Gå til innhold

vondt mellom skulderblad/brystrygg

Fremhevede innlegg

Skrevet

spesielt når jeg sitter og ligger,men smerten har vært der i to døgn. vondt å snu på hodet og bevege seg. noen som har hatt det?

Anonymkode: ef1e6...d3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan være tegn på hjerteinfarkt. Kontakt lege.

Smerte i brystet er vanligste symptom på hjerteinfarkt. Noen opplever smerter eller ubehag høyt oppe i ryggen, i nakken eller øverst i magen. Noen føler at smerten stråler ut i skulderen, ut i armen eller opp i kjeven. Smertene beskrives som snørende, trykkende eller klemmende.

Ikke alle som får hjerteinfarkt opplever slike smerter. Derfor må vi også reagere å andre symptomer. Kvinner og eldre kan oftere oppleve noen av de andre symptomene enn de typiske brystsmertene.  Personer med diabetes vil kunne oppleve svakere symptomer ved hjerteinfarkt.
https://www.113.no/forstehjelp/symptomer-paa-hjerteinfarkt/#:~:text=Smerte i brystet er vanligste,som snørende%2C trykkende eller klemmende.

Anonymkode: 1ac33...e1a

• Liker 1
Skrevet

det kan også "bare" være en låsning eller en muskel... Sånn for ikke å krisemaksimere.. Men gå til en lege å få det sjekket.. 

• Liker 3
Skrevet

Smeller det i ryggsøylen/ribben? Er det i musklene eller mer udefinert? Kan være en kiropraktor kan hjelpe deg om du føler dette ikke er så ille. 

Anonymkode: 81623...752

Skrevet

Ryddet for avsporinger og svar til det. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Frozen shoulder

Slimposebetennelse

Anonymkode: b8528...bfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-13 den 11.11):

Smeller det i ryggsøylen/ribben? Er det i musklene eller mer udefinert? Kan være en kiropraktor kan hjelpe deg om du føler dette ikke er så ille. 

Anonymkode: 81623...752

Hei og takk for svar. Det smeller ikke,men kjennes ut som kniver.og det strammer veldig..spesielt ved bevegelse,da jeg snur meg om natta og når jeg sitter og beveger hodet. Det går greit å gå og det beste er å vere oppreist.Er også øm under nakken,føler jeg har en  bue/kul  der. Tipper det er muskulært. ts

Anonymkode: ef1e6...d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...