AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Nå har jeg skutt gullfuglen og landet en hund av riktig rase, kjønn og gemytt. Det er ikke egentlig et problem at eierne bor 3,5 time unna med bil - problemet er at hunden er bilsyk. De beskriver det som at hun sikler og kan kaste opp i bilen, men at det mest sannsynlig bare er tilvenning. Hun er 1,5 år gammel. Hvordan skal vi hamle opp med dette? Jeg ser at det er både spray og tablett tilgjengelig på marked for hund, så vi kan jo bare gi henne det, håper jeg. Vi skal kjøpe et skikkelig bilbur, men før vi har skrevet under på kontrakten ønsker vi ikke å bruke mangfoldige tusen som kanskje er bortkastet om selger ombestemmer seg. Derfor låner vi et typisk hundebur som kanskje kan riste og lage litt lyd. Har noen erfaring? Hva skal jeg bruke? Anonymkode: 1c177...7f1
Myrmica Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 Dere får nok ikke gjort så mye til eller fra den første bilturen - hunden kommer til å bli bilsyk og ha det kjipt, men den overlever. Så kan dere begynne i det små og trene masse på dette når dere har fått hunden hjem til dere, og kanskje teste ut preparater om det ikke går framover. Den første turen hadde jeg bare tatt det rolig og med hyppige pauser, og hatt med masse håndklær til buret, som kan skiftes ut om/når hunden sikler og kaster opp. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå