Gå til innhold

Dårlig ånde.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Typen sa jeg hadde det idag. Synes der er skikkelig fælt. Klarer man unngå det i forhold? Redd han skal få avsmak på med nå. Redd jeg ofte har det. 

Anonymkode: c7352...110

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanntråd morgen og kveld, før du pusser tenner. Pusse tenner FØR du spiser frokost. Dårlig ånde kommer av bakterievekst i munnen

Anonymkode: 2ea5a...d3a

Skrevet

Tungeskrape👍

Anonymkode: 2832e...a34

Skrevet

Tanntråd, skrap tungen og munnskyllevann. Kan også skyldes refluksproblemer. Ikke alle har en like god lukkemuskel og noen reagerer på kaffe, stress eller sterk mat.

Gjest Lilleluring
Skrevet (endret)

Kan være gul klump (tonsil stone - sjekk YouTube) lukter ræææv 😅

Endret av Lilleluring
Skrevet

Men kommer til å være redd for å ha det hver gang jeg skal være nær han nå. Er også redd han synes jeg er ekkel. 
Tips til måter å håndtere det på? 
ts

Skrevet

Hvis du har god tannhygiene og ingen betent tann er det mest sannsynlig ikke fra munn dette kommer fra, men magen. F.eks ved lav magesyre der maten ikke blir fordøyet nok. 

Anonymkode: 43171...c3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis du har god tannhygiene og ingen betent tann er det mest sannsynlig ikke fra munn dette kommer fra, men magen. F.eks ved lav magesyre der maten ikke blir fordøyet nok. 

Anonymkode: 43171...c3d

Hva gjør man med det da? 😱

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Men kommer til å være redd for å ha det hver gang jeg skal være nær han nå. Er også redd han synes jeg er ekkel. 
Tips til måter å håndtere det på? 
ts

Hva med å være åpen om det? Si det til han. Kommunikasjon er viktig! Be han si fra til deg om du har dårlig ånde

Anonymkode: 2ea5a...d3a

Skrevet

puss tennene først med elektrisk tannbørste. Så tanntråd. Så pusser man på nytt (gjerne med vanlig tannbørste) for å pusse bort det som kom ut i munnen når man brukte tanntråd. Og da pusser man samtidig tungen. Så blir det helt rent! 

Anonymkode: e3d0f...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...