Armonia Skrevet 20. september 2005 #1 Skrevet 20. september 2005 Hva tenker dere om det? Skal begynne å søke jobber nå, har et vikariat som går ut etter nyttår. Fant to stillinger jeg vil søke på, i samme firma. Den ene er innkjøper og den andre er innkjøpsassistent. Føler på en måte det blir teit å søke på begge. Hva mener dere kloke hoder her inne?
Gjest Revenka Skrevet 20. september 2005 #2 Skrevet 20. september 2005 Det er ikke noe problem. Men husk å skrive i søknaden hvorfor akkurat du skal få jobben. Skriv hva du kan bidra med! Jeg har vært på 4 timers jobbsøkerkurs på universitetet i dag. Fått mange gode tips der.
Gjest Revenka Skrevet 20. september 2005 #3 Skrevet 20. september 2005 En ting til. Ikke kopier søknadene og bare fyll ut det nye navnet. Det er to forskjellige søknader så lag de forskjellig. Fikk høre i dag at arbeidsgivere skyr masseproduserte søknader.
Armonia Skrevet 20. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2005 Takk for svar Nei, hadde ikke planer om å kopiere søknaden... Tenker bare at det kanskje ser litt dumt å søke på begge, siden det ene er "over" den andre. Blir det ikke litt sånn "ja, ja får jeg ikke innkjøper jobben, kan jeg godt ta assistent jobben"?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2005 #5 Skrevet 20. september 2005 Ser problemet ditt ja. Tror jeg har sett i stat/kommune at om man søker flere stillinger så må man sette opp prioritert rekkefølge. Jeg også vil gjerne vite hvordan de som ansetter folk tenker når man søker på 2 stillinger der ene er "dårligere". Du søker på den som er "best", du viser at du føler deg skikka til den, selvsikker, at du vil ha ansvar. og med å ha assistentjobben som 2.valg så viser du kanskje at du har lyst å jobbe i det firmaet, og at du også er villig å begynne på bunnen og jobbe deg oppover?? Men arbeidserfaring og utdannelse spiller jo inn. Litt synsing fra min side her For jeg også tenker jo litt sånn som deg; hvis ikke jeg får den så får jeg ta til takke med assistentjobben da...... Men arbeidserfaringen og utdannelsen din spiller jo også inn....
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #6 Skrevet 21. september 2005 Nei, det tror jeg ikke du skal tenke på. Det er svært forskjellige søkere til stillingene, så det er ingen grunn til at du ville kommet til topps i den ene bunken, men ikke i den andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå