis det er slik at menn kunne gjøre det på 1-2-3 mens kvinner må forklare seg om og om igjen (så lenge det skjer ikke pga medisinske årsaker). Noen her som har erfaring med det? 

Anonymkode: 3a824...48b

Man får det automatisk godkjent når man er over 25. Jeg har hørt om leger som har begynt å argumentere mot, men det er faktisk ikke deres sak. 

Anonymkode: 90eb4...6c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...