Gå til innhold

Regulering som voksen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har stygge tenner. Hadde en ekstremt slem tannlege som barn. Fikk hull og ble straffet med å måtte borte uten bedøvelse. Ble ikke tilbudt regulering på tross av  så skjeve tenner at set er stygt og elstremt overbitt. Endte i tannlegeangst. Gikk ikke til tannlegen før jeg fikk så sterke smerter at jeg enten måtte dø eller gå på akutt time. Måtte ha mange rotfyllinger og måtte dit fler ganger i uka i et halvt år. Men den bye tannlegen er grei. Jeg har ikke skrekk for dem. Selvom jeg ble økonomisk ruinert haha

så nå har jeg bestemt meg for å ta regulering, siden jeg ikke tørr å vise det stygge smilet mitt pga stygge skjeve tenner. Må bruke det et halvt år. 
hva tenker dere oM voksne med regulering 

Anonymkode: 82231...76d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tennene/smilet vil bli fint om de rettes med regulering 

Anonymkode: 82231...76d

Skrevet

Det er genialt å gjøre det nå med covid og munnbind :)

Jeg er 40, og begynte med Invisalign i vår. En annen i familien min tok og vanlig regulering i voksen alder.

6 mnd går superfort. 

Men om du skal rette på mer en bare litt kosmetisk bør du ta en tur til en dyktig kjeveortoped for å diskutere hvilken løsning som er best for deg. 

Anonymkode: 25e54...e8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

hva tenker dere oM voksne med regulering 

Jeg tenker at der har du en person som mest sannsynlig har slitt med tannlegeskrekk i sine yngre dager, men som omsider har tatt mot til seg for å få en løsning på noe som mest sannsynlig har plaget vedkommende i lang tid. Det vitner om  selvtillit, og faktisk ikke minst en god dose ambisjoner. Personen har mest sannsynlig gått mange runder med seg selv, og endt på at vedkommende er villig til å gjøre et vesentlig offer for å oppnå resultater, og det står det stor respekt av.

Dette er da det jeg ville tenkt utelukkende basert på sitatet, uavhengig av resten av konteksten du ga.

Forøvrig: jeg har såvidt begynt å date en kvinne som har litt skjeve fortenner. Det i seg selv plager ikke meg, og vi har ikke snakket om dette, men jeg mistenker at hun heller ikke har hatt regulering som barn. Kan godt hende hun er i en lik situasjon som TS. Om dette stemmer, og det var helt og holdent opp til meg, hadde jeg helst sett at det ble gjort noe med - fordi alt som kan pynte på selvbildet er bra. Selvtillit og selvkomfort er kanskje både de mest sexy og mest konstruktive egenskapene en person kan ha. Det kan altså ha både fysiologiske og mentale helsefordeler.

Dette kommer ikke til å bli aktuelt å ta opp før vi eventuelt har blitt mye bedre kjent og tryggere på hverandre, men hvordan lufter man dette på en slik måte at det ikke misforstås som at jeg ikke synes hun ser bra nok ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...